Witam wszystkich forumowiczow!
Jest to mój pierwszy post na tym forum, gdyż dzisiaj uporałem się z całą procedurą rejestrowania samochodu sprowadzonego. Odebrałem samochód od mechanika który przygotował moją madzie do jazdy i pojawił się problem, a mianowicie w samochodzie zapaliła sie kontrolka check engine (świeci cały czas i co chwile kilka razy mrugnie) mechanik podłączył komputer ale ten nie wykrył żadnych błędów, mimo to gdy kontrolka mruga autko delikatnie szarpie jak dodaje gazu. Samochód po zakupie miał pękniety kolektor wydechowy i mechanik twierdzi, że przez to mógł wyskakiwać ten błąd. Czy miał ktoś podobny problem? Czy może być to spowodowane tym że przed zakupem autko stało dłuższy okres czasu? Samochód nie ma żadnych problemów z odpalaniem.
Edit: jest to mazda 3 bk 2.0 LF 2003 r
Edit2: doleje jutro troche paliwa z innej stacji i sprobuje ja po prostu przegazowac na obwodnicy i zobaczymy
Mazda3 ciężko odpala, trudno przyspiesza i poszarpuje
1, 2
Jezdzillem na tej drogiej benzynie z BP. Dzisiaj zatankowalem shell v power nitro + 95 i szarpania lekko ustalo.
/edit:
Po przejechaniu kilku kolejnych kilometrow potrafie nieco lepiej opisac problem. Silnik jak jest zimny pracuje spokojnie i rowno, po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna dosc mocno wibrowac. Kontrolka check engine pali sie caly czas a jak ostro przyspieszam zaczyna mrugac. Z rury wydechowej przy przyspieszaniu slychac takie dziwne pierdzenie. Problem pojawil sie po wymianie oleju, filtra oleju, filtra powietrza i kabinowego. Poziom wszystkich plynow miesci sie we wskaznikach. Auto przyspiesza falowo czasem troche szarpnie ale nie ma wiekszych problemow z rozbujaniem budy. Mechanik sprawdzil podobno swiece i cewki i sa wporzadku. Po majowce postaram sie znalezc mechanika ktory sprawdzi bledy komputerem. Mial ktos kiedys podobny problem?
edit2
Czy check engine zapala sie jak do wymiany sa poduszki silnika? Jechalem dzisiaj za miastem i auto (glownie na 4 i 5) ma problem zeby przejsc za 3.3k obrotow i cale sie trzesie przy tym. Jak juz sie rozbuja i wejdzie na obroty to przyspiesza rowno. Czy to moga byc poduszki czy caly zestaw napraw sie szykuje?
Edit3
/edit:
Po przejechaniu kilku kolejnych kilometrow potrafie nieco lepiej opisac problem. Silnik jak jest zimny pracuje spokojnie i rowno, po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna dosc mocno wibrowac. Kontrolka check engine pali sie caly czas a jak ostro przyspieszam zaczyna mrugac. Z rury wydechowej przy przyspieszaniu slychac takie dziwne pierdzenie. Problem pojawil sie po wymianie oleju, filtra oleju, filtra powietrza i kabinowego. Poziom wszystkich plynow miesci sie we wskaznikach. Auto przyspiesza falowo czasem troche szarpnie ale nie ma wiekszych problemow z rozbujaniem budy. Mechanik sprawdzil podobno swiece i cewki i sa wporzadku. Po majowce postaram sie znalezc mechanika ktory sprawdzi bledy komputerem. Mial ktos kiedys podobny problem?
edit2
Czy check engine zapala sie jak do wymiany sa poduszki silnika? Jechalem dzisiaj za miastem i auto (glownie na 4 i 5) ma problem zeby przejsc za 3.3k obrotow i cale sie trzesie przy tym. Jak juz sie rozbuja i wejdzie na obroty to przyspiesza rowno. Czy to moga byc poduszki czy caly zestaw napraw sie szykuje?
Edit3
Podejrzewan, że przyczyną dziwnego zachowania mojej mazdy są zużyte świece. Wykręciłem jedna i rzeczywiscie wygladaja jakby nie byly wymieniane od nowosci (148k przebiegu)
http://allegro.pl/swiece-ngk-itr6f-13-f ... 18299.html
Czy te swiece beda dobre do silnika LF? Podjade sprawdzic jeszcze cisnienie na cylindrach, ale przy okazji wykrecania swiec ktore sa potwornie zapieczone chcialbym zamontowac juz nowe.
Czy nafta rzeczywiscie moze pomoc przy odkrecaniu swiecy? Nie jest grozna dla silnika jak przy odkrecaniu dostanie sie do silnika? Czy nalezy wydmuchac wszystko sprezonym powietrzem przed odkreceniem?

Czy te swiece beda dobre do silnika LF? Podjade sprawdzic jeszcze cisnienie na cylindrach, ale przy okazji wykrecania swiec ktore sa potwornie zapieczone chcialbym zamontowac juz nowe.
Czy nafta rzeczywiscie moze pomoc przy odkrecaniu swiecy? Nie jest grozna dla silnika jak przy odkrecaniu dostanie sie do silnika? Czy nalezy wydmuchac wszystko sprezonym powietrzem przed odkreceniem?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości