Spadek mocy silnika
Strona 1 z 1
Witam.Od czasu do czasu odczuwam wyraźne zamulenie silnika (wersja 165 km).Różnicę takie występują podczas jazdy na tym samym baku paliwa wiec nie jest to zwiazane z różnicą paliwa ani z powodu załączonej bądź wyłączonej klimatyzacji.Szczególnie jest odczuwalne podczas jazdy na zimnym silniku.Czasem wydaje mi sie jakbym ciągnął przyczepkę dosłownie
I stąd pytanie czy ktos tez zauważył cos podobnego czy to tylko moje odczucia
ja zaobserwowalem w 2.0 120KM A/T odblokowanej, ale przed odblokowaniem tez ze jak zrobisz 1000km po mieście przkladowo i wyjedziesz na niemiecki AUTOBAHN (obwodnica 79) – to predkosc maksymalna jest nizsza o ok 20-25km/h po przjeechanieu z 15km z predkosciami przekraczajacym i 150 auto jakby sie przetyka i osiaga te 210 licznikowo przed odblokwoaniem i 230 licznikowo po.
-
popi2009
Witam, przez pierwsze 10 000 km oszczędzałem moją trójkę i kręciłem ją maksymalnie do 4000 obrotów (głównie miasto), ostatnio na trasie od 1-4 biegu do 7000 obrotów i reszta trasy też podobnie..różnica jest naprawdę znaczna auto dynamiczniejsze (jakby przybyło z 20 km) szybciej się zbiera, lepiej wkręca (przedtem zamulało np. przy wyprzedzaniu)..ten stan trwa już z dwa tygodnie także wynika z tego, że trzeba te silniki ,,przedmuchać'' i jest porostu lepiej;)
DRSHWDP napisał(a):..różnica jest naprawdę znaczna auto dynamiczniejsze (jakby przybyło z 20 km) szybciej się zbiera, lepiej wkręca (przedtem zamulało np. przy wyprzedzaniu).
Można jaśniej

no nie dziwne ze mu zamulalło przy wyprzedzaniu jak krecil do 4000 a teraz kreci do 7000






-
popi2009
wiesz ktoś o loginie HWDP raczej nie grzeszy inteligencją i znajomością jednostek miar
-
popi2009
popi2009 napisał(a):wiesz ktoś o loginie HWDP raczej nie grzeszy inteligencją i znajomością jednostek miar
1 minutę po tym wpisie zrobiłeś dokładnie ten sam błąd w sąsiednim wątku o spalaniu
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ten popi sropi to naprawdę straszny rolnik
po pierwsze primo można wyprzedzać kogoś przy 4000 RPM trust me bitch
po drugie sam piszesz w innym poście ,,km,, tego samego dnia WTF jak głupim trzeba być
nie wiem czy to jakaś trauma po tym jak miałeś kibel w przedszkolu czy też wczesna impotencja miała tak traumatyczny wpływ na twoją psychikę ale robi wrażenie 



Już nieraz słyszałem od innych że benzynkę trzeba przegonić żeby jej nie zamulić.
Po za tym odnosząc się do pierwszego posta tego tematu wiadomo nie od dziś, że silniczek trzeba rozgrzać a nie pałować na zimnym. Szczególnie że pogoda teraz jest taka sobie a silniki skyactive inaczej pracują jak jest zimno a inaczej jak jest ciepło.
Po za tym odnosząc się do pierwszego posta tego tematu wiadomo nie od dziś, że silniczek trzeba rozgrzać a nie pałować na zimnym. Szczególnie że pogoda teraz jest taka sobie a silniki skyactive inaczej pracują jak jest zimno a inaczej jak jest ciepło.
Każdy silnik czy to diesel czy benzyna czy to turbo czy wolnossacy po długim "kiszeniu" sie w mieście zaczyna mulić i przepalenie go w trasie przywraca wigor i energie. Jedyny sposób na zmniejszenie tego efektu to od czasu do czasu potrzymać silnik na wyższych obrotach, nie tylko cykanie od światel do swiatel.
tomeq83 napisał(a):Po za tym odnosząc się do pierwszego posta tego tematu wiadomo nie od dziś, że silniczek trzeba rozgrzać a nie pałować na zimnym. Szczególnie że pogoda teraz jest taka sobie a silniki skyactive inaczej pracują jak jest zimno a inaczej jak jest ciepło.
Każdy silnik pracuje inaczej w zależności od temperatury, aczkolwiek mam wrażenie, że skyactive pracuje "bardziej inaczej". A to dlatego, że na spalanie z reguły narzekają ludzie jeżdżący na bardzo krótkich dystansach, a ci, którzy jednorazowo przejeżdżają więcej, są raczej zadowoleni.
Tak, potwierdza się to i u mnie. Jak miałem taki cały miesiąc gdzie dosłownie dzień w dzień korki i zero trasy, spalanie rzędu 10l.
Potem miałem trochę jeżdżenia w trasie, i spalanie w mieście, przy tej samej jeździe, 8 albo i mniej.
Teraz znowu dobijam do miesiąca samego miasta i obserwuję... 8.9... 9.0... 9.1... 9.2... i reakcja na gaz jakby mniejsza.
No, ale zaraz majowka
Potem miałem trochę jeżdżenia w trasie, i spalanie w mieście, przy tej samej jeździe, 8 albo i mniej.
Teraz znowu dobijam do miesiąca samego miasta i obserwuję... 8.9... 9.0... 9.1... 9.2... i reakcja na gaz jakby mniejsza.
No, ale zaraz majowka
Popsuję Wam trochę teorię 
Do niedawna jeździłem tylko po mieście (tak wyszło, że większej trasy nie było). Odcinki raczej krótkie tak z 10 km. Początkowe spalanie było w granicach bodajże 9,5. Z czasem spadało i dobiłem do 8,8 i tak się trzymało. Niedawno zrobiłem trasę Gdańsk-Zakopane i znów jazda po mieście. Spalanie 9,2-9,4.
Do niedawna jeździłem tylko po mieście (tak wyszło, że większej trasy nie było). Odcinki raczej krótkie tak z 10 km. Początkowe spalanie było w granicach bodajże 9,5. Z czasem spadało i dobiłem do 8,8 i tak się trzymało. Niedawno zrobiłem trasę Gdańsk-Zakopane i znów jazda po mieście. Spalanie 9,2-9,4.
- Od: 11 lut 2016, 13:49
- Posty: 28
- Auto: Mazda 3 BM Sedan 120 MT SkyPassion 15
ja mam tak samo. Szczególnie to czuć na 3 biegu l. Wciskam gaz do końca i tak jakby coś go,, trzymało,,. Wykres z hamowni pokazał 158km i 220nm. A ma mieć 165 i210Nm.sawanniasty napisał(a):Witam.Od czasu do czasu odczuwam wyraźne zamulenie silnika (wersja 165 km).Różnicę takie występują podczas jazdy na tym samym baku paliwa wiec nie jest to zwiazane z różnicą paliwa ani z powodu załączonej bądź wyłączonej klimatyzacji.Szczególnie jest odczuwalne podczas jazdy na zimnym silniku.Czasem wydaje mi sie jakbym ciągnął przyczepkę dosłownieI stąd pytanie czy ktos tez zauważył cos podobnego czy to tylko moje odczucia
Zauważyliście spadki mocy naszych mazd w zalezności od temperatury otoczenia 
do 25stopni autko idzie ... i v-max również
powyżej v-max wraz ze wzrostem temperatury coraz gorzej .
Może jest jakiś dobry sposób na schłodzenie powietrza? Mimo , że nie mamy intercooler'a ?
do 25stopni autko idzie ... i v-max również
powyżej v-max wraz ze wzrostem temperatury coraz gorzej .
Może jest jakiś dobry sposób na schłodzenie powietrza? Mimo , że nie mamy intercooler'a ?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości