Zacierające się wtryski – objawy?

Postprzez firas » 7 mar 2017, 19:34

Cześć!

Temat może mówi bardzo mało, ale chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z Was miał podobny problem w swojej Mazdzie.

Od około miesiąca "raz na jakiś czas" w żaden sposób od Siebie zależny samochód gaśnie, a odpalenie początkowo powoduje duży stukot w okolicy wtrysków dużo czarnego dymu z wydechu dodatkowo pojawiają się różne błędy na komputerze P2149,P0200 i kilka niezapisanych. Po włączeniu kilkukrotnie zapłonu i próbie odpalenia następny jest już niemożliwy (nie dzieje się nic samochód nie odpala).

Problem jest o tyle dziwny, że pomaga na niego odkręcenie akumulatora oraz odłączenie i wpięcie na nowo wszystkich wtyczek. Jednak możliwy jest tutaj przypadek ponieważ w międzyczasie próbuję odpalić samochód włączając i wyłączając zasilanie (kasując w tym samym czasie także pamięć komputera).

Dźwięk przy odpalaniu jest dość dziwny swego rodzaju stukot i ogromny dym z rury koloru czarnego. Samo gaśnięcie i wymienione objawy pojawiają się w czasie jazdy, zapala się kontrolka check-engine i odczuwalne jest swego rodzaju szarpnięcie, a samochód gaśnie i niestety trzeba zjechać.

Miał już ktoś z Was takie objawy lub podobne? Jak wykryć zacierające się wtryski oraz w jaki sposób najszybciej zdiagnozować przerwy w elektronice?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2015, 16:31
Posty: 40
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: MAZDA CX-3 2018 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 8 mar 2017, 10:17

zacznij od sprawdzenia wiązki przewodów, które leżą na intercoolerze.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5225 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DooOminO » 8 mar 2017, 11:14

Tak jak wyżej plus sprawdź wartości rzeczywiste czujników pompy i szyny paliwowej jakie ciśnienie jest utrzymywane na biegu jałowym i td.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez firas » 26 mar 2017, 16:34

Sprawdziłem wiązki kabli i wszystkie wyglądają OK.

Czy miał ktoś kiedyś problem z wtryskami? Jak wygląda moment w którym one się zacierają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2015, 16:31
Posty: 40
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: MAZDA CX-3 2018 2.0

Postprzez DooOminO » 27 mar 2017, 07:58

'Przytarty' wtrysk leje za dużo lub za mało paliwa i może go jeszcze dobrze nie rozpylać takie rzeczy kalibruje silnik w czasie pracy który dąży do spalania idealnego, gdyby coś było nie tak w wartościach rzeczywistych wtryskiwaczy wartość korekty bedzie np dużo za duża.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez firas » 11 kwi 2017, 19:08

Do pomiarów wykorzystałem płatną wersję na komórkę ForScan Light.

Sprawdziłem i od 2-4 dane się wahały od 0.3 mm3 do 0.7 mm3. Jednak dla 1 był zauważalny 0 odczyt zawsze przez dłuższy okres trwania testu.

Jest to raczej niemożliwe ze względu na wahania na późniejszych wtryskach?

Czego może być informacją 0 odczyt na 1 wtrysku, raczej tak sprawny nie jest? Bardzo przykrych dźwięków nie słychać z silnika jednak ten odczyt nie daje mi spokoju.

Na co warto zwrócić także uwagę przy odczycie danych z OBD może jeszcze jakieś parametry mogą powiedzieć więcej na temat wadliwych wtrysków?

Są gdzieś jakieś informacje o akceptowalnych wartości dla odczytów diagnostycznych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2015, 16:31
Posty: 40
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: MAZDA CX-3 2018 2.0

Postprzez DooOminO » 12 kwi 2017, 11:15

Można powiedzieć, że do wtrysku który ma wartość 0 ustawia się do niego reszta, u ciebie jest wszystko ok możesz wykonać kalibrację dla świętego spokoju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 12 kwi 2017, 16:20

DooOminO napisał(a):Można powiedzieć, że do wtrysku który ma wartość 0 ustawia się do niego reszta

Weź,proszę i wytłumacz mi to logicznie.
Chyba,że nie wiesz,to lepiej nie pisz niczego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 12 kwi 2017, 20:58

Wtryskiwacz który ma wartość 0 dla mnie można go nazwać nawet sterującym bo daje jakby idealną dawkę paliwa gdzie np drugi wtrysk ma korektę 1 przez to że nie rozpyla paliwa tak efektywnie jak wtryskiwacz numer 1.

Ogolni w mazdzie te korekty są dziwne bo nie ma wartości ujemnych są tylko dodatnie (rf5c) czyli można rozumieć że silnik tylko dolewa paliwo na danym wtryskiwaczu aby praca była równa a nie np jednemu trochę doleje a drugiemu ujmie dawki wtryskowej.

Na tym forum nigdzie nie znalazłem dokładnego wyjaśnienia tych korekt wszyscy piszą, że jeśli wartość danej korekty nie przekracza jakiejś tam wartości to jest ok. Dam jeden przykład miałem wartość korekty :
0.40
0
1
0
Zamieniłem miejscem wtryskiwacz 1 z 2 i wartości były następujące
0.5
0.2
1.1
0

No i co można z tego wywnioskować kompresja w cylindrach 1 – 2 delikatnie się różni ? Wtryskiwacz nr 4 wtryskuje najbardziej idealną dawkę z racji, że reszta dolewa ?
Temat rzeka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 13 kwi 2017, 21:41

Rzeka powiadasz.....
Wiec albo nabyłeś już wiedzę w ciągu doby albo zamierzasz lać wodę :|
Przecie sprawa jest prosta i wcale nie skomplikowana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 13 kwi 2017, 23:56

Co jest nie tak w tym co napisałem ? <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez firas » 14 kwi 2017, 13:03

tadziol napisał(a):Rzeka powiadasz.....
Wiec albo nabyłeś już wiedzę w ciągu doby albo zamierzasz lać wodę :|
Przecie sprawa jest prosta i wcale nie skomplikowana.


Masz jakąś inną opinię na temat tych wtryskiwaczy? Miałeś podobny przypadek w karierze?

Jeśli nie poradzę Sobie samodzielnie to będę jechał do Ciebie (taki przynajmniej mam zamysł).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2015, 16:31
Posty: 40
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: MAZDA CX-3 2018 2.0

Postprzez DooOminO » 23 kwi 2017, 13:08

Pan tadziol chyba nie chce się podzielić swoją wiedzą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 23 kwi 2017, 18:46

Za wysokie progi jak na moje nogi. ;P
Poza tym uważam,ze jeśli ktoś regeneruje wtryski we własnym zakresie to na pewno dysponuje lepsza wiedza ode mnie.
papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 23 kwi 2017, 21:43

A myślałem że dowiemy się czegoś za darmo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez firas » 11 maja 2017, 09:32

Przeanalizowałem problem jeszcze raz od samego początku. Dodatkowo dokupiłem nowy interfejs OBDII ze względu, że mój aktualny był marnej jakości i nie pokazywał wszystkiego.

Na samym początku skupiłem swoją uwagę na błędzie jaki występował w momencie objawów tzn. błąd jaki sprawdziłem miał związek z zwarcie w układzie wtryskiwaczy, więc gdzieś albo był przetarty kabel albo wtryskiwacze nadawały się do kosza.

Analiza wtryskiwaczy kiedy samochód działał poprawnie nie pokazywała żadnych anomalii z nimi związanych. Szukałem dalej.

Przeszukując skarbnicę wiedzy czyli forum znalazłem taki oto temat : viewtopic.php?f=60&t=119687&start=40

Postanowiłem sprawdzić tą wiązkę kabli ponieważ mogło to mieć jakieś znaczenie i miało!
Okazało się, że w tym samym miejscu jest przetarty kabel (biały grubszy) prawdopodobnie mający związek z owymi anomaliami. Aktualnie czekam na lepszą pogodę i części i naprawiam owy kabel i miejsce w którym to się stało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2015, 16:31
Posty: 40
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: MAZDA CX-3 2018 2.0

Postprzez kubsztyk » 11 maja 2017, 17:38

Co za odkrycie! A to jest pierwsza odpowiedź w tym temacie:
dobrzyn22 napisał(a):zacznij od sprawdzenia wiązki przewodów, które leżą na intercoolerze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6