Jaki olej wybrać?
Panowie zestaw na dzis jak na zdjeciu ponizej + filtr MAHLE, od kiedy zauwazylem suchy bagnet minelo 4410km, przez ten czas dolalem 5litrow oleju, dzis na bagnecie wskazanie pomiedzy min., a max. Chleje oleju M5 mega sporo. Przed gazowaniem sprawdzalem stan (od kupna do zagazowania zrobilem 600-700km) i wtedy nie zauwazylem ubytku, takze na pewno LPG powiekszyl problem zlopania oleju.
Wiem ze raczej nie ominie mnie wymiana pierscieni, ale na poczatku jak juz pisalem kupilem plukanki, stabilziator i ceratec, tak wiec dwa razy wymienie olej z tymi srodkami i napisze jak to naprawde dziala. Tez jak pisalem wczesniej auto nie kopci, jest dynamiczne, nie ma wyciekow.
Za 500 kilometrow dam znac jak to wyglada po pierwszym zabiegu.
P.S Sorry za brak polskich znakow, w pracy tak mam
Wiem ze raczej nie ominie mnie wymiana pierscieni, ale na poczatku jak juz pisalem kupilem plukanki, stabilziator i ceratec, tak wiec dwa razy wymienie olej z tymi srodkami i napisze jak to naprawde dziala. Tez jak pisalem wczesniej auto nie kopci, jest dynamiczne, nie ma wyciekow.
Za 500 kilometrow dam znac jak to wyglada po pierwszym zabiegu.
P.S Sorry za brak polskich znakow, w pracy tak mam
LPG nie ma nic wspolnego ze spalaniem oliwy. Pewnie było czyms zalane ,ze nie zauwzzyłes takiego ubytku.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2017, 21:56 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
plukalem 30 minut, przod podnioslem i splywalo tez okolo 30 minut, zlecial mocno gesty czarny jak smola olej z mini grodkami w nieduzej ilosci, wlalem 4 litry oleju i 300ml VISCO STABIL i pokazal sie max na bagnecie.
AXe_MeXx napisał(a):plukalem 30 minut, przod podnioslem i splywalo tez okolo 30 minut, zlecial mocno gesty czarny jak smola olej z mini grodkami w nieduzej ilosci, wlalem 4 litry oleju i 300ml VISCO STABIL i pokazal sie max na bagnecie.
Daj znać jak z wcinaniem oleju po tym zabiegu
Miałem wcześniej u siebie Castrola 10W40. Przez 5kkm na tym oleju dolałem litr oleju. Zalałem przy wymianie Liqui Moly MoS2 10W40 i przez 6kkm nie wziął ani kropli
AXe_MeXx napisał(a):plukalem 30 minut, przod podnioslem i splywalo tez okolo 30 minut, zlecial mocno gesty czarny jak smola olej z mini grodkami w nieduzej ilosci, wlalem 4 litry oleju i 300ml VISCO STABIL i pokazal sie max na bagnecie.
Niepotrzebne te dodatki. Trzeba było po tej płukance, szczególnie widząc efekty, wlać najtańszy olej 5W30/40 z wysokim TBN, pojeździć 3-5 tys. km i wymienić na docelowy, dobry jakościowo olej.
Pokazała sie dośc atrakcyjna oferta na allegro
http://allegro.pl/oe-mazda-filtr-olej-0 ... 86567.html. Przy okazji mam pytanie : przejechałem na 5W30 40 tys. km. Czy przejscie teraz na 0W20 wpłynie niekorzystnie na silnik. Jestem lajkonikiem w tym temacie 

tylko nie kupuj oleju mazdy.
ogladalem na ruskim forum test ze 100 olejów jak sie zachowuja w wysokiuch temperaturach i olej mazdy to dno
ogladalem na ruskim forum test ze 100 olejów jak sie zachowuja w wysokiuch temperaturach i olej mazdy to dno
-
popi2009
sebekle napisał(a):tak wygląda góra głowicy po 80tys. km na shellu ultra. potrzebne płukanki?
Yhym
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
@ kubsztyk
Planuję zrobić jeszcze jedną, może dwie płukanki, co 5-7kkm i dopiero wtedy będę mógł stwierdzić jak się ma to branie oleju, tak więc próbuję i z dodatkami, później bez (chce zobaczyć czy będzie jakakolwiek różnica)
@ sebkele
u mnie w premce też tak wyglądała góra głowicy na Shell helix ultra 5w40 (b.dobry olej) choć pojemność 4 litry i dlatego teraz spróbowałem COMMA (dostałem w dobrej cenie).
EDIT
a propos kopcenia, pisałem, ze nie kopci, bo zawsze rano w tygodniu, czy po weekendzie (jak nie jeździłem) wyprowadzając auto z grażu nie zauważyłemem nic niepokojącego, a miało to miejsce na przestrzeni kilka ostatnich (nie ciepłych miesięcy). Ostatnio rano, gdy jechałem za żoną (zaspałem do pracy i dlatego wyjeżdzalismy dwoma autami w tym samym czasie) zauważyłem, ze przy ruszaniu na skrzyżówaniu lub przyspieszeniu M5 wydobywa się z rury dym, ale byl on jasny, prawie że biały i ustawał ewidentnie po przyśpieszeniu etc. Silnik był zimny, nie wiem jak wyglądałoby to na ciepłym silniku (muszę umówić się z żoną na dłuższ wycieczkę dwoma autami
) To skłoniło mnie do porównania, jak się zachowują auta po odpaleniu, gdy stały przez noc pod chmurką. Wczoraj miałem akurat dwa miejsca obok siebie wolne na parkingu i dziś rano przeprowadziłem test. Jak widać na zdjęciach to z premki wydobywa się po odpaleniu szaroniebiski dym (gdzie 4 litry oleju wystarczy od wymiany do wymiany), a z M5 ledwo zauważalny jasny dymek. Tak wię przejadę jeszcze 300km i sprawdzę jak ma się stan oleju w piątce.
Planuję zrobić jeszcze jedną, może dwie płukanki, co 5-7kkm i dopiero wtedy będę mógł stwierdzić jak się ma to branie oleju, tak więc próbuję i z dodatkami, później bez (chce zobaczyć czy będzie jakakolwiek różnica)
@ sebkele
u mnie w premce też tak wyglądała góra głowicy na Shell helix ultra 5w40 (b.dobry olej) choć pojemność 4 litry i dlatego teraz spróbowałem COMMA (dostałem w dobrej cenie).
EDIT
a propos kopcenia, pisałem, ze nie kopci, bo zawsze rano w tygodniu, czy po weekendzie (jak nie jeździłem) wyprowadzając auto z grażu nie zauważyłemem nic niepokojącego, a miało to miejsce na przestrzeni kilka ostatnich (nie ciepłych miesięcy). Ostatnio rano, gdy jechałem za żoną (zaspałem do pracy i dlatego wyjeżdzalismy dwoma autami w tym samym czasie) zauważyłem, ze przy ruszaniu na skrzyżówaniu lub przyspieszeniu M5 wydobywa się z rury dym, ale byl on jasny, prawie że biały i ustawał ewidentnie po przyśpieszeniu etc. Silnik był zimny, nie wiem jak wyglądałoby to na ciepłym silniku (muszę umówić się z żoną na dłuższ wycieczkę dwoma autami
Jakieś lepsze wyjaśnienie? linki do testów kto je wykonał, w jakich warunkach obciążeniach?popi2009 napisał(a): olej mazdy to dno
Sorry ale znam kupę Mazd (moje od zawsze)jeżdżących na olejach Mazdy jeszcze od czasu Dexeli i nie znam nikogo kto miałby z tego powodu problem. Wręcz na odwrót, zmiana na inny kończyła się różnymi problemami.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Mazdowicze.... po 504 kilometrach po wymianie oleju poziom na bagnecie poniżej minimum. Dodałem pół lit oliwy i poziom pomiędzy min. a max. tak wie jakby spalanie oleju wieksze 
Co zauważyłem na plus to wyciszenie silnika nawet przy 160km/h go nie słychać różnica jest naprawdę mocno slyszalna
Co zauważyłem na plus to wyciszenie silnika nawet przy 160km/h go nie słychać różnica jest naprawdę mocno slyszalna
ja bym w zestawieniu olejów umieścił jeszcze Rock Oil. może dobrze sobie porównać na oryginalnych kartach
http://rockoil.jpoils.pl/images/karty/C ... niczne.pdf
http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... -10w60.pdf
http://rockoil.jpoils.pl/images/karty/C ... niczne.pdf
http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... -10w60.pdf
- Od: 5 sty 2015, 13:23
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki