Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)
Cześć,
jeżdzę sobie od kilku miesięcy Mazdą 6 w kombiaku, na wyposażeniu xenony. Od pewnego czasu w jednym momencie xenony umarły i "opadły", podczas zapłonu silnika nie unosza się, zero reakcji.
Moje pytanie- jakie są możliwe przyczyny? Czy to czujnik poziomowania? czy raczej któryś z silniczków w samej lampie? Kontynuując, czy zatem silniczki sa jakoś ze sobą połączone, jeśli jeden jest zepsuty to drugi też nie reaguje? Bo wątpię żeby oba padły w tej samej chwili.
Z góry dzięki za pomoc, jeśli pytanie się powtórzyło, przepraszam, ale nie znalazłem interesującego mnie tematu.
jeżdzę sobie od kilku miesięcy Mazdą 6 w kombiaku, na wyposażeniu xenony. Od pewnego czasu w jednym momencie xenony umarły i "opadły", podczas zapłonu silnika nie unosza się, zero reakcji.
Moje pytanie- jakie są możliwe przyczyny? Czy to czujnik poziomowania? czy raczej któryś z silniczków w samej lampie? Kontynuując, czy zatem silniczki sa jakoś ze sobą połączone, jeśli jeden jest zepsuty to drugi też nie reaguje? Bo wątpię żeby oba padły w tej samej chwili.
Z góry dzięki za pomoc, jeśli pytanie się powtórzyło, przepraszam, ale nie znalazłem interesującego mnie tematu.
-
12dominik21
Witam!
Ja z kolei kupiłem Madzie 6 2009 GH że światłami skierowanymi maksymalnie w dół. Po wizycie u mechanika stwierdził że czujnik poziomowania świateł jest złamany i trzeba wymienić. Szukałem na allegro jedr tego trochę ale każdy ma inny nr mam pytanie czy obojętnie jaki będzie pasował? Niby wszystkie tak samo wyglądają a każda ma inny numer części / modelu i sie pogubilem. Oczywiscie szukam do mazdy 6 i z tego samego rocznika. Domyślam się że w zależności od rodzaju paliwa i mocy auta te numery są różne ale czy ma to wpływ na funkcjonowanie czujnika poziomowania?
Wybaczcie że się rozpisalem ale laik jestem?)
Ja z kolei kupiłem Madzie 6 2009 GH że światłami skierowanymi maksymalnie w dół. Po wizycie u mechanika stwierdził że czujnik poziomowania świateł jest złamany i trzeba wymienić. Szukałem na allegro jedr tego trochę ale każdy ma inny nr mam pytanie czy obojętnie jaki będzie pasował? Niby wszystkie tak samo wyglądają a każda ma inny numer części / modelu i sie pogubilem. Oczywiscie szukam do mazdy 6 i z tego samego rocznika. Domyślam się że w zależności od rodzaju paliwa i mocy auta te numery są różne ale czy ma to wpływ na funkcjonowanie czujnika poziomowania?
Wybaczcie że się rozpisalem ale laik jestem?)
- Od: 18 wrz 2017, 22:38
- Posty: 4
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 6 SW, 2004
Mazda 6 GH, 2.2 2009
A czy ktoś w końcu poradził sobie z mrugającymi i gasnącymi Xenonami?
Bo mnie właśnie to dopadło.
Xenon potrzafi zamrugać i zgasnąć. Wyłączenie i włączenie swiateł powoduje ze znowu swieci i tak w kółko
Przekłądałem już żarniki i to samo czyli nie żarnik a raczej przetwornica lub zapłonnik.
Bo mnie właśnie to dopadło.
Xenon potrzafi zamrugać i zgasnąć. Wyłączenie i włączenie swiateł powoduje ze znowu swieci i tak w kółko
Przekłądałem już żarniki i to samo czyli nie żarnik a raczej przetwornica lub zapłonnik.
U mnie było to 2 lata temu i nie pomogła podmiana żarnika i przetwornicy wymieniałem również zapłonnik w lampie i wszystko jak działało tak działało, pomogło dopiero zrobienie porządnie masy pod filtrem powietrza jest tam takie miejsce gdzie takie piny się łączą dopiero jak elektryk uciął to wszystko przylutował porządne oczko i problemy z ksenonami się skończyły.
Zastanawiam się jak to jest z tym zerowaniem poziomowania przez komputer po wymianie przetwornicy.
Czy da się to zrobić w domu mając interface?
I po co się to właściwie robi skoro ustawienie świateł można wyregulować śrubami?
Druga sprawa to taka, że mam jedną lampę nieoryginalną, DEPO, i nie działa w niej poziomowanie nawet po starcie. Ta oryginalna jedzie w górę i w dół żeby się ustawić a zamiennik stoi w miejscu. Może w zamienniku w ogóle nie ma silniczka?
Orientuje się ktoś?
Chyba będę musiał zmienić ją na oryginalną bo mam też problem z delikatnym mrużeniem obu lamp i zastanawiam się czy ta nieoryginalna lampa nie ma z tym coś wspólnego.
Czy da się to zrobić w domu mając interface?
I po co się to właściwie robi skoro ustawienie świateł można wyregulować śrubami?
Druga sprawa to taka, że mam jedną lampę nieoryginalną, DEPO, i nie działa w niej poziomowanie nawet po starcie. Ta oryginalna jedzie w górę i w dół żeby się ustawić a zamiennik stoi w miejscu. Może w zamienniku w ogóle nie ma silniczka?

Chyba będę musiał zmienić ją na oryginalną bo mam też problem z delikatnym mrużeniem obu lamp i zastanawiam się czy ta nieoryginalna lampa nie ma z tym coś wspólnego.
- Od: 30 sty 2014, 16:46
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 GY 2006 1.8
Witam, kupiłem nową lampę prawą bo w starej starter był wypalony. Przełożyłem żarówki, wszystko kata prócz xenona. Przetwornice przełożyłem oczywiście, nawet dwie próbowałem , 3 żarniki, nic dalej nie pali. Co może być przyczyną? Ciężko mi uwierzyć żeby dwie przetwornice poszły w jednym czasie.. może bezpiecznik, jeśli tak to który to? Do świateł z prawej idzie tylko jedna wtyczka prawda? dam zdjęcia, pozdrawiam 
- Od: 11 kwi 2018, 18:19
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 2006 2.0 Diesel 121 KM
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem – proszę się z nim zapoznać
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem – proszę się z nim zapoznać

witam serdecznie,
mam problem z jednym z xenonów w mazdzie 6 z 2004 (są fabryczne).
Pewnego dnia spalił się żarnik/żarówka i wymieniłem na inną o takiej samej barwie. Przez miesiąc nic się nie działo. Po miesiącu można było zauważyć lekkie migotanie światła sporadycznie występujące; po kolejnych tygodniach żarnik czasami się nie włączał. Pomagało kilkukrotne wyłączenie i wyłączenie świateł. Później był już tylko błysk i nie zapalał się w ogóle. Teraz po wymianie na inny żarniki żaden nie pali.
Jak w tym wypadku zdiagnozować co jest do wymiany? Zapłonnik czy przetwornica?
Na youtubie widziałem, że w przetwornicy lubią się spalać tranzystory, ale wątpię, że to spowoduje problem z zapalaniem żarnika. Samo gniazdo zapłonnika jest nieco czarne(jakby opalone).
Z góry dziekuje za pomoc
mam problem z jednym z xenonów w mazdzie 6 z 2004 (są fabryczne).
Pewnego dnia spalił się żarnik/żarówka i wymieniłem na inną o takiej samej barwie. Przez miesiąc nic się nie działo. Po miesiącu można było zauważyć lekkie migotanie światła sporadycznie występujące; po kolejnych tygodniach żarnik czasami się nie włączał. Pomagało kilkukrotne wyłączenie i wyłączenie świateł. Później był już tylko błysk i nie zapalał się w ogóle. Teraz po wymianie na inny żarniki żaden nie pali.
Jak w tym wypadku zdiagnozować co jest do wymiany? Zapłonnik czy przetwornica?
Na youtubie widziałem, że w przetwornicy lubią się spalać tranzystory, ale wątpię, że to spowoduje problem z zapalaniem żarnika. Samo gniazdo zapłonnika jest nieco czarne(jakby opalone).
Z góry dziekuje za pomoc
- Od: 5 lip 2018, 17:45
- Posty: 11
- Auto: mazda 6 2.3 2004r benzin
Przerabiałem temat.
Jeśli kupiłeś zamiennik żarnika to w krótkim czasie mógł uszkodzić Ci przetwornicę.
Niestety trzeba kupować Phillipsy (koszt około 150-160PLN) taki urok ksenonów – jedyna ich zaleta to drogie części
Jest firma na allegro z Elbląga mogę Ci sprawdzić na rachunku nazwę, która za 100PLN naprawia przetwornicę. Robiłem to 3 lata temu i działa po dziś dzień.
Ogólnie to polecam montaż świateł do jazdy dziennej, dzieki czemu mniej używasz ksenonów, przez co rzadziej marnujesz hajs na żarniki/przetwornicę i ten cały badziew.
Jeśli kupiłeś zamiennik żarnika to w krótkim czasie mógł uszkodzić Ci przetwornicę.
Niestety trzeba kupować Phillipsy (koszt około 150-160PLN) taki urok ksenonów – jedyna ich zaleta to drogie części
Jest firma na allegro z Elbląga mogę Ci sprawdzić na rachunku nazwę, która za 100PLN naprawia przetwornicę. Robiłem to 3 lata temu i działa po dziś dzień.
Ogólnie to polecam montaż świateł do jazdy dziennej, dzieki czemu mniej używasz ksenonów, przez co rzadziej marnujesz hajs na żarniki/przetwornicę i ten cały badziew.
Dzisiaj przestały świecić oba ksenony w mojej Madzi. Wczoraj wróciłem późnym wieczorem , i wszystko było w porządku a dziś nie świecą
Odpiąłem starter w jednym i po przekręceniu przełącznika nie daje oznak życia.
Jakieś pomysły? Może jakiś przekaźnik padł
?
Odpiąłem starter w jednym i po przekręceniu przełącznika nie daje oznak życia.
Jakieś pomysły? Może jakiś przekaźnik padł
- Od: 5 maja 2013, 16:14
- Posty: 19
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas
Witam.
Mam M6 polift z oryginalnymi lampami xenon (wszystko sprawne).
Niestety jedna z nich (prawa) uległa uszkodzeniu w stłuczce – klosz i lampa jest uszkodzona, ale cały sprzęt od xenona działa.
Czy mogę kupić lampę zwykłą (nawet anglika) i przenieść całą zawartość starej lampy do nowej?
Czy wszystko będzie pasować?
Sprawdzałem – lampy z soczewkami mają nabitą taką samą homologację (H1 or D2S).
Da się to zrobić? Jest jakiś duży problem w tej operacji? (jakieś niezgodne punkty mocowania?
dzięki za odpowiedź!
ps. a może ktoś z Was ma lampę xenon polift w dobrym stanie (kloszem, soczewka, odbłyśnik)
Mam M6 polift z oryginalnymi lampami xenon (wszystko sprawne).
Niestety jedna z nich (prawa) uległa uszkodzeniu w stłuczce – klosz i lampa jest uszkodzona, ale cały sprzęt od xenona działa.
Czy mogę kupić lampę zwykłą (nawet anglika) i przenieść całą zawartość starej lampy do nowej?
Czy wszystko będzie pasować?
Sprawdzałem – lampy z soczewkami mają nabitą taką samą homologację (H1 or D2S).
Da się to zrobić? Jest jakiś duży problem w tej operacji? (jakieś niezgodne punkty mocowania?
dzięki za odpowiedź!
ps. a może ktoś z Was ma lampę xenon polift w dobrym stanie (kloszem, soczewka, odbłyśnik)
- Od: 26 lip 2014, 14:46
- Posty: 4
guzzler napisał(a):Dzisiaj przestały świecić oba ksenony w mojej Madzi. Wczoraj wróciłem późnym wieczorem , i wszystko było w porządku a dziś nie świecą![]()
Odpiąłem starter w jednym i po przekręceniu przełącznika nie daje oznak życia.
Jakieś pomysły? Może jakiś przekaźnik padł?
Mam ten sam problem, ksenony nie raz działają a czasem nie. Zazwyczaj jakby po dłuższej pracy jak już się wyłączą to dopiero po 10min uda się je włączyć. Masy w lampach zrobione, sprawdziłem napięcie na bezpiecznikach za przekaźnikiem też OK. Żarniki też wymieniłem na nowe. Czyżby padły 2 przetwornice na raz ?
Zdjąłem zderzak i wyjąłem lampy. Sprawdziłem przetwornice miernikiem wygląda że są ok. Ma ktoś może opis wtyczki która dochodzi do lampy które piny odpowiadają za napięcie do ksenon
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6