Witajcie,
Problem wystepuje w Mazdzie 3 1.6 109KM 2005r. jakis czas temu zaczela kopcic, lecz zadnych innych objawów nie było, ostatnio, po zatankowaniu ( nie wiem czy to zbieg okolicznosci Czy wina paliwa) samochod podczas jazdy zgasł, po odpaleniu nie mial mocy, pozniej na tyle moc stracil ze pod gorke zgasl i juz nieodpalil. po odlaczeniu od turbiny wydechu, samochod odpalil, lecz co smieszne kreci sie tylko do rowno 3tys obrotow i je trzyma przy gazie w podlodze+ wogole nie slychac zeby turbo sprezało ( nie swiszczy). Czy ktos wie jaka moze byc przyczyna? POMOCY dodam ze poki nieodkrecilem wydechu od turbo, samochod nieodpalal tak jakby DPF bądz FAP był zapchany, nie wiem szczerze mowiac co w niej jest bo sam jezdze mazda 3 2.0 benz. Jakies pomysly?
Dopisano 9 kwi 2017, 15:43:
Dodatkowo wlasnie uzbroil sie immobilizer (????) Nie mam pojecia dlaczego
Mazda 3 1.6 ON ,Brak mocy,silnik gaśnie!!
Strona 1 z 1
No to jak nie masz pojęcia to po co grzebiesz i dokładasz kolejne problemy
2005r ma tylko katalizator, jeśli go odkręciłeś od turbo i silnik palił to gdzieś musi być coś zatkane. Przypuszczam że katalizator albo ktoś zrobił sobie żart i zatkał koniec wydechu. Jeśli zatkany kat warto sprawdzić czy silnik czasem nie pobiera oleju albo czy nie ma innej usterki typu lejąca turbina czy wtryski bo coś go musiał zabić sadzą.
Kolejna sprawa zapalił po odkręceniu wydechu i nie kręcił w obroty bo miał tryb awaryjny. Przy katalizatorze jest sonda zły odczyt lub brak to już błąd kompa.
Co do immo to już ty sam musisz wiedzieć co w nim skopałeś oby nie uwalenie kompa czy czasem na próbach odpalenia nie rozładowałeś akumulatora?
2005r ma tylko katalizator, jeśli go odkręciłeś od turbo i silnik palił to gdzieś musi być coś zatkane. Przypuszczam że katalizator albo ktoś zrobił sobie żart i zatkał koniec wydechu. Jeśli zatkany kat warto sprawdzić czy silnik czasem nie pobiera oleju albo czy nie ma innej usterki typu lejąca turbina czy wtryski bo coś go musiał zabić sadzą.
Kolejna sprawa zapalił po odkręceniu wydechu i nie kręcił w obroty bo miał tryb awaryjny. Przy katalizatorze jest sonda zły odczyt lub brak to już błąd kompa.
Co do immo to już ty sam musisz wiedzieć co w nim skopałeś oby nie uwalenie kompa czy czasem na próbach odpalenia nie rozładowałeś akumulatora?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
1-znam sie na samochodach ale pierwszy raz sie z czyms takim spotykam, najlepsze jest to ze przed tym jak zdechla, tez nie wkrecala sie powyzej 3tys, w dieslu lambda jest? A propo immo, to nierozladowalem, bo tylko co przed uzbrojeniem immo, samochod pracowal jakies 20 minut na wolnych obrotach a aku nie byl rozladowany, zgasilem samochod i po ponownym wlozeniu kluczyka pyk i uzbrojony. Z tego co wiem to od 2004r jest FAP w tych mazdach ale pewnosci nie mam.
- Od: 13 lip 2016, 13:45
- Posty: 53
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004
No widzisz to chyba jednak mało się znasz i jeszcze mniej wiesz Fap jest od 2006r więc jak nie twój samochód to zostaw bo chyba więcej mu szkodzisz niż pomagasz
Czujnik różnicy ciśnień ale w roczniku 2005 nie powinien występować.
Czujnik różnicy ciśnień ale w roczniku 2005 nie powinien występować.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Samochod praktycznie jak moj takze spokojnie, po za tym przy takich zabiegach nie da sie zaszkodzic, dajac wylot spalin. Poza tym zacznijmy od tego ze prosilem o pomoc a nie o kwestionowanie mojej wiedzy i umiejetnosci, stary, luzuj. Mowie to co wyczytalem na tym forum z informacji o silniku y6
Dopisano 9 kwi 2017, 23:34:
Pisze tu dlatego bo jak wlasnie widac, nie wiem wszystkiego, encyklopedia nie jestem, i szukam pomocy u kogos doswiadczonego, tak wogole dzieki za sprostowanie , odrazu czlowiek wiecej wie, wyglada tak jakby kat byl zapchany w takim razie, bo reszta wydechu drozna jest. Czyli mam szukac przyczyny w katalizatorze rozumiem?
Dopisano 9 kwi 2017, 23:34:
Pisze tu dlatego bo jak wlasnie widac, nie wiem wszystkiego, encyklopedia nie jestem, i szukam pomocy u kogos doswiadczonego, tak wogole dzieki za sprostowanie , odrazu czlowiek wiecej wie, wyglada tak jakby kat byl zapchany w takim razie, bo reszta wydechu drozna jest. Czyli mam szukac przyczyny w katalizatorze rozumiem?
- Od: 13 lip 2016, 13:45
- Posty: 53
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004
Roczniki 2005 które wyprodukowano do połowy roku miały spełniać EURO3 a więc montowano kata bez fap, natomiast roczniki 2005 z drugiego półrocza (katalogowo 2006) były robione pod EURO4 czyli doposażone w FAP. Jeśli masz egzemplarz tzw. mały lift to z pewnością auto wyjechało z fabryki z FAP'em.
Poszukiwania usterki zacząłbym tak jak zaproponował kropek101 od sprawdzenia drożności wydechu. Skoro kopci to nie zaszkodzi obejrzeć turbo i szczelności dolotu. U mnie rozpadł się kolektor i już trzeci tydzień "Pan mechanik", który nim to rozpracował rozłożył auto na czynniki pierwsze, przymierza się by poskładać auto w całość.
Trafnej diagnozy i solidnej acz sprawnej naprawy
Poszukiwania usterki zacząłbym tak jak zaproponował kropek101 od sprawdzenia drożności wydechu. Skoro kopci to nie zaszkodzi obejrzeć turbo i szczelności dolotu. U mnie rozpadł się kolektor i już trzeci tydzień "Pan mechanik", który nim to rozpracował rozłożył auto na czynniki pierwsze, przymierza się by poskładać auto w całość.
Trafnej diagnozy i solidnej acz sprawnej naprawy
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Dzieki, a moze to glupio zabrzmi, jak moge sprawdzic z kktorej polowy roku jest ta mazda oraz czy wizualnie kat rozni sie od FAPa?
Dopisano 10 kwi 2017, 14:02:
Zajrzec nad belke czy jest zbiorniczek do fapa?
Dopisano 10 kwi 2017, 14:02:
Zajrzec nad belke czy jest zbiorniczek do fapa?
- Od: 13 lip 2016, 13:45
- Posty: 53
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004
Tomasz1997 napisał(a):jak moge sprawdzic z kktorej polowy roku jest ta mazda
Jeżeli Madzia nie była modzona/bita to wizualnie powinna mieć z tyłu przezroczyste, przyciemnione, nie-ledowe reflektory tzw. "jajeczka". Bazowy przedlift miał natomiast "na tyłku" czerwone klosze.
Od spodu to tak jak wspominasz, poszukaj zbiorniczka na płyn katalityczny lub zwyczajnie otwórz wlew paliwa a wszystko się wyjaśni.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
1- lampy ledowe z tylu,
2- jezeli jest FAP to w jaki sposob uzupelniac plyn katalityczny i gdzie jest wlew
3- jezeli to FAP JEST ZAPCHANY TO CO z nim moge zrobic
2- jezeli jest FAP to w jaki sposob uzupelniac plyn katalityczny i gdzie jest wlew
3- jezeli to FAP JEST ZAPCHANY TO CO z nim moge zrobic
- Od: 13 lip 2016, 13:45
- Posty: 53
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004
Ad 1. To trochę zamazuje obraz sytuacji. O ile kojarzę, Led'y na tył były oferowane od początku produkcji i zwykle w przedlifcie wskazują na bogatszą wersję (zapewne z pakietu Aero). W poliftach występowały już w większej liczbie konfiguracji.
Ad 2. Wg ASO kontola ilości płynu co 60tyś km. Tutaj koledzy opisali co i jak.
Ad 3. Są trzy praktykowane sposoby: Regeneracja, Wymiana na nowy lub Kastracja
Ad 2. Wg ASO kontola ilości płynu co 60tyś km. Tutaj koledzy opisali co i jak.
Ad 3. Są trzy praktykowane sposoby: Regeneracja, Wymiana na nowy lub Kastracja
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Ale wy kombinujecie z tym sprawdzeniem czy tam siedzi fap.
Dźwigasz maskę patrzysz w okolice akumulatora jeśli pomiędzy nim a silnikiem jest luźna wtyczka brak filtra. Patrzysz na dolot powietrza do silnika jeśli nie masz baj pasu tam gdzie jest mas sensor mazda nie miała filtra najprościej po tym rozpoznać z czym mamy do czynienia a nie kombinować jakie to ma lampy. rocznik też nie jest do końca wyznacznikiem ja miałem pierwszą rejestrację 2006 a samochód był w normie euro3 i najlepiej właśnie odczytać to sobie z tabliczki znamionowej jaką ma normę albo z dokumentów samochodu.
Masz jakiś postęp z tym immo podpinałeś już pod kompa sprawdź co za błędy wypluwa.
Jeśli nie posiadasz nic do odczytu zresetuj komp przez odpięcie klemy i pedał hamulca potem spróbuj odpalić jeśli nie pomoże sprawdź drugi kluczyk. jak z tym się uporasz załóż coś szczelnego na kata podepnij kompresor i sprawdź drożność jeśli będzie ciśnienie powyżej 0,5 bar wiertło 8mm i kat na wylot powinno na jakiś czas pomóc
Dźwigasz maskę patrzysz w okolice akumulatora jeśli pomiędzy nim a silnikiem jest luźna wtyczka brak filtra. Patrzysz na dolot powietrza do silnika jeśli nie masz baj pasu tam gdzie jest mas sensor mazda nie miała filtra najprościej po tym rozpoznać z czym mamy do czynienia a nie kombinować jakie to ma lampy. rocznik też nie jest do końca wyznacznikiem ja miałem pierwszą rejestrację 2006 a samochód był w normie euro3 i najlepiej właśnie odczytać to sobie z tabliczki znamionowej jaką ma normę albo z dokumentów samochodu.
Masz jakiś postęp z tym immo podpinałeś już pod kompa sprawdź co za błędy wypluwa.
Jeśli nie posiadasz nic do odczytu zresetuj komp przez odpięcie klemy i pedał hamulca potem spróbuj odpalić jeśli nie pomoże sprawdź drugi kluczyk. jak z tym się uporasz załóż coś szczelnego na kata podepnij kompresor i sprawdź drożność jeśli będzie ciśnienie powyżej 0,5 bar wiertło 8mm i kat na wylot powinno na jakiś czas pomóc
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
To tak, miedzy aku a silnikiem jest wolna wtyczka zawinieta do dolu praktycznie przy samym akumulatorze, czy to jest to o czym mowisz, swiadczace o Euro3?
Reset Kompa za pomoca klemy i hamulca nic nie dał na immo, problemem jest brak drugiego kluczyka, a jutro badz w czwartek zaciagne go na komputer sie podlaczyc.
Reset Kompa za pomoca klemy i hamulca nic nie dał na immo, problemem jest brak drugiego kluczyka, a jutro badz w czwartek zaciagne go na komputer sie podlaczyc.
- Od: 13 lip 2016, 13:45
- Posty: 53
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004
Tak o tą wtyczkę chodzi czyli mazda jest w normie euro3 Przypuszczam że mógł paść moduł immo albo rozkodował się kluczyk. Bez diagnozy komputerowej nic nie pomożemy.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
· EURO4 – w przypadku silnika 109 KM jest niemal pewne, że będzie on wyposażony
w filtr cząstek stałych FAP. Aby się upewnić należy samodzielnie sprawdzić nr VIN. Jeżeli początek nr VIN to JMZBK14Y lub JMZBK12Y to samochód posiada FAP.
viewtopic.php?f=114&t=123472
w filtr cząstek stałych FAP. Aby się upewnić należy samodzielnie sprawdzić nr VIN. Jeżeli początek nr VIN to JMZBK14Y lub JMZBK12Y to samochód posiada FAP.
viewtopic.php?f=114&t=123472
Z moją starą M3 BK w ciągu prawie 10 lat użytkowania miałem tylko 2 problemy i oba podobne do tego opisywanego w tym temacie więc może komuś pomoże:
1. Czasami włączał mi się tryb awaryjny jak ją mocniej przycisnąłem. Silnik zamulony, nie da rady podkręcić powyżej 3tys itp. Wymieniłem zawór podciśnienia turbiny i problem zniknął.
2. Czasami gasła przy dojazdach do świateł, przy wrzucaniu na luz, czasem na postoju. Raz po dławieniu się innym razem bez ostrzeżenia. Czasami odpalał po tym od razu czasami trzeba było kręcić kilka minut. Pomogła wymiana czujnika ciśnienia paliwa.
1. Czasami włączał mi się tryb awaryjny jak ją mocniej przycisnąłem. Silnik zamulony, nie da rady podkręcić powyżej 3tys itp. Wymieniłem zawór podciśnienia turbiny i problem zniknął.
2. Czasami gasła przy dojazdach do świateł, przy wrzucaniu na luz, czasem na postoju. Raz po dławieniu się innym razem bez ostrzeżenia. Czasami odpalał po tym od razu czasami trzeba było kręcić kilka minut. Pomogła wymiana czujnika ciśnienia paliwa.
- Od: 20 gru 2016, 13:12
- Posty: 35
- Auto: Mazda 3 2005 BK Y6 1.6 90KM
Mazda 3 2017 120KM SkyPassion
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości