gaśnie nagle podczas jazdy [było]

Postprzez uszol90 » 25 mar 2017, 06:27

A ładowanie masz w porządku ? Koniecznie zrób coś z tą klemą! Może to kiedyś spowodować uszkodzenie elektroniki...

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 42200.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez adams88 » 1 kwi 2017, 22:40

Cześć,

Co do ładowania, muszę podjechać do mechanika, żeby mi to w tym tygodniu sprawdził bo sam nie mam jak.

W poniedziałek podłączyłem prostownik i auto ładnie cały tydzień śmigało aż do dziś...
Ładna pogoda, więc auto zalane do pełna chciałem gdzieś po za miasto się wybrać ale niestety dwa razy zgasło odpalało od razu.
Znów co mi przyszło do głowy ten ten akumulator bo cały dzień klima włączona, radio więc spore obciążenie.
Na wycieczkę się nie wybrałem, ale podpiąłem sobie samochód sprawdzić błędy, wyszły dwa:

P0405 co rozumie wynika z odpiętej wtyczki EGR,
Drugi P2584 i co ciekawe poczytałem, że dotyczy pafu, tylko problem taki, że ja go nie mam

Napięcie akumulatora z tego co mi pokazywało w programie 12,4 V.

Wydaje mi się, że będzie to ten akumulator ale może ktoś coś ? I do tego skąd ten drugi błąd?
Początkujący
 
Od: 6 maja 2016, 19:47
Posty: 25
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2006 rok

Postprzez uszol90 » 2 kwi 2017, 10:16

trzeba by sprawidzc błedy w module FCAM – moduł dawkowania dodatku do paliwa, wygląda ze trzeba go uzupełnić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez adams88 » 2 kwi 2017, 21:55

Czyli umawiam się jutro do elektromechanika.

moduł dawkowania dodatku do paliwa, wygląda ze trzeba go uzupełnić.
– jeśli dobrze rozumie chodzi o płyn do filtra? Bo ja filtr mam wycięty.. :|

Od jakiegoś czasu dodatkowo auto zaczęło mi brać olej i dymić na biało ( z rana najbardziej ) płyn w chłodnicy nie ubywa, ale czy to może coś mieć wspólnego?
Początkujący
 
Od: 6 maja 2016, 19:47
Posty: 25
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2006 rok

Postprzez macvas » 3 kwi 2017, 09:34

Filtr FAP był wycinany w specjalizującym się w tym warsztacie? Jeżeli nie, to poleciłbym udać się do takiego na diagnozę, bo może być coś na rzeczy. Niektórzy domorośli mechanicy stosują taniej maści emulatory (które nie wytrzymują próby czasu) zamiast zmienić/wyłączyć odpowiednie parametry ECU.

Auto garażowane czy pod chmurką? Co do dymienia to jesteś pewien, że kolor jest siwy czy to tylko tzw. poranna para, w sensie kopci tylko na zimnym czy cały czas?
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez adams88 » 4 kwi 2017, 15:14

Auto przy ulicy cały czas stoi, najwięcej dymu jest z rana, ale czasem też zdarzy się przy dodaniu gazu na ciepłym silniku poleci białego.

Co do wycięcia filtra, z tego co wiem to facet trochę w tym działa i jeden z lepszych elektromechaników. Postaram się do niego podjechać pod koniec tygodnia.

Dopisano 4 kwi 2017, 21:59:

żeby było miło auto dziś znowu zgasło dwa razy, ale przed zgaśnieciem jest takie jakby zamulenie.
Co do kolorów wydmuchiwanych na dodatek mój kumpel jechał dziś za mną i mówił, że jak mocniej gaz poszedł to z rury czarny dym poszedł...
Początkujący
 
Od: 6 maja 2016, 19:47
Posty: 25
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2006 rok

Postprzez adams88 » 23 kwi 2017, 19:41

Cześć,

Rozmawiałem z mechanikiem i zalecił wymianę na początek akumulatora i sprawdzenie jak auto się zachowuje.

Mam jeszcze jedno pytanie zanim pojadę jeszcze raz do tego co mi turbinę regenerował ostatnio zauważyłem, że mam nie szczelność przy turbnie ( zdjęcie poniżej) czy może to mieć coś wspólnego albo czy w ogóle to coś poważnego taka nieszczelność?
Załączniki
IMG_20170421_150607_resized_20170422_104058767.jpg
Początkujący
 
Od: 6 maja 2016, 19:47
Posty: 25
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2006 rok

Postprzez macvas » 24 kwi 2017, 09:24

Jak wiadomo, poranne dymienie na biało to zwykle para z wydechu. Jeżeli nie ustaje po kilku minutach to już gorzej i można zacząć się zastanawiać.

adams88 napisał(a):kumpel jechał dziś za mną i mówił, że jak mocniej gaz poszedł to z rury czarny dym poszedł...

Dymienie na czarno pod większym obciążeniem czy w trakcie mocniejszej redukcji (zwłaszcza po kastracji połączonej z zaślepieniem EGR) również nie oznacza jeszcze, że coś poważnego jest na rzeczy. Owszem można podejrzewać kiepską kalibrację, umierające wtryski lub nieszczelność pod głowicą, ale jeżeli auto regularnie przechodzi serwisowanie i mechanik wykluczył te przypadłości, to byłbym spokojny. W aucie z CR tak to na ogół będzie wyglądać kiedy pozbędzie się fapa a kat już nie wyrabia. Można to ograniczyć w jakimś stopniu stosując wysokiej jakości olej, paliwo oraz od czasu do czasu jakiś dodatek pod wtryski.


Co do ew. nieszczelności (na foto) w tym miejscu to z pewnością warto się przyjrzeć. Przed regenem również miałem tam czarno, ale nie aż w takim stopniu na ślimaku. :|
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez adams88 » 25 kwi 2017, 23:53

Hej,

Byłem u mechanika w sprawie diagnozy tej nieszczelności okazuje się, nie trzyma obejma która jest pod tą osłoną termiczną, mechanik ma spróbować mi to wymienić i zobaczymy:)

Wracając do tego mojego problemu z gaszeniem samochodu, tak jak wspominałem byłem u elektromechanika który zalecił mi najpierw spróbować z klemą i aku, klemy jeszce nie wymieniłem czekam, aż przyjdzie mi z allegro, ale do rzeczy auto od jakiegoś czasu chodziło dobrze, nie gasło odpalało wszystko ok, dziś wracałem wieczorem do domu, zaczęła mi parować tylna szyba więc włączyłem ogrzewanie na tył, auto od razu przymuliło, zrobiło 3 takie kangurki i za 4 zgasło, znów jakieś 10 minut nie chciało odpalić po czym odpaliło popracowała koło minuty znów zgasło ale odpaliło i dojechałem do domu, taką ciekawostką jest ( może to normalne wcześniej nie sprawdzałem ) po wyjęciu kluczyka mogłem otwierać i zamykać szyby, nie wiem wydaje mi się, że nie powinno być tak co sądzicie? Mogę mieć gdzieś jakieś zwarcie?

Jak wiadomo, poranne dymienie na biało to zwykle para z wydechu. Jeżeli nie ustaje po kilku minutach to już gorzej i można zacząć się zastanawiać.
– racja najwięcej auto dymi z rana ale często zdarza mu się, że podczas jazdy leci biały dym, sprawdzałem czy czasem najgorsze się nie dzieje czyli olej w płynie ale ani nie mam oleju w płynie a ni płynu nie ubywa, jedynie przepala olej.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2016, 19:47
Posty: 25
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2006 rok

Postprzez macvas » 26 kwi 2017, 09:05

adams88 napisał(a):Mogę mieć gdzieś jakieś zwarcie?


Śmiechem żartem (bo ten temat był tu wałkowany dosyć często) sporo problemów z BK, w których podejrzenie pada na elektrykę (w celu ułatwienia diagnozy) warto rozpocząć od sprawdzenia stanu żarówki w schowku pasażera, która w sobie znany sposób potrafi "rozchwiać" cały układ elektryczny. Dalej już tradycyjnie inspekcja w kluczowych przekaźnikach pod maską oraz w kabinie. Warto również przyjrzeć się wiązkom w drzwiach i w klapie, czy aby nie przetarły/uszkodziły się w miejscach zgięcia i nie powodują przebicia. To dosyć siermiężny temat, ale ogarnięty mechanik powinien dać radę. Najprościej rzecz jasna założyć, że żywota dopełnił akumulator lub szwankuje alternator, zamienić je i obserwować, ale czasem usterka okazuje się prozaiczna i występuje na innym odcinku.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez adams88 » 29 kwi 2017, 22:59

dzięki w życiu bym nie pomyślał, że lampka w schowku może szkodzić... całe życie człowiek się uczy, zajrzałem tam i lampkę mam wypaloną, więc wymienię, pojeżdżę i zobaczymy ;)

Dopisano 30 kwi 2017, 17:42:

lampka wymieniona, ale dziś chciałem jechać autem odpaliłem pochodziło nie równo nawet nie minutę i zgasło. Do tej pory nie odpala zabrałem akumulator naładować go mając nadzieje, że zadziała.. ale w cuda nie wierze może ktoś ma jakiś jeszcze pomysł?

Taki dziwny objaw jest, że jak go kręce nie odpala wyciągam kluczyk szyby mogę otworzyć/zamknąć okna ale pochwili już nie działa, dopiero znów jak spróbuję pokręcić to zadziała.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2016, 19:47
Posty: 25
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2006 rok

Postprzez adams88 » 1 maja 2017, 17:11

no więc tak, auto dalej nie odpala, sprawdziłem w forscan poniżej zdjęcie.
Dodatkowo zauważyłem dźwięk filmik w linku

https://youtu.be/ZWFZ6QEa3lg

Mam cichą nadzieje, że to ten ten aku bo tak jak wspominałęm mam tylko 44 ah ..
Załączniki
Screenshot_2017-05-01-10-32-10.png
Początkujący
 
Od: 6 maja 2016, 19:47
Posty: 25
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2006 rok

Postprzez adams88 » 12 maja 2017, 00:17

Witam,

Wymieniłem akumulator, klemę, koło pasowe..
Auto dalej nie pracuje tak jak powinno.. poszukałem na różnych forach z 1.6 i trochę objawy wskazują na lejący wtrysk.. mam brudne ale mi jest ciężko stwierdzić czy cieknie. W związku z tym mam pytanko, czy ktoś z Was zna dobrego mechanika w okolicach Gliwic ? Ja mam swoich dwóch na których do tej pory polegałem ale jeden mi mówi, że leje mi jeden wtrysk a drugi mówi, że według niego nic nie leje.. więc już trochę zgłupiałem.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2016, 19:47
Posty: 25
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323