Witam wszystkich użytkowników!
Mój problem jest dosyć skomplikowany, a mianowicie w połowie czerwca w dużych temperaturach oraz po rozgrzaniu silnika zaczął się problem z wrzucaniem biegów. Biegi musiałem wciskać na siłę. Pierwszy wniosek to kończące się sprzęgło. Do czasu wymiany sprzęgła pomagała regulacja pedału (dokręcanie). W połowie lipca wymienione zostało kompletne sprzęgło na zestaw Valeo ze sztywnym kołem zamachowym (tarcza, docisk, łożysko, koło). Do końca sierpnia było wszystko ok, aż do dłuższej podróży w ciepły dzień, znowu nastąpił problem z wrzucaniem biegów i znowu musiałem podregulować pedał w trasie. Po tej przygodzie wymieniłem wysprzęglik, bo puszczał płyn a w poniedziałek wymieniłem pompkę sprzęgła. Gumowy wężyk od pompki do wysprzęglika po sprawdzeniu jest ok. Niestety dalej mój problem się utrzymuje, a mianowicie po rozgrzaniu silnika i wyższej temperaturze na zewnątrz nie ma możliwości wrzucenia biegu. Zaczyna się od haczenia przy zmianie, a potem trzeba siłować się ze skrzynią. Rano lub w krótkich trasach (10km) biegi wchodzą bezproblemowo, a także sprzęgło wydaje się tak jakby lżejsze. Pomaga pompowanie pedału sprzęgła, ale wiadomo na krótki czas. Szczerze, to nie wiem gdzie mogę szukać przyczyny mojego problemu. Proszę Was o pomoc!
Dopisano 7 wrz 2016, 09:08:
Dodam, że płyn w układzie został wymieniony i cały układ odpowietrzony został na nie odpalonym silniku (jeśli ma to jakieś znaczenie).
Duży problem ze sprzęgłem – zagadka
Strona 1 z 1
znajoma miała podobny problem ( co prawda w punto
) i tak wędrowała od mechanika do mechanika i teorii było co nie miara (z wymianą skrzyni włącznie) okazało się że po rozgrzaniu przycierały się cięgna od lewarka bo coś tam się rozszerzało po nagrzaniu ( przyznam że nie wiem jak to jest rozwiązane w Maździe) po wymianie już nie trzeba sie siłować z lewarkiem, może to będzie ten trop ? 
Nie działa wysprzęglanie. W wysprzęgliku jest zużyty płyn hamulcowy który po rozgrzaniu nie pracuje.
Trzeba kupić pół litry płynu hamulcowego, okręcić korek odpływowy we wyprzęgniku, wypompować pedałaem sprzęgła stary płyn, odkręcić korek w zbiorniku z płynem hamulcowym i uzupełnić nowym płynem.
Następnie zakręcić korek do zbiornika płynu hamulcowego i całą procedurę powtórzyć jeszcze jeden raz.
Trzeba kupić pół litry płynu hamulcowego, okręcić korek odpływowy we wyprzęgniku, wypompować pedałaem sprzęgła stary płyn, odkręcić korek w zbiorniku z płynem hamulcowym i uzupełnić nowym płynem.
Następnie zakręcić korek do zbiornika płynu hamulcowego i całą procedurę powtórzyć jeszcze jeden raz.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Dodam od siebie, że zapominacie o pompie hamulcowej, która jest zasilana tym samym płynem co sprzęgłowa. Przy wymianie płynu trzeba koniecznie przepłukać obydwie. Pompujcie powoli i spokojnie bo w otwartym układzie można wytworzyć bąbel kawitacyjny i tym samym zapowietrzyć układ. Niektórzy się dziwią jakim cudem sprzęgło zapowietrzone. Właśnie dlatego. 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6