Przewożenie trójki dzieci

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mjanisz » 20 cze 2006, 22:52

Od niedawna mam trójkę dzieci (było tanio w promocji to wziąlem :) ). Dopóki młody jeździ z przodu w foteliku dla niemowlaków – nie ma problemu. Ale niebawem wyrośnie z fotelika montowanego tyłem do kierunku jazdy. I wtedy pojawia się problem – co zrobić?
Czy jest jakiś sposób aby zamocować fotelik pasami biodrowymi? czy można wymienić jakoś środkowy pas z tyłu na trzypunktowy?
Mam wątpliwości w obydwu kwestiach :(
Jakieś inne pomysły na przewożenie trójki dzieci w wieku 1, 5 i 7 lat?

Z góry dzięki za porady

Mariusz
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2006, 10:43
Posty: 5
Auto: MAZDA 626 GE FP 1995r.

Postprzez Grzyby » 20 cze 2006, 22:55

mjanisz napisał(a):Z góry dzięki za porady

mjanisz – to nie jest temat do tego działu.
Wprost wymarzonym miejscem dla niego jest dział PORADY.

Tam też temat zostanie przeniesiony.

P.S. Gratuluje promocyjnego zakupu :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mjanisz » 21 cze 2006, 06:48

Dzięki!
Sorki, to się już nie powtórzy...
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2006, 10:43
Posty: 5
Auto: MAZDA 626 GE FP 1995r.

Postprzez sołtys » 21 cze 2006, 06:56

Pasa nie wymienisz ale najstarszy jeżeli sie nie myle spokojnie może jeżdzic z przodu na podstawce pod tyłkiem :)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez magicadm » 21 cze 2006, 08:36

sołtys napisał(a):Pasa nie wymienisz ale najstarszy jeżeli sie nie myle spokojnie może jeżdzic z przodu na podstawce pod tyłkiem :)

Kiedyś był limit wiekowy – od 12 czy cóś :D

Ja w Lancerze pasem biodrowym zapinałem nosidełko (0-13kg) córeczki.
Wygladało na bezpieczne mocowanie.
Ostatnio edytowano 21 cze 2006, 08:43 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Negoiu » 21 cze 2006, 08:39

Gratulacje. Trójeczka fajna rzecz. Wiem cos o tym. U mnie też jest tylko pas biodrowy w środku. Wiekszość fotelików da się przymocować biodrowym( na ścisk- tak, aby się nie ruszał). Wiem, że w instrukcji tego oczywiście nie uwzględniali, ale mam prawie pewność, że ten fotelik ma lepsze mocowanie niz niejeden mocowany 3.pkt-owym. Drugi wariant to oczywiście najstarszy tylko biodrowym. Tego nie polecam na pewno. Potrafi w czasie wypadku zmiażdżyć żebra i jamę brzuszną.

Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez es » 21 cze 2006, 10:45

A w promocji nie dawali auta z trzema pasami z tylu?

Nie wiem czy sa jeszcze dostepne, ale kiedys mozna bylo kupic foteliki ze miekkim stolikiem. Takie cos dodatkowo zabezpiecza przed urazami, wiec chyba mozna taki fotelik postawic na srodku. Fakt, bedzie on mial tendencje do przewracania sie, ale wbrew pozorom w razie najgorszego powinien ochronic dziecko, bo przeciez ma wlasne pasy, a dziecko jest zabezpieczone z bokow.

Znajomi mieli dosc powazna krakse. Dzieci byly w fotelikach, a mimo to siedzacy z tylu tatus widzial jak te foteliki wedrowaly po calym aucie w czasie dachowania. Tylne pasy nie maja przeciez napinaczy, wiec luz powstaje i fotelik lata jak szalony. Dzieci wyszly nie zadrasniete i prawie zadowolone z nieplanowanej karuzeli. Placz rozpoczal sie dopiero gdy wyjelismy nieubrane towarzystwo na mroz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Negoiu » 21 cze 2006, 13:41

es napisał(a):Dzieci byly w fotelikach, a mimo to siedzacy z tylu tatus widzial jak te foteliki wedrowaly po calym aucie w czasie dachowania. Tylne pasy nie maja przeciez napinaczy, wiec luz powstaje i fotelik lata jak szalony


Dlatego też napisałem:

Negoiu napisał(a):ale mam prawie pewność, że ten fotelik ma lepsze mocowanie niz niejeden mocowany 3.pkt-owym.


Aczkolwiek za każdym razem jak umieszczam dziecko w foteliku (3pkt) poprawiam pas tak , aby nie było nawet minimalnego luzu. Wiem, że wtedy spełnia swoje zadanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez pablo_tim » 21 cze 2006, 14:31

Jest taki patent widziałem go u kolegi w renault megane – przejściówce. Mianowicie zwijacz jest umieszczony w końcu bagażnika pod linią półki. Pas wychodzi nad półką i przechodzi przez klamrę umieszczoną na szczycie tylnego oparcia. Pas wyposażony jest w dwie klamry: jedną na końcu pasa i drugą ruchomą. Klamry zapina się w dwa zapięcia umieszczone przy zapięciach pasów bocznych. Tak zapięte dają system 3pkt. :)
Nie wiem czy jest to oryginalna konstrukcja czy dorabiana.
Jak będziesz potrzebował to moge zrobić parę fotek tego systemu .

Gratuluje trójeczki ;)
MAZDA – To me you're perfect
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2006, 17:07
Posty: 12
Skąd: Września
Auto: 626 GE FP 94'

Postprzez es » 21 cze 2006, 14:45

Wiele samochodow tak wlasnie ma zrealizowany srodkowy pas trzypunktowy. Odradzam jakiekolwiek przerobki we wlasnym zakresie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez xANDy » 21 cze 2006, 17:24

Trójka! Cud życiowy! Oby takich jak Ty było więcej – może Polska nie zginie..
Ja "niestety" nie dopomogę w tej kwestii.........
Widziałem madzię, (konkretnie GW), w której na środkowym siedzeniu był również trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Wbudowany był w oparcie fotela i zwijacz można było oglądać od strony bagaznika. Jego mocowanie było tak, trochę poniżej połowy wysokości oparcia (wpuszczony wgłąb). Myślę, że spokojnie możnaby dorobić trzeci pas w taki sposób, żeby przypiąć go do podłogi bagażnika.
Chociaż uważam, że pomysł kolegi pablo_tim chyba jest nawet lepszy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez es » 21 cze 2006, 17:30

xANDy napisał(a):Widziałem madzię, (konkretnie GW), w której na środkowym siedzeniu był również trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Wbudowany był w oparcie fotela i zwijacz można było oglądać od strony bagaznika. Jego mocowanie było tak, trochę poniżej połowy wysokości oparcia (wpuszczony wgłąb). Myślę, że spokojnie możnaby dorobić trzeci pas w taki sposób, żeby przypiąć go do podłogi bagażnika.
Chociaż uważam, że pomysł kolegi pablo_tim chyba jest nawet lepszy.


A wytrzymalosc oparcia? Przeciez tak zamontowany pas moze zgniesc w harmonijke oparcie w plaszczyznie pionowej. Z kolei pas montowany we wlasnym zakresie do dachu moze go zdeformowac. Amatorskie zamocowanie pasa moze sie wyrwac. Wszak blacha naszych samochodow jest tylko troche grubsza niz ta znana z konserw. Fabryczne miejsca mocowania pasow sa wzmocnione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez marakus » 21 cze 2006, 17:52

Wszak blacha naszych samochodow jest tylko troche grubsza niz ta znana z konserw. Fabryczne miejsca mocowania pasow sa wzmocnione.

To bardzo ważne Muminku nie kombinuj chodzi oTwoje dzieciaki!!!
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez mjanisz » 21 cze 2006, 20:38

Wielkie dzięki za wszystkie dobre rady! Chyba zostanę przy opcji najstarszej córki z przodu na podstawce.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2006, 10:43
Posty: 5
Auto: MAZDA 626 GE FP 1995r.

Postprzez magicadm » 21 cze 2006, 23:00

magicadm napisał(a):Ja w Lancerze pasem biodrowym zapinałem nosidełko (0-13kg) córeczki.
.

A nie możesz w ten sposób obsadzić najmniejszym dzieckiem środkowego miejsca na tylnej kanapie???

Przedni prawy fotel to najniebezpieczniejsze miesce w samochodzie :( :( :(
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 22 cze 2006, 08:51

es napisał(a):A wytrzymalosc oparcia? Przeciez tak zamontowany pas moze zgniesc w harmonijke oparcie w plaszczyznie pionowej

Chciałem tylko powiedzieć, że to co widziałem – było zamontowanym fabrycznie układem środkowego pasa bezpieczeństwa. Nikt nic tam nie przerabiał – oryginalny pas mazdy w 626 GF/GW. Prawdopodobnie mechanicznie było to jakoś rozwiązane, żeby było bezpieczne. Nie namawiam nikogo do dewastacji dachu ani innych kombinacji.
Ale mogę powiedzieć przy okazji, że przecież są śruby mocowania tylnej kanapy i można je wykorzystać. One są wzmocnione z przyczyn naturalnych.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez adam626 » 22 cze 2006, 12:57

Moja córa jeżdziła w foteliku MaxiCosi Priori który ma własne pasy 5 punktowe zmianę połozenia całego fotelika i jest fabrycznie przystosowany do zapinania również pasem biodrowym.
Fotelik jest od 9 do 36 kilo.
Dokąd z niego nie wyrosła jeździła właśnie na środku tylnej kanapy.
Jest to miejsce z lepszym widokiem i bezpieczniejsze.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez es » 22 cze 2006, 13:29

xANDy napisał(a):Chciałem tylko powiedzieć, że to co widziałem – było zamontowanym fabrycznie układem środkowego pasa bezpieczeństwa.


Ano wlasnie – fabrycznie. GE fabrycznie ma pas biodrowy i tak musi zostac. GF/GW ma z cala pewnoscia sporo masywniejsza konstrukcje oparcia, aby utrzymac pas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Negoiu » 22 cze 2006, 18:19

moja trójeczka jeździ już od pół roku w trzech fotelikach z tyłu bez zdanych podstawek. Jeden z nich jest zamocowany biodrowym i tyle.
adam626 napisał(a):Dokąd z niego nie wyrosła jeździła właśnie na środku tylnej kanapy.
Jest to miejsce z lepszym widokiem i bezpieczniejsze


Tu u mnie będzie problem. Na razie miejsce to okupuje starszy(2,5 roku) syn. Młody (0,5) przy oknie tyłem do kierunku jazdy. Myslę, że jak podrośnie, też będzie chciał jeździć w środku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6