Dymienie na zimnym przy starcie silnika

Postprzez tomekura » 14 lip 2014, 15:25

Moja mazda od jakiegoś czasu ma problem.
Mianowicie przy odpaleniu dymi na siwo-niebiesko. Za cholerę nie wiem co to może oznaczać.
Zaczęło się kilka dni po regulacji zaworów. okazało się, że wszystkie szpary w zaworach wydechowych były ciasne, reszta ok. Blachy spiłowane na magnesówce. Kilka dni później pierwsze dymienie. Co do częstotliwości, dymi raz co dwa tygodnie a raz co dziennie, nie ma zależności jak długo stoi i jakie zrobiła przebieg wcześniej. Ale dymi tylko na zimnym, przez kilka sekund i koniec. Dodam, że chmura jest duża i śmierdząca. Olej zjadło mi przez 8 tyś 1litr. Korek oleju bez budyniu itp. Wymieniłem wcześniej już świece przewody WN, cewki, wszystkie płyny i filtr po za filtrem paliwa. Pali normalnie, wczoraj udało mi się zejść do 7,5 gazu w trasie. Co to może oznaczać? i Jakie koszta z tym związane?
Początkujący
 
Od: 13 mar 2013, 03:14
Posty: 9
Auto: 323f bj 1.5 benzyna 2000 + lpg

Postprzez gerz50 » 15 lip 2014, 11:09

Witam,

taki objaw to zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe ... szykuje się chyba remoncik silnika
Jaki masz przebieg w BJ-tce?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez tomekura » 15 lip 2014, 12:36

Przebieg 240 tyś. i wydaje mi się realne bo kupowałem od pierwszego właściciela w pl który to auto miał przez 10 lat. Służyło jako auto dla żony. A do samego zakupu nawet go nie umył i nie odkurzył. Więc nie sądzę aby chciało mu się cofać licznik. Ale jak wiadomo, w Polsce przebieg to rzecz umowna. \

Myślałem nad tymi uszczelniaczami własnie. Byłem u mechanika powiedział, żeby jeszcze poczekać bo to może być przez regulacje i może się "ułoży". Czekać? Czy pchać się na wymianę? Jeżeli jeszcze tak pojeżdżę i będę regularnie sprawdzał poziom oleju to coś grozi mojej suni? Jakie koszta związane są z zaworami? A jakie koszta z pierścieniami? choć wiem, że pierścienie wyjdą mnie znacznie drożej.
Początkujący
 
Od: 13 mar 2013, 03:14
Posty: 9
Auto: 323f bj 1.5 benzyna 2000 + lpg

Postprzez shadoow » 16 mar 2015, 23:50

Podpinam się pod temat ponieważ również mam problem z dymieniem na zimnym silniku. Dym jest biały i śmierdzi spalonym olejem. Mazda oleju i płynu chłodniczego nie bieże. Jak się silnik nagrzeje wszystko jest ok. Problem pojawił się po wymianie oleju. Przyczyna może tkwić w oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 16:41
Posty: 1084 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ

Postprzez EPA » 26 mar 2017, 21:37

Powoli zbliża sie remocik zdaje się u mnie tak się zaczeło zalecam nie gazowac na zimnym i bron boze castrol. elf polecam troszke pomaga ful syntetyk minerał jeszcze gorzej
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2014, 22:10
Posty: 39 (2/0)
Auto: mazda 323f BJ POLIFT
ROK 2000 POJ.1.6BENZYNA SILNIK ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323