Moja mazda od jakiegoś czasu ma problem.
Mianowicie przy odpaleniu dymi na siwo-niebiesko. Za cholerę nie wiem co to może oznaczać.
Zaczęło się kilka dni po regulacji zaworów. okazało się, że wszystkie szpary w zaworach wydechowych były ciasne, reszta ok. Blachy spiłowane na magnesówce. Kilka dni później pierwsze dymienie. Co do częstotliwości, dymi raz co dwa tygodnie a raz co dziennie, nie ma zależności jak długo stoi i jakie zrobiła przebieg wcześniej. Ale dymi tylko na zimnym, przez kilka sekund i koniec. Dodam, że chmura jest duża i śmierdząca. Olej zjadło mi przez 8 tyś 1litr. Korek oleju bez budyniu itp. Wymieniłem wcześniej już świece przewody WN, cewki, wszystkie płyny i filtr po za filtrem paliwa. Pali normalnie, wczoraj udało mi się zejść do 7,5 gazu w trasie. Co to może oznaczać? i Jakie koszta z tym związane?
Dymienie na zimnym przy starcie silnika
Strona 1 z 1
Witam,
taki objaw to zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe ... szykuje się chyba remoncik silnika
Jaki masz przebieg w BJ-tce?
taki objaw to zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe ... szykuje się chyba remoncik silnika
Jaki masz przebieg w BJ-tce?

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Przebieg 240 tyś. i wydaje mi się realne bo kupowałem od pierwszego właściciela w pl który to auto miał przez 10 lat. Służyło jako auto dla żony. A do samego zakupu nawet go nie umył i nie odkurzył. Więc nie sądzę aby chciało mu się cofać licznik. Ale jak wiadomo, w Polsce przebieg to rzecz umowna. \
Myślałem nad tymi uszczelniaczami własnie. Byłem u mechanika powiedział, żeby jeszcze poczekać bo to może być przez regulacje i może się "ułoży". Czekać? Czy pchać się na wymianę? Jeżeli jeszcze tak pojeżdżę i będę regularnie sprawdzał poziom oleju to coś grozi mojej suni? Jakie koszta związane są z zaworami? A jakie koszta z pierścieniami? choć wiem, że pierścienie wyjdą mnie znacznie drożej.
Myślałem nad tymi uszczelniaczami własnie. Byłem u mechanika powiedział, żeby jeszcze poczekać bo to może być przez regulacje i może się "ułoży". Czekać? Czy pchać się na wymianę? Jeżeli jeszcze tak pojeżdżę i będę regularnie sprawdzał poziom oleju to coś grozi mojej suni? Jakie koszta związane są z zaworami? A jakie koszta z pierścieniami? choć wiem, że pierścienie wyjdą mnie znacznie drożej.
- Od: 13 mar 2013, 03:14
- Posty: 9
- Auto: 323f bj 1.5 benzyna 2000 + lpg
Podpinam się pod temat ponieważ również mam problem z dymieniem na zimnym silniku. Dym jest biały i śmierdzi spalonym olejem. Mazda oleju i płynu chłodniczego nie bieże. Jak się silnik nagrzeje wszystko jest ok. Problem pojawił się po wymianie oleju. Przyczyna może tkwić w oleju?
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości