Cześć,
Wyczytałem ostatnio na zagranicznych stronach, że korzystając z czujników wykrywania pojazdów w martwym polu umieszczonych w zderzaku, Mazda 3 potrafi ostrzegać przed zbliżaniem się innych pojazdów podczas cofania. Więcej szczegółów ad tego systemu można znaleźć tutaj:
http://www.edmunds.com/mazda/mazda3/2014/long-term-road-test/2014-mazda-3-rear-cross-traffic-alert-comes-in-handy.html
https://www.youtube.com/watch?v=FZXfMASq53k
https://www.youtube.com/watch?v=yXpCfsnYyyk
Czy ktoś z Was wie czy mając system monitorowania martwego pola w pojeździe, istnieje możliwość aktywacji systemu RCTA? Na pewno jest niestety nieaktywny w tym pojeździe domyślnie (przeprowadziłem próby).
A może wiecie czy istnieje jakaś różnica technologiczna/sprzętowa (a nie tylko software'owa) w Maździe 3 sprzedawanej np. w Kanadzie co wykluczałoby możliwość aktywacji RCTA w pojazdach kupionych w Polsce?
Z góry dzięki za informacje:)
System Rear Cross Traffic Alert (RCTA) – monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu
Strona 1 z 1
Z uwagi na problem z poznaniem szczegółów dotyczących systemu RCTA w polskich egzemplarzach Mazda 3 (BM) skontaktowałem się z serwisami autoryzowanymi, lecz nie otrzymałem żadnej informacji w tej sprawie.
Kontakt z dystrybutorem Mazdy w Polsce przyniósł następujące informacje ad możliwości aktywacji systemu RCTA w polskich egzemplarzach Mazda 3:
Samochody produkowane na rynek europejski posiadają system RVM, który rozpoznaje samochody nadjeżdżające z tyłu (przy prędkości jazdy powyżej 30 km/h). Nie rozpoznaje on samochodów nadjeżdżających z boku. System BSM/RCTA wymaga zastosowania innych modułów nadawczo-odbiorczych i modułu sterującego.
Niestety omawiane elementy nie posiadają homologacji europejskiej, w związku z czym nie ma możliwości ich montażu w pojazdach przeznaczonych na rynek europejski.
Tyle udało mi się dowiedzieć. Jeśli ktoś z Was wie więcej ad możliwości aktywacji RCTA to piszcie:)
Kontakt z dystrybutorem Mazdy w Polsce przyniósł następujące informacje ad możliwości aktywacji systemu RCTA w polskich egzemplarzach Mazda 3:
Samochody produkowane na rynek europejski posiadają system RVM, który rozpoznaje samochody nadjeżdżające z tyłu (przy prędkości jazdy powyżej 30 km/h). Nie rozpoznaje on samochodów nadjeżdżających z boku. System BSM/RCTA wymaga zastosowania innych modułów nadawczo-odbiorczych i modułu sterującego.
Niestety omawiane elementy nie posiadają homologacji europejskiej, w związku z czym nie ma możliwości ich montażu w pojazdach przeznaczonych na rynek europejski.
Tyle udało mi się dowiedzieć. Jeśli ktoś z Was wie więcej ad możliwości aktywacji RCTA to piszcie:)
- Od: 12 sie 2014, 23:36
- Posty: 15
Potwierdzam, w 3 z 2017 jest (przynajmniej w SkyPassion) i rzeczywiście pika i sygnalizuje na wyswietlaczu ruch poprzeczny pojazdów przed jak i za naszym samochodem. Przydaje się przy wyjazdach zza większych samochodów zwłaszcza tyłem.
- Od: 20 gru 2016, 13:12
- Posty: 35
- Auto: Mazda 3 2005 BK Y6 1.6 90KM
Mazda 3 2017 120KM SkyPassion
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości