wymiana termostatu (benz.) – opis na str.2
Wiesz jaki to mógl byc mechanik? "Panie, musialem odkręcic to, tamto i jeszcze coś, dlatego cena za robociznę..." 
Panowie jaki może być skutek wsadzenia termostatu tego z Mondeo (jak dobrze pamiętam 95st.C)?
Silnik grzeje mi się max do 102 st. C (tak pokazuje ELM327)
Serwis twierdzi że wsadził dobry (82 ST. C)
Ale nie mam jak ich sprawdzić.
A po wymianie Madzia stanowczo mi więcej pali...
Czy to może być przyczyna ?
Silnik grzeje mi się max do 102 st. C (tak pokazuje ELM327)
Serwis twierdzi że wsadził dobry (82 ST. C)
Ale nie mam jak ich sprawdzić.
A po wymianie Madzia stanowczo mi więcej pali...
Czy to może być przyczyna ?
- Od: 16 sie 2009, 20:52
- Posty: 189
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb
Mi się też nagrzewa do max 102-104*C wg interfejsu i wtedy włącza się wentylator.
Co do spalania, to u mnie też spadło, bo w końcu silnik w temperaturze roboczej.
Co do spalania, to u mnie też spadło, bo w końcu silnik w temperaturze roboczej.
Witam, ostatnio wymieniłem w mojej Mazdzie termostat, powód: nie dogrzewał się silnik i w trasie temp. dużo poniżej wymaganej. Ok wymieniłem, teraz z kolei mam problem z wentylatorem, a mianowicie po rozgrzaniu silnika wentylator się załącza i później już nie wyłącza :/ (problem również występuje w temp. minusowej). Co może być powodem tego że wentylator ciągle pracuje? Czujnik czy może mechanik kupił zły termostat?
-
patryk1985
Witam.
Ja po wymianie termostatu mam taki problem jak kolega wyżej. Niestety już po zamontowaniu termostatu zauważyłem, że jego temperatura otwarcia to 90'C. Z tego co wiem, czujnik włącza wentylatory właśnie od 90'. Podejrzewam, że jest to wina zbyt późno otwierającego się termostatu i przymierzam się do zakupu nowego z temp. otw. 82'C firmy BEHR, taki jak koledzy wcześniej polecali. Tylko prosiłbym o potwierdzenie czy dobrze myślę?
Ja po wymianie termostatu mam taki problem jak kolega wyżej. Niestety już po zamontowaniu termostatu zauważyłem, że jego temperatura otwarcia to 90'C. Z tego co wiem, czujnik włącza wentylatory właśnie od 90'. Podejrzewam, że jest to wina zbyt późno otwierającego się termostatu i przymierzam się do zakupu nowego z temp. otw. 82'C firmy BEHR, taki jak koledzy wcześniej polecali. Tylko prosiłbym o potwierdzenie czy dobrze myślę?
najlepiej sprawdzić za pomocą interfejsu przy jakiej dokładnie temp. załącza się wentylator. U mnie załącza się przy 104*C. Wyłącza się chyba poniżej 100.
Witam szanownych kolegów , mam podobny problem z termostatem , od jakiegoś czasu wskażnik czujnika pokazuje temperaturę właściwą , potem jak jadę szybciej to temp spada , za jakiś czas się znowu podnosi i tak w koło .Po rozmowie z mechanikami kupiłem nowy termostat .W sklepie pan sprawdził w katalogu po VIN iż do mojej madzi powinien być z temp otwarcia ok 90 st .Nie wiem , bo jeszcze nie wyjąłem , jakie parametry ma ten w madzi , ale czytając wypowiedzi wcześniejsze szanownych kolegów zaczynam się martwic na zapas .Mam dylemat czy będzie dobrze wszystko działało. Każdy opisuje inną temp otwarcia , a zalecenia producenta co innego .
- Od: 2 mar 2016, 17:41
- Posty: 18
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski , Blumberg
- Auto: Mazda 5 benzyna 1,8 2006 Saab 93 benzyna , 2004 ,Areo 210KM
Jakby to kogos interesowalo,
z Mazda 6 Workshop Manual wynika, ze wentylatory dzialaja tak:
do 100*C i wylaczonej klimatyzacji: wylaczone oba
od 100*C do 108*C i wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na pierwszym biegu
powyzej 108*C na wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na drugim biegu
reszta na zdjeciu:

oraz temostat:
temperatura otwarcia: 80*C – 84*C
pelne otwarcie: 97*C

z Mazda 6 Workshop Manual wynika, ze wentylatory dzialaja tak:
do 100*C i wylaczonej klimatyzacji: wylaczone oba
od 100*C do 108*C i wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na pierwszym biegu
powyzej 108*C na wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na drugim biegu
reszta na zdjeciu:

oraz temostat:
temperatura otwarcia: 80*C – 84*C
pelne otwarcie: 97*C

Witam
Z tego co zauważyłem (przy większym obciążeniu silnika wskaźnik temperatury na zegarach spada) będę musiał wymienić termostat.
Po "wygooglowaniu" numeru oryginału (L327-15-170A) znalazłem termostat bezpośrednio z Chin za około 12$. Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów miał do czynienia z takim termostatem?
Niby jest tam napisane, że do Forda i nie wiem jaka tam temperatura otwarcia więc się waham...
https://pl.aliexpress.com/item/Engine-Coolant-Thermostat-Assembly-For-Ford-Focus-Fusion-Escape-Ranger-Mercury-Mariner-Milan-3M4Z-8575-B/32757768891.html?spm=2114.010208.3.1.qz2jHb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_433_434_10136_10137_10138_10060_10062_10056_10055_10054_302_122_10059_10099_10103_10102_10096_10052_10053_10050_10107_10051_10106_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10078_10079_10073_10070_10122_10123_10126_6000000_10124,searchweb201603_4,afswitch_1,ppcSwitch_2,single_sort_0_default&btsid=34bb525f-1f21-4e2c-98ed-16ab37916e9b&algo_expid=2f89d081-7e72-47e9-9c2f-c23548961db2-0&algo_pvid=2f89d081-7e72-47e9-9c2f-c23548961db2
Z tego co zauważyłem (przy większym obciążeniu silnika wskaźnik temperatury na zegarach spada) będę musiał wymienić termostat.
Po "wygooglowaniu" numeru oryginału (L327-15-170A) znalazłem termostat bezpośrednio z Chin za około 12$. Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów miał do czynienia z takim termostatem?
Niby jest tam napisane, że do Forda i nie wiem jaka tam temperatura otwarcia więc się waham...
https://pl.aliexpress.com/item/Engine-Coolant-Thermostat-Assembly-For-Ford-Focus-Fusion-Escape-Ranger-Mercury-Mariner-Milan-3M4Z-8575-B/32757768891.html?spm=2114.010208.3.1.qz2jHb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_433_434_10136_10137_10138_10060_10062_10056_10055_10054_302_122_10059_10099_10103_10102_10096_10052_10053_10050_10107_10051_10106_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10078_10079_10073_10070_10122_10123_10126_6000000_10124,searchweb201603_4,afswitch_1,ppcSwitch_2,single_sort_0_default&btsid=34bb525f-1f21-4e2c-98ed-16ab37916e9b&algo_expid=2f89d081-7e72-47e9-9c2f-c23548961db2-0&algo_pvid=2f89d081-7e72-47e9-9c2f-c23548961db2
Witam
Bardziej mi chodziło czy ktoś miał już do czynienia z tym Chińczykiem. Czy jest sens ryzykować jego zakup. A powiedzcie mi czy rzeczywiście temperatura otwierania termostatu od forda jest wyższa i czy to może być powodem wcześniej opisanych problemów z nie wyłączającym się wentylatorem? Jeżeli tak to chyba wolałbym rzeczywiście kupić w IC Behr za około 150 PLN.
Bardziej mi chodziło czy ktoś miał już do czynienia z tym Chińczykiem. Czy jest sens ryzykować jego zakup. A powiedzcie mi czy rzeczywiście temperatura otwierania termostatu od forda jest wyższa i czy to może być powodem wcześniej opisanych problemów z nie wyłączającym się wentylatorem? Jeżeli tak to chyba wolałbym rzeczywiście kupić w IC Behr za około 150 PLN.
TeGiO,
Tylko, że na liście pasujących modeli nie widzę mojego samochodu. Chyba,że silnik 2.0 w Maździe GH to ten sam co u mnie w GY po liftingu...
Tylko, że na liście pasujących modeli nie widzę mojego samochodu. Chyba,że silnik 2.0 w Maździe GH to ten sam co u mnie w GY po liftingu...
Jest na liście: MAZDA 6 Hatchback (GG) 2.0 LF17, LF18 104 (141) 1999 2002.08 – 2007.08
U mnie jest silnik 147KM stąd moje poprzednie pytanie.
Jestem po wymianie termostatu wraz z wymianą płynu chłodniczego.
Objawy uszkodzonego termostatu jak u większości, niedogrzany silnik i falująca i opadająca wskazówka temperatury cieczy chłodzącej przy zwiększeniu prędkości, do tego rura wychodząca z termostatu powoli nagrzewała się wraz z silnikiem co oznacza otwarty duży obieg.
Termostat wymieniłem bez ściągania paska osprzętu i pompy wspomagania. Mając w miarę przyzwoity zestaw kluczy nasadowych z grzechotką odkręcenie trzech śrub (klucz 8) termostatu to banał. Śruby właściwie tylko poluzowałem grzechotką, a potem można było wykręcać ręką, to samo z wkręceniem – najpierw łapą potem dokręcić kluczem, uniknie się przynajmniej przypadkowego zgubienia śrub w czeluściach komory silnika
Najgorzej było ściągnąć węże z termostatu ale i to jest do opanowania.
Stary płyn zlałem odkręcając korek na chłodnicy (klucz 12) od spodu oraz ściągając korki ze zbiorniczka wyrównawczego i chłodnicy, dopiero wtedy płyn ścieka szybko.
Niemiła niespodzianka spotkała mnie przy zakręcaniu śruby pełniącej rolę korka chłodnicy od spodu – jest plastikowa i niestety za mocno dociągnąłem i połamałem, znalazłem inną pasującą śrubę, przełożyłem uszczelkę i śmiga – na przyszłość tą śrubkę dokręcać ręką i to będzie wystarczające, nie będzie ciekło.
Płyn lałem bezpośrednio do chłodnicy, weszło nieco ponad 5l, uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym i odpaliłem auto. Nie zakręcałem korka wlewu do chłodnicy, żeby bomble powietrza miały ujście. Nie wiem czy to konieczne ale ogrzewanie odkręciłem na max. Po około pół godziny silnik złapał już temp, ale z nawiewów chłód – oznaka, że układ nadal zapowietrzony. Wentylator chłodnicy włączył się w okolicach 100st. Zgasiłem auto dolałem kolejny litr płynu bezpośrednio do chłodnicy. Po 15 minutach z nawiewów leciało już bardzo gorące powietrze. Całość kontrolowałem ELM'em z Forscanem. Co jakiś czas zwiększałem obroty silnika na 2000-3000rpm.
Po 20km jazdy próbnej temperatura cieczy na poziomie 89-90st, z nawiewów gorące powietrze więc operacja zakończona sukcesem.
Co kupiłem:
Termostat Mahle Behr TI 200-82
Płyn chłodniczy Venol -35st różowy (aczkolwiek kolor nie ma żadnego znaczenia) 2x5L
Czas 2h + 45min na odpowietrzenie.
Objawy uszkodzonego termostatu jak u większości, niedogrzany silnik i falująca i opadająca wskazówka temperatury cieczy chłodzącej przy zwiększeniu prędkości, do tego rura wychodząca z termostatu powoli nagrzewała się wraz z silnikiem co oznacza otwarty duży obieg.
Termostat wymieniłem bez ściągania paska osprzętu i pompy wspomagania. Mając w miarę przyzwoity zestaw kluczy nasadowych z grzechotką odkręcenie trzech śrub (klucz 8) termostatu to banał. Śruby właściwie tylko poluzowałem grzechotką, a potem można było wykręcać ręką, to samo z wkręceniem – najpierw łapą potem dokręcić kluczem, uniknie się przynajmniej przypadkowego zgubienia śrub w czeluściach komory silnika
Stary płyn zlałem odkręcając korek na chłodnicy (klucz 12) od spodu oraz ściągając korki ze zbiorniczka wyrównawczego i chłodnicy, dopiero wtedy płyn ścieka szybko.
Niemiła niespodzianka spotkała mnie przy zakręcaniu śruby pełniącej rolę korka chłodnicy od spodu – jest plastikowa i niestety za mocno dociągnąłem i połamałem, znalazłem inną pasującą śrubę, przełożyłem uszczelkę i śmiga – na przyszłość tą śrubkę dokręcać ręką i to będzie wystarczające, nie będzie ciekło.
Płyn lałem bezpośrednio do chłodnicy, weszło nieco ponad 5l, uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym i odpaliłem auto. Nie zakręcałem korka wlewu do chłodnicy, żeby bomble powietrza miały ujście. Nie wiem czy to konieczne ale ogrzewanie odkręciłem na max. Po około pół godziny silnik złapał już temp, ale z nawiewów chłód – oznaka, że układ nadal zapowietrzony. Wentylator chłodnicy włączył się w okolicach 100st. Zgasiłem auto dolałem kolejny litr płynu bezpośrednio do chłodnicy. Po 15 minutach z nawiewów leciało już bardzo gorące powietrze. Całość kontrolowałem ELM'em z Forscanem. Co jakiś czas zwiększałem obroty silnika na 2000-3000rpm.
Po 20km jazdy próbnej temperatura cieczy na poziomie 89-90st, z nawiewów gorące powietrze więc operacja zakończona sukcesem.
Co kupiłem:
Termostat Mahle Behr TI 200-82
Płyn chłodniczy Venol -35st różowy (aczkolwiek kolor nie ma żadnego znaczenia) 2x5L
Czas 2h + 45min na odpowietrzenie.
MariuszTG Też zamówiłem ten termostat i szykuję się do wymiany wraz z płynem.
Powiedzcie mi Panowie czy mogę Madzie zalać Borygo? Czy lepiej czymś innnym?
Powiedzcie mi Panowie czy mogę Madzie zalać Borygo? Czy lepiej czymś innnym?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6