Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo
Nadszedł po kilku latach moment w którym należy odświeżyć pierwszą stronę tematu.
Auto to poczciwy ostatni model już 323F z "nierozwojowym" silnikiem 1.6 ZM ale jak się okazało jego rozwój jest bardzo efektywny. Samochód służył kiedyś jako daily i scena na kołach. W aucie włożone było sporych gabarytów audio robiące niespełna 144dB. Człowiek się starzeje i odwrotnie proporcjonalnie szuka "mocniejszych" wrażeń i auto zostało zabawką do amatorskiego motorsportu jak i przeszło szereg różnych modyfikacji jak i remonty blacharsko-lakiernicze dzięki którym możliwa jest dalsza eksploatacja tego auta.
Czemu 323F BJ z tym silnikiem? A czemu nie? Lubię przecierać szlaki a nie iść ze stadem. Gdybym szedł wydeptanymi ścieżkami za te pieniądze byłby VAG z 1.8T o mocy już przekraczającej 250KM. Ale to pójście na łatwiznę. Poza tym obecnie w PL jest to jedyny egzemplarz z doładowanym silnikiem ZM (już nie, zrobiłem drugi ), co więcej, chyba jedyny egzemplarz z kompresorem.
Dane auta:
Marka i model: Mazda 323F BJ
Rocznik: 2002
Silnik: 1598cm3 ZM (Euro spec.) + EATON M62 + elektroniczna kontrola doładowania ( tzw. boost leak)
Boost: 0,8@3k RPM – 0,9b@6k RPM
Moc silnika: ok. 200hp
Waga: 1200kg
0-100km/h: gdyby nie geometria torowa to <7s, cały drugi bieg przyspieszenie 0,4g
Modyfikacje:
Auto w tej chwili w specyfikacji "ulicznej" z wyposażeniem. Modyfikowane z myślą o jeździe torowej.
Silnik:
-doładowanie kompresorem EATON M62@0,5b
– intercooler 550x180x65
– wydech 2.25" ze stali nierdzewnej na dwóch tłumikach przelotowych ( tak strzela, i to często )
– układ dolotowy stal nierdzewna custom 57mm ( 54mm netto), silikony turboworks, fmic.pl
– izolacje termiczne w dolocie i na wydechu
– zawóry bypass Saab
– custom oil catch tank
– CAI w zderzaku
– DET3 Fuel Implant + EBC
Zawieszenie:
– sprężyny FK Automotive
– zmodyfikowane talerze górne sprężyn aby auto stało niżej
– camber przód i tył ok. -3 stopnie
– długie szpilki
– dystanse przelotowe
– usztywniony tylny stabilizator
Hamulce:
– Swap przodu na tarczę 280mm (4x100 Renault Clio 2 Sport), Tarcza Brembo nacinana, klocek ATE, zacisk Mazda 6 ( pełna regeneracja)
– tył OEM
– płyn hamulcowy ATE Racing Typ 200
Wnętrze:
– zegary AutoGauge na desce rozdzielczej ( ciśnienie i temp. oleju, wskaźnik ciśnienia doładowania)
– zegar EGT
– brak radia i jakichkolwiek głośników
– fotel kubełkowe Corbeau + 4pkt pasy Takata
Karoseria/podwozie:
– naprawy blacharskie/lakiernicze
– wspawane dodatkowe poszycia wzmacniające na tylnych podłużnicach
– rozpórki górne przód/tył "Prywata Customs"
– zderzak przód sportive
Media:
Auto to poczciwy ostatni model już 323F z "nierozwojowym" silnikiem 1.6 ZM ale jak się okazało jego rozwój jest bardzo efektywny. Samochód służył kiedyś jako daily i scena na kołach. W aucie włożone było sporych gabarytów audio robiące niespełna 144dB. Człowiek się starzeje i odwrotnie proporcjonalnie szuka "mocniejszych" wrażeń i auto zostało zabawką do amatorskiego motorsportu jak i przeszło szereg różnych modyfikacji jak i remonty blacharsko-lakiernicze dzięki którym możliwa jest dalsza eksploatacja tego auta.
Czemu 323F BJ z tym silnikiem? A czemu nie? Lubię przecierać szlaki a nie iść ze stadem. Gdybym szedł wydeptanymi ścieżkami za te pieniądze byłby VAG z 1.8T o mocy już przekraczającej 250KM. Ale to pójście na łatwiznę. Poza tym obecnie w PL jest to jedyny egzemplarz z doładowanym silnikiem ZM (już nie, zrobiłem drugi ), co więcej, chyba jedyny egzemplarz z kompresorem.
Dane auta:
Marka i model: Mazda 323F BJ
Rocznik: 2002
Silnik: 1598cm3 ZM (Euro spec.) + EATON M62 + elektroniczna kontrola doładowania ( tzw. boost leak)
Boost: 0,8@3k RPM – 0,9b@6k RPM
Moc silnika: ok. 200hp
Waga: 1200kg
0-100km/h: gdyby nie geometria torowa to <7s, cały drugi bieg przyspieszenie 0,4g
Modyfikacje:
Auto w tej chwili w specyfikacji "ulicznej" z wyposażeniem. Modyfikowane z myślą o jeździe torowej.
Silnik:
-doładowanie kompresorem EATON M62@0,5b
– intercooler 550x180x65
– wydech 2.25" ze stali nierdzewnej na dwóch tłumikach przelotowych ( tak strzela, i to często )
– układ dolotowy stal nierdzewna custom 57mm ( 54mm netto), silikony turboworks, fmic.pl
– izolacje termiczne w dolocie i na wydechu
– zawóry bypass Saab
– custom oil catch tank
– CAI w zderzaku
– DET3 Fuel Implant + EBC
Zawieszenie:
– sprężyny FK Automotive
– zmodyfikowane talerze górne sprężyn aby auto stało niżej
– camber przód i tył ok. -3 stopnie
– długie szpilki
– dystanse przelotowe
– usztywniony tylny stabilizator
Hamulce:
– Swap przodu na tarczę 280mm (4x100 Renault Clio 2 Sport), Tarcza Brembo nacinana, klocek ATE, zacisk Mazda 6 ( pełna regeneracja)
– tył OEM
– płyn hamulcowy ATE Racing Typ 200
Wnętrze:
– zegary AutoGauge na desce rozdzielczej ( ciśnienie i temp. oleju, wskaźnik ciśnienia doładowania)
– zegar EGT
– brak radia i jakichkolwiek głośników
– fotel kubełkowe Corbeau + 4pkt pasy Takata
Karoseria/podwozie:
– naprawy blacharskie/lakiernicze
– wspawane dodatkowe poszycia wzmacniające na tylnych podłużnicach
– rozpórki górne przód/tył "Prywata Customs"
– zderzak przód sportive
Media:
Ostatnio edytowano 6 lip 2023, 20:21 przez Rafalkom, łącznie edytowano 13 razy
Odśnieżyć to może nie, ale w środku czuje się podmuchy wiatru Poza tym instalacja cierpi na brak wystarczającego prądu, alternator jest oryginalny i jego 70A to dużo za mało aby pełna moc była bez spadków napięcia, mimo tego że jest dodatkowy aku i kondensator który sprawdza się tylko przy szybkiej muzyce po prawdzie. Może ktoś ma jakieś sugestie jaki alternator o większej wydajności pasuje plug&play?
Zapytam którędy przeciągnąłeś przewód ścianą grodziową? Jest tam jakaś zaślepka? Może jakieś foto.Fajna BJ-tka
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Widzę że egzemplarz w ładnym stanie, zabezpiecz go dobrze bo ruda tylko czeka na te ładne nadkola.
Damian68 napisał(a):Zapytam którędy przeciągnąłeś przewód ścianą grodziową? Jest tam jakaś zaślepka? Może jakieś foto.Fajna BJ-tka
Przewody przepuszczone przez zaślepkę znajdującą się zaraz za pedałami, na wysokości ich mocowań. Zdjęcia niestety nie mam żadnego.
Neonixos666 napisał(a):Widzę że egzemplarz w ładnym stanie, zabezpiecz go dobrze bo ruda tylko czeka na te ładne nadkola.
Te nadkola były już wymieniane
Rafalkom napisał(a):Te nadkola były już wymieniane
Wiedziałem bo aż za ładne są
Oby reszta blach też wytrzymała
Audio musi ładnie dawać Ja mam suba JBL GT5-1204BP i momentami mam wrażenie że bass za mocno daje a u Ciebie to już w ogóle kosmos musi być
- Od: 22 maja 2016, 19:40
- Posty: 79
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica
Nie chcę martwić, ale to nie są sprężyny FK Automotive...
- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
Piter5700 napisał(a):Nie chcę martwić, ale to nie są sprężyny FK Automotive...
A więc jakie? Szczerze powiedziawszy niezbyt mnie to martwi tak długo jeżeli będą pasowały i będą się dobrze spisywać.
K.A.W moga być zółte albo weitec, nie kojarze teraz innych firm co robiły żółte springi
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2996 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Więc jeżeli tak jest to lepiej dla mnie gdyby to był np. K.A.W chociażby. Stara farba wydawała się oryginalna, widziałem jakieś oznaczenia tj. numery na zwojach, jednak podekscytowany zacząłem je szybko czyścić oscylacją i malować. Mam nadzieję, że nie dadzą zbyt drastycznego obniżenia bo będę musiał skracać tłoczysko amortyzatora.
Jeszcze nie slyszalem o tak obnizajacych sprezynach do 323 zeby trzeba bylo skracac tloczyska amorow :–)
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Rafalkom napisał(a):Piter5700 napisał(a):Nie chcę martwić, ale to nie są sprężyny FK Automotive...
A więc jakie? Szczerze powiedziawszy niezbyt mnie to martwi tak długo jeżeli będą pasowały i będą się dobrze spisywać.
A mnie się wydaje że to jest starszy model FK...bo ani KAW ani WEITEC nie robił springów linearnych do przodu...wszystkie były progresywne Pokaż jak ładnie siadła Twoja BJka
Mogą to być Apexy
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość