Mazda3 Skypassion Bi-Xenon Skrętny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gruby19 » 2 mar 2017, 22:44

Cześć
W weekend jadę oglądać Mazdę przed zakupem. Używana, 2015r, SkyPassion, wyposażenie maksymalne oprócz skóry. Tutaj rodzi się moje pytanie – Mazda ma lampy bixenonowe. Czy w tym modelu stosowano bixenon skrętny (dynamiczne doświetlanie), czy są to zwykłe lampy bixenonowe.
Pytanie dodatkowe – Czy mazda ma statyczne doświetlanie zakrętów (np światłem przeciwmgłowym) ?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 mar 2017, 22:38
Posty: 4
Auto: Astra H

Postprzez kuba_t » 2 mar 2017, 23:19

w SkyPassion były bixenony z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS), w wersji SkyEnergy można było dokupić pakiet led/bixenon, ale były to "zwykłe" bixenony. Żadna wersja nie posiada statycznego doświetlania zakrętów.

ps. ja też się przesiadłem z Astry H (GTC) do Mazdy ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez gruby19 » 2 mar 2017, 23:39

Dziękuje za odpowiedź.

I jak wrażenia z przesiadki? Nie oglądałem jeszcze żadnej Mazdy. Moje obawy budzi niska jakość plastików, ale chyba nie będzie gorzej niż w 10 lat starszej Astrze:) .W tym przedziale cenowym nie znajduje żadnego sensownego konkurenta.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2017, 22:38
Posty: 4
Auto: Astra H

Postprzez Maciekma » 3 mar 2017, 09:29

Chyba nie w każdym SkyPassion można było mieć skrętne biksenony. Z tego co pamiętam był w opcji safety dla wersji 2.0 165KM i 2.0 120KM AT.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2016, 13:49
Posty: 28
Auto: Mazda 3 BM Sedan 120 MT SkyPassion 15

Postprzez gruby19 » 3 mar 2017, 12:46

Maciekma napisał(a):Chyba nie w każdym SkyPassion można było mieć skrętne biksenony. Z tego co pamiętam był w opcji safety dla wersji 2.0 165KM i 2.0 120KM AT.


To co mówisz może mieć sens. Nie wiem jak sytuacja wyglądała 2 lata temu, ale obecnie w konfiguratorze dynamiczne LEDy są elementem pakietu Safety. Bez tego pakietu SkyPassion ma LEDy statyczne. Nie sądzę, żeby 2 lata temu sytuacja wyglądała lepiej pod tym względem, więc prawdopodobnie właściciel musiałby zamówić mazdę z pakietem Safety, żeby mieć dynamiczny xenon. To skutkowałoby również takimi dodatkami jak SBS, LAS czy MRCC. Do zweryfikowania w weekend :)
Początkujący
 
Od: 2 mar 2017, 22:38
Posty: 4
Auto: Astra H

Postprzez Maciekma » 3 mar 2017, 13:03

Sprawdziłem. Było dokładnie tak jak pisałem. Dlatego w swojej maździe nie mam pakietu safety – nie był dostępny dla mojej wersji silnikowej.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2016, 13:49
Posty: 28
Auto: Mazda 3 BM Sedan 120 MT SkyPassion 15

Postprzez gruby19 » 3 mar 2017, 13:16

Maciekma napisał(a):Sprawdziłem. Było dokładnie tak jak pisałem. Dlatego w swojej maździe nie mam pakietu safety – nie był dostępny dla mojej wersji silnikowej.

W tej chwili jest dostępny na pewno dla 120PS i 165PS. reszty nie sprawdzałem
Początkujący
 
Od: 2 mar 2017, 22:38
Posty: 4
Auto: Astra H

Postprzez Megas » 3 mar 2017, 22:38

Również przesiadłem się z Astry H GTC na Mazdę. Moim zdaniem mimo, że Astra, gdy kupowałem ją używaną, kosztowała 3x mniej niż nowa Mazda, to była jednak lepsza. Przede wszystkim wewnątrz nie było słychać żadnych trzeszczących plastików, miała nieco bardziej sportowe zacięcie no i była mocniejsza (ale to akurat kwestia silnika). Mazda to przede wszystkim wygląd i pewność, że w najbliższych latach nie powinno być żadnej kosztownej awarii. Z perspektywy czasu myślę, że przesiadka na Mazdę nie była dobrym rozwiązaniem, no ale teraz już za późno.

Co do świateł, to jeżeli chodzi o model 2015, to jeżeli ma aktywny tempomat, samoczynne przełączanie ze świateł mijania na drogowe, to powinna mieć również biksenony skrętne (wszystkie te rzeczy są w pakiecie safety). Jeżeli wyżej wymienionych nie ma, to znaczy że jest to SkyPassion (najwyższa wersja wyposażenia), ale bez pakietu safety (posiada zwykłe biksenony bez możliwości skręcania snopa światła na boki).

Edit: Tak jak widzę wyżej, gdy zaczynałem się interesować Mazdą (wrzesień 2015), to pakiet safety był dostępny tylko dla wersji 165KM (możliwe że dla 120KM też, ale tylko ze skrzynią automatyczną). Wersji 120KM nie można było wyposażyć w ten pakiet (a szkoda).
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez Szarny » 3 mar 2017, 23:26

Ja się za to przesiadłem z Astry H kombi. Co do jakości wnętrza faktycznie nie można się było przyczepić, ale jednak postawiłbym tutaj Mazdę wyżej – materiały na konsoli środkowej są znacznie przyjemniejsze, taka też jest kierownica, i znacznie lepiej jest to wnętrze dopracowane.

No i Astra to awaria za awarią i spalanie minimum 10l/100... przy 105KM mocy. Inna sprawa że te 105KM miało znacznie lepszy "dół" niż mazda 2.0 120KM.

Też jednak nie jestem w 100% zadowolony z mazdy. Fajna jest, ale czy lepsza od używki... mimo wszystko, gdybym nie spróbował to bym przez całe życie się zastanawiał jak to jest mieć nowy samochód. Teraz coraz bardziej przekonuję się jednak że fajnie, ale nie aż tak fajnie ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 21:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez kuba_t » 3 mar 2017, 23:57

no to wybaczcie za wprowadzenie w błąd, sprawdzałem w specyfikacji z 2014 roku, ale jak widać Mazda co rok modelowy to wprowadza jakieś drobne modyfikacje w wyposażeniu <zawstydzony>

Jeśli i chodzi o porównanie to w Maździe denerwują pierdoły takie jak – brak automatycznych szyb (oprócz kierowcy), gorsze plastiki na tylnych boczkach drzwi niż przednich, brak koła zapasowego (to już dokupiłem ale kosztem bagażnika – w astrze było pełnowymiarowe), brak podświetlenia gałki do ustawiania lusterek i otwierania szyb, to takie szczegóły, ale trochę irytują ;) taki urok japońców, ale drugi raz postąpiłbym tak samo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez Marianek » 4 mar 2017, 14:51

Skrętne Xeony i ledy są/były przy safety pack. Najłatwiej to poznać po kierownicy.
Po prawej stronie na ramieniu będą dodane dwa dodatkowe przyciski. Jeden od ogranicznika prędkości, drugi od aktywnego tempomatu. Oraz po 6 przyciskach funkcyjnych przy prawej nodze.
kierownica bm.jpg
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez creet » 4 mar 2017, 16:16

Marianek napisał(a):Skrętne Xeony i ledy są/były przy safety pack.
... chyba, że auto w wyposażeniu SkyPassion zostało wyprodukowane przed wprowadzeniem safety packa (w PL). Wtedy SkyPassion równało się 'full wypas'. Przecież wprowadzenie tego safety packa, to była ukryta podwyżka ceny auta. Miało to miejsce chyba w połowie 2014r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Marianek » 4 mar 2017, 21:43

Creet racja <spoko> Trzeba dodać że ten full wypas był tylko na Polskę :) Niemcy do tej pory dopłacają do skóry. A to tylko dla tego że nie jest tam powszechnie lubiana.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez creet » 4 mar 2017, 23:20

Apropo skór, to SkyPassion sprzed wprowadzenia safety packa miało rzeczy z safety packa w pakiecie, ale nigdy w PL gratis nie miało skór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323