Mazda 323 BG 1.8 BP '93 NA GWINCIE (sprzedana)
W końcu podjąłem się opisu mojej madzi która otrzymałem na 18 urodziny w spadku po mamusi
Była to zwykła maździna z silnikiem 1.3 16v z którą miałem wiele wspomnień z czasów gdy jeszcze byłem dzieckiem ( np pierwszy wyjazd na narty ), oraz nastolatkiem jak np pierwsza jazda za kierownicą, pierwsze przeciągnięcie do odcinki w czasach liceum, pierwsze palenie gumy...
Mazda jest u nas w rodzinie od 2005 roku więc niemało czasu, więc myślałem że znam ją na wylot. I tu zaczyna się ciekawsza część historii, okazało się jednak że na wylot to ten samochód zna rdza, na początku mi to nie przeszkadzało, nie miałem z nią większych planów lecz chciałem zrobić w niej chociażby progi, ale to było w planach na " kiedyś tam". Felga stalowa jakoś tak średnio mi się podobała-spontaniczna decyzja, kupujemy oryginalne 16 calowe felgi od mazdy 2. Siadły bardzo ładnie więc w sumie byłem już zadowolony.
Na urodziny sprawiłem sobie prezent w postaci klimatycznych naklejek które wylądowały na bocznej tylnej szybie oraz na szybie tylnej ( kwestia gustu, mi się podobały ).ładne koło naklejeczki no i dziura w progach... tak być nie może...
... więc zaczęła się przygoda z blacharką, gdzieniegdzie na elementach zaczęły wychodzić purchle a więc podjąłem decyzję aby również z nimi zrobić porządek. Odstawiłem wiec samochód do blacharza/lakiernika aby zrobił z nią to co trzeba. Na drugi dzień telefon, każdy element do malowania , maska do wymiany. Szybka decyzja – brat wspomaga finansowo i malujemy całość z wyjątkiem dachu. W ten sposób mazda została dopieszczona pod kątem blacharskim i lakierniczym , oraz zostało zakonserwowane podwozie, mazda bez grama rdzy!
samochód jest dość słabo wygłuszony więc przydałoby się jakieś dobre granie do zagłuszenia hałasu
Tutaj wkroczył mój brat ( studiuje reżyserie dźwięku ) który jest uzależniony od dobrego grania, zapadła decyzja o montażu głośników. Z przodu wylądowały głośniki firmy Eton Pow 172.2 , z tyłu Morel maximo coax do podbijania wysokich,a w bagażniku został włożony wzmacniacz Xetec Gravity G1200 oraz głośnik basowy JBL P1224 , całość robi naprawdę dobre wrażenie .Skrzynia głosnika robiona samemu, mała aby dobrze wyciagała bardzo niskie tony
Tak zestrojonym samochodem żwawo śmigaliśmy po mieście. w głowie siedział pomysł aby wsadzić jakiś mocniejszy silnik, najchętniej 1.8 na dwóch wałkach rozrządu... zmiana silnika to jednak były odległe marzenia które zostały zrealizowane w listopadzie 2016 roku. Stukająca panewka zmusiła mnie do wymiany silnika, niestety był potrzebny na już , a środki finansowe nie pozwalały mi na zakup 1.8 więc wjechał przepotężny silnik znaleziony na szybko a mianowicie 1.6 16v .
nadeszła zima i znów felgi stalowe eeeech
w czasie wolnym w pracy brat namierzył fajne felgi Keskin KT4 rozmiar: 9cali szerokości 16 cali średnicy
w dobrym stanie, chwila namysłu ........... bierzemy . w ten oto sposób nabyliśmy świetne felgi w rozsądnej cenie , swoją drogą świeżo założone , efekt?
jak dla mnie nieziemski, podejrzewam że panowie policjanci mogą mieć odmienne zdanie ponieważ felgi wystają poza obrys samochodu ale w sumie, albo grubo albo wcale. W najbliższym czasie ( po wypłacie ) planuję z bratem zakup sprężyn obniżających bo szczelina miedzy nadkolem a oponą jest zbyt duża ;( ( zasada dwóch palców musi zostać zachowana ) oraz poszerzenie nadkoli.
w planach jest również montaż przedniego zderzaka od wersji gtx lub gtr niestety są one bardzo rzadkie jak każdy wie, więc z cierpliwością czekam . to tak w skrócie o mojej madzi która miała iść na złom a wróciła, w moim przekonaniu ,w całkiem niezłym stylu
a wiec w skrócie w mazdzie zrobione :
–swap z 1.3 16v na 1.6 16v
– audio :radio pioneer
przód Eton Pow 172.2
tył Morel maximo coax
bagażnik JBL P1224+Xetec Gravity G1200
– blacharka
– konserwacja podwozia
– nowy lakier
– koło : Keskin KT4 9'x16' opona toyo proxes r31 195/45 r16
– układ hamulcowy przód ferodo + trw
–całe zawieszenie przód i tył
– ramki tablicy mazdaspeed
– pomarańczowe światła pozycyjne przód w kierunkach
– zarówki przód osram intense blue
plan:
– delikatna gleba ( mam lęk wysokości )– zrobione
– cały wydech z kwasówki przelot
– poszerzenie nadkoli – zrobione
– delikatne przyciemnienie szyb
– nowa kierownica –zrobione
– fotele , mooooooooże kubły wjadą zrobione
– zderzak przód od gt, gtx lub gtr zrobione
– wygłuszenie całego samochodu
– naprawa mechanizmu szyberdachu ( czasem się otworzy i już nie zamknie )
– nowa tylna blenda bo obecna ma ukruszony narożnik zrobione
– zdarcie tych naklejek!!! ( tak wiem , jak pisałem kiedyś mi się podobały lecz nie teraz)
zrobione
poniżej kilka fotek
z dalszych modyfikacji zdam relacje , pozdrawiam !
Ostatnio edytowano 9 paź 2019, 21:16 przez AdamR323bg, łącznie edytowano 12 razy
bardzo fajnie wyglada Mazda , swpa Hamulców z GT co by lepiej hamowało
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
powiem Ci że te hamulce które mam założone, naprawdę nieźle sobie radzą, zęby o deskę rozdzielczą można sobie wybić, ale pomysł ciekawy, na pewno lepiej by wyglądały bo te aktualne tarcze są wielkości talerzyka pod filiżankę... pomysł do zrobienia
Dużo pracy w ten projekt włożyłeś. A jak jeździ się na r16 nie ocierają przy skręcie? Zapraszam do mnie może cos jeszcze ciekawego podpatrzysz i u siebie zastosujesz .
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=168853
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=168853
16 nie obcierają jest jeszcze trochę luzu, tak aby zejść z 2-3 cm, wyjdzie w praniu, felgi od 2 wyglądały ładnie ale trochę mi się opatrzyły i czas na zmiany. Decyzja o zmianie koła była również decyzją o tym że rozwijamy z bratem ten mały projekcik
a więc!
żeby nie było że nic się nie dzieje w zeszłą środę odwiedziłem TTer`a i nabyłem trochę części które są już w samochodzie!
między innymi
– zderzak przód od gt polift
– zegary z obrotomierzem
– cup holder
– fotele kubełki + kanapa z gt
– nieuszkodzony prawy kierunek
w najbliższym czasie wrzucę zdjecia jak to wszystko teraz wygląda!
żeby nie było że nic się nie dzieje w zeszłą środę odwiedziłem TTer`a i nabyłem trochę części które są już w samochodzie!
między innymi
– zderzak przód od gt polift
– zegary z obrotomierzem
– cup holder
– fotele kubełki + kanapa z gt
– nieuszkodzony prawy kierunek
w najbliższym czasie wrzucę zdjecia jak to wszystko teraz wygląda!
Zrób więcej fotek jak stoi na felgach, nie ukrywam podobaja mi się
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1835 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
duzo serca włożone w mazde i to sie ceni, ale na obecnym set- upie zawieszenia ta felga krzywdzi ta mazde i to bardzo. Musi byc duza gleba i jeszcze do tego z katami trzeba powalczyć . Wtedy będzie to kolo na tej maździe wyglądać porządnie. Tu wzór do naśladowania
Jeśli już idziesz w szerokie koło i naciągi to zdecydowanie brakuje tutaj dobrej gleby i lekkich negatywów bo widzę, że koło ciutke wystaje poza obrys. Jakie ET tego koła?
Sam myślałem kiedyś zeby u siebie 9 cali na tył wpakować
Sam myślałem kiedyś zeby u siebie 9 cali na tył wpakować
- Od: 15 gru 2013, 21:33
- Posty: 244
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG
ładna pogoda się zrobiła to jakieś zdjęcia wrzucę może nawet dzisiaj;)
koło wystaje i to nawet troszkę więcej niż ciutke, zdawałem sobie sprawę ze tak będzie, w planach jest mocna gleba i poszerzenie nadkoli, po prostu nie wszystko idzie zrobić od razu, i nie na wszystko od razu studenta stać fela ma 15 et jest naprawdę szeroko wiem o tym i wiem ze trzeba będzie ogarnąć żeby tak wysoko nie stała, wszystko po kolei, nie zmienia to faktu że moim zdaniem ta felga nie kaleczy tego samochodu;) ale ile osób tyle zdań na ten temat
koło wystaje i to nawet troszkę więcej niż ciutke, zdawałem sobie sprawę ze tak będzie, w planach jest mocna gleba i poszerzenie nadkoli, po prostu nie wszystko idzie zrobić od razu, i nie na wszystko od razu studenta stać fela ma 15 et jest naprawdę szeroko wiem o tym i wiem ze trzeba będzie ogarnąć żeby tak wysoko nie stała, wszystko po kolei, nie zmienia to faktu że moim zdaniem ta felga nie kaleczy tego samochodu;) ale ile osób tyle zdań na ten temat
Zakochałem się w tym cudeńku Dobra robota, powodzenia w dalszych pracach, tak trzymać!!
- Od: 6 gru 2011, 17:42
- Posty: 52
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 121 1.1 1993
Mazda 323 BG 1.3 16v 93
Mazda 323 BG 1.3 16v 92 sedan
Po małej nieobecności wracam;)
w przeciągu ostatnich kilku tygodni troszkę się działo i nie było kiedy napisać( jedno ze zdjęć moze być podpowiedzią ) ale w końcu, do samochodu wpadły:
dokładka zderzaka przód
wymienione górne mocowania amortyzatorów tył
sprężyny apex -35 , teraz tył siedzi bardzo ładnie, przód... bardzo mizernie;/
nabyłem rozpórkę przód która czeka na malowanie i końcówkę wydechu którą być może jutro zamontuję
w przeciągu ostatnich kilku tygodni troszkę się działo i nie było kiedy napisać( jedno ze zdjęć moze być podpowiedzią ) ale w końcu, do samochodu wpadły:
dokładka zderzaka przód
wymienione górne mocowania amortyzatorów tył
sprężyny apex -35 , teraz tył siedzi bardzo ładnie, przód... bardzo mizernie;/
nabyłem rozpórkę przód która czeka na malowanie i końcówkę wydechu którą być może jutro zamontuję
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości