Przybywa oleju!

Postprzez przemek.git » 1 mar 2017, 12:01

Witam! Przeszukałem forum nie znalazłem podobnego problemu. Jakiś czas temu po nocy po mrozach pochodzę do mazdy grzeję, zapłon i gasną kontrolki jakby rozrusznik/akumulator coś blokowało silnik . ponowiłem próbę za 3 razem odpaaliła na strzał ( 1 obrót). Zgasiłem odpaliłem znowu na strzał. :| Żona pojechała do pracy. Auto stało kilka godzin i ponownie ta sama akcja- jakby blokada a po 3 próbach zapaliła na strzał i ok. Zostawiłem auto na noc. Następnie z pomocą jeszcze jednej osoby przed odpaleniem wrzuciłem 5 bieg i próbowaliśmy pchnąć auto żeby zobaczyć czy są jakies opory. Auto szło gładko kilkadziesiat cm aż pojawił się opór, który udało się pokonać. Grzeję odpalam auto miało nierówne obroty. Zgasiłem – odpaliłem i ok. Umówiłem się z mechanikiem na sprawdzenie rozrusznika, rozrządu (ma ok 40 tys oryginał).CZekałem na wolny termin . Tydzien stała podchodzę grzeję – zapaliła na strzał. Podjechałem do mechanika on również odpalał żeby zobaczyć czy ten rozrusznik ok...za każdym razem na strzał – więc go nie rozbierał. Rozrząd sprawdził wszystko jak ma być. Jeżdząc trochę ( bo auto aktualnie stoi i czeka na pomysły) zauważyłem że jakby przydymiała na niebiesko- ale nie zawsze. Co ciekawe rośnie poziom oleju...zwłaszcza jak się trochę pojeździ.
Macie jakieś pomysły???

Przebieg 273000 km oryginnał na 100%
Ps Akumulator nowy z sierpnie dobrej firmy.
Początkujący
 
Od: 31 lip 2013, 08:45
Posty: 7
Auto: Premacy 2001, 2,0 Ditd RF2

Postprzez Neonixos666 » 1 mar 2017, 18:04

Przybywanie oleju może wiązać się z nieszczelnymi podkładkami na przelewach, wtedy paliwo zamiast trafić z powrotem do baku trafia do oleju. Tak wyglądają
Obrazek

Co do ,,blokady" przy odpalaniu to czy nie ubywa Ci czasem płynu chłodniczego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemek.git » 2 mar 2017, 14:05

Te podkładki były wymieniane podczas regulacji zaworów jakiś rok temu – oryginalne..ale nie zaszkodzi wymienić...płynu nie obserwowałem dokładnie ale raczej nie.

Czy jeśli podkładki byłyby nieszczelne auto nie będzie się zapowietrzać??


Auto aktualnie stoi – bo jeśli przybywa oleju..a nikt go nie dolewa :D to rozumiem że jest on rozcieńczony...i nie smaruje...plan jest taki wymiana oleju wymiana podkładek pod przelewami i obserwacja..

dobry trop?
Początkujący
 
Od: 31 lip 2013, 08:45
Posty: 7
Auto: Premacy 2001, 2,0 Ditd RF2

Postprzez Neonixos666 » 2 mar 2017, 17:24

podkładki jak i przelewy przykręcone są śrubami które są delikatne bo w środku mają otwór, mogą one być naderwane i nie trzymać. Układ się wtedy zapowietrza. Wystarczy zdjąć dekiel i za pomocą pompki przyłożonej do gumowego wężyka wychodzącego z głowicy sprawdzić czy pojawiają się bąbelki przy tych podkładkach. Tam gdzie bąbelki tam nieszczelność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maverick39 » 3 mar 2017, 20:41

Nie chcę krakać ale podobny objaw z tym odpalaniem wystąpił i u mnie , silnik tak jak by nie miał siły obrócić ,dopiero za trzecim razem auto odpaliło jak zawsze od strzału. Powodem była uszczelka pod głowicą , plyn dostawal sie do cylindra i tłok nie ma siły gdyż plyn sie nie spreza jak gazy. Dopiero gdy plyn zostanie wyrzucony silnik odpala normalnie. Sprawdź czy masz płyn w chłodnicy , czy w zbiorniczku wyrównawczym go nieprzybylo , czy auto normalnie sie rozgrzewa i czy dobrze grzeje. Czy po rozgrzaniu auta do temp. roboczej w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze. U mnie właśnie takie objawy dawała uszczelka pod głowicą , to ze przybywa oleju może ale nie musi byc tez tego przyczyną. Ale czasami tak sie dzieje ze płyn z układu chłodzenia przedostaje sie do oleju. Ja jestem świeżo po takiej wymianie auto odebralem tydzień temu
Początkujący
 
Od: 13 lut 2017, 21:35
Posty: 16 (1/0)
Auto: Mazda premacy 2.0 ditd 2003r

Postprzez Neonixos666 » 11 mar 2017, 18:52

Gdy płyn dostaje się do oleju robi się masełko pod korkiem wlewu oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemek.git » 24 mar 2017, 09:11

A więc tak....podkładki pod przelewami zmieninione śrubki zmienione...pojezdziłem chwile,,,temperatura w górę...po zgaszeniu i wystudzedziu przy próbie odpalenia znowu jakby blokada, przerzuciło odpaliło z tyłu mgła jak na słynnym lotnisku...płynu chłodniczego brak....chyba jednak uszczelka...oby nie głowica...olej wydaje się czysty...
Początkujący
 
Od: 31 lip 2013, 08:45
Posty: 7
Auto: Premacy 2001, 2,0 Ditd RF2

Postprzez przemek.git » 25 maja 2017, 08:52

Powodem problemów była uszczelka pod głowicą...po naprawie auto śmiga jak dawniej....co ciekawe Mazda nigdy nie była zagotowana....
Początkujący
 
Od: 31 lip 2013, 08:45
Posty: 7
Auto: Premacy 2001, 2,0 Ditd RF2

Postprzez Neonixos666 » 25 maja 2017, 17:51

Wiesz może na którym cylindrze była walnięta uszczelka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy