Jaki olej wybrać?
Półsyntetyk ma około 20% syntetyka i 80% bazy mineralnej...
Można pisać wszystko ale ja nie mówię, że tego syntetyka jest nie wiadomo ile. Może być i 5%... Ale jest. Dodatkowo na plus to, że trochę silnik podczyścił a z płukanką będą zgraną drużyną antynagarową.
Można pisać wszystko ale ja nie mówię, że tego syntetyka jest nie wiadomo ile. Może być i 5%... Ale jest. Dodatkowo na plus to, że trochę silnik podczyścił a z płukanką będą zgraną drużyną antynagarową.
Kolego aqaz – widzę, że nieźle 'rozpędziłeś' temat o olejach. I bardzo dobrze. A przy okazji jestem ciekaw, jak już zakończysz swoje procedury płukania i wymiany, co na to wszystko powie silnik – bo w gruncie rzeczy to jest najważniejsze. Czekam na dalsze relacje... 

rafał88 napisał(a):Nooo napewno sie bardziej odwdzieczy takim traktorwaniem niz zalewniem go mułem z dna rzeki wymieszanym z gnojówką od Kaźmirza z łobory

Chciałbym podkreślić, że tekst dotyczący GTX 15w40 był jedynie ciekawostką, bo rzuciło mi się to w oczy na opakowaniu. Dodam jeszcze, że wśród wielu artykułów o płukaniu jeszcze jedna ciekawostka rzuciła mi się w oczy mianowicie zalecano wymienić sam filtr po około 1000km od wymiany, bo w nim będzie zapewne siedziało wiele strupków zważywszy na właściwości myjące oleju syntetycznego Tak też zamierzam zrobić.
Co do oleju 5w30 to mój Cougar V6 też śmiga na 5w30 mimo, że ma 18 lat. Zużycie oleju średnio 1 l na 10000 km więc uważam, że jest ok zważywszy na to że często kręcę go do ponad 6500 obr/min.
Dopisano 22 lut 2017, 21:47:
Robak AT napisał(a):Kolego aqaz – widzę, że nieźle 'rozpędziłeś' temat o olejach. I bardzo dobrze. A przy okazji jestem ciekaw, jak już zakończysz swoje procedury płukania i wymiany, co na to wszystko powie silnik – bo w gruncie rzeczy to jest najważniejsze. Czekam na dalsze relacje...
Oczywiście zrobię porównanie przed i po płukaniu na ręczniku papierowym
Płukanie płukaniem, ale myślę, że powinno się odbyć mechaniczne i chemiczne czyszczenie pokrywy zaworów, głowicy, dołu silnika, misy olejowej i smoka. Potem płukanka. Ale może sama płukanka coś da, ewentualnie powtórzona przy kolejnej wymianie oleju.
Płukanka zrobiona. Olej wymieniony na 5w30. Stary olej 15w40 po 250km byl jaśniutki. Po 20 minutach z płukanką czarny więc sporo zgarnął. Godzile czekałem aż wszystko zleci. Po wymianie zauważyłem, że samochód szybciej odpala. Na wolnych obrotach nie przygasa. Jest dynamiczniejszy. W czasie jazdy nie kopci na niebiesko wiec jestem pozytywnie nadtawiony.
Dzięki za nakłonienie mnie na zmianę decyzji.
Dzięki za nakłonienie mnie na zmianę decyzji.
aqaz napisał(a):(...) Stary olej 15w40 po 250km byl jaśniutki. Po 20 minutach z płukanką czarny więc sporo zgarnął.\
To nie olej zgarnął. To płukanka to zrobiła – pomyśl. To tylko świadczy o jego jakości – miał za zadanie jedynie smarować, ale w ogóle nie pochłaniał produktów spalania i zabrudzeń z silnika.
Silnik jest dynamiczniejszy, bo olej nie stawia już takich oporów i jest lepszej jakości (mniejsze tarcie).
Poza tym gratuluję sukcesu
Teraz codziennie używam auta aby świeży olej dobrze płukał. Jadę trochę dłuższą drogą do pracy przez autostradę aby na wysokich obrotach trochę go potrzymać. Niby nie długo ale zawsze to 6km po autostradzie na rozgrzanym silniku. Rano po całej nocy gdy go odpaliłem też nie puścił niebieskiego dymka.
Własnie ja tu nic dziwnego nie widze ,ze silnik lepiej odpala i lepiej sie zbiera. Dobrej jakosci olej i przypisany do jednostki a nie smoła , ktora pompa ma problem przepchac a juz nie wspomne jak to na wale pracuje i jaki musialo opor stawiac....
Mowiłem ,ze ten olej nic dobrego nie zrobi tylko bedzie sie jeszcze bardziej odkladał. Dobrze ,ze w miare szybko go zlales
Jezdzij jezdzij nic nie bedzie gorzej tylko lepiej

Mowiłem ,ze ten olej nic dobrego nie zrobi tylko bedzie sie jeszcze bardziej odkladał. Dobrze ,ze w miare szybko go zlales
Jezdzij jezdzij nic nie bedzie gorzej tylko lepiej

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Dobra opisze swoją sytuacje.
Samochód kupiłem w maju 2009, od 2010 jeździł na Valvoline MaxLife 10w40, w 2011 zrobiona płukanka Liqui Moly do 2014 jeździł cały czas na MaxLifie, od wymiany do wymiana 1 L oleju mi starczał w zupełności na dolewkę (drobne wycieki i pocenie), w sumie zrobiłem ok 100 tys km, w 2015 roku znowu płukanie tym samym specyfikiem zmiana oleju na Elfa 5W40, pod koniec roku 2016 zmiana oleju na Elfa 5W30 (niektórzy mówią że to odpowiednik Dexeli) zrobione ponad 30 tys km. Ostatnio zauważyłem wyciek oleju z okolic rozrządu, samochód poszedł do mechanika, wymiana kompletnego rozrządu i uszczelniaczy bo padł ten od wałka na rozrządzie, zrobione ok 90 tys.
Moja opinia i odczucia, na pewno największą różnice było widać przy przejściu na 5w40 wtedy silnik zaczął ciszej chodzić lepiej i szybciej odpalać zwłaszcza w mrozy, kontrolka od oleju szybciej gaśnie, ubytki oleju bez zmian. Jedynym mankamentem było tylko puszczenie uszczelniacza wałka, można mówić że silnik się trochę wymył i rozszczelnił, może to po prostu ze starości padł, ciężko powiedzieć i określić ale na pewno jestem bardzo zadowolony z tych zabiegów. Olej i filtry zmieniane co ok 10 tys.
Najlepiej to obrazują słowa wieloletniego mechanika u którego robiłem rozrząd i regulowałem zawory, po zdjęciu pokrywy mówił że jeszcze nigdy w życiu nie widział tak czystego silnika w tak starym samochodzie, nawet jego pracownicy robili zdjęcia bo nikt nie chciał wierzyć
Jak mówię innym na jakim jeżdżę oleju to wszyscy się po głowie stukają, jak widać silnik mi się nie rozpadł i ma się bardzo dobrze, niestety takie jest ciągłe myślenie naszych polskich obywateli że do starego rupa to tylko mineralny
A decyzje podejmuje każdy sam...
Pozdrawiam.
Samochód kupiłem w maju 2009, od 2010 jeździł na Valvoline MaxLife 10w40, w 2011 zrobiona płukanka Liqui Moly do 2014 jeździł cały czas na MaxLifie, od wymiany do wymiana 1 L oleju mi starczał w zupełności na dolewkę (drobne wycieki i pocenie), w sumie zrobiłem ok 100 tys km, w 2015 roku znowu płukanie tym samym specyfikiem zmiana oleju na Elfa 5W40, pod koniec roku 2016 zmiana oleju na Elfa 5W30 (niektórzy mówią że to odpowiednik Dexeli) zrobione ponad 30 tys km. Ostatnio zauważyłem wyciek oleju z okolic rozrządu, samochód poszedł do mechanika, wymiana kompletnego rozrządu i uszczelniaczy bo padł ten od wałka na rozrządzie, zrobione ok 90 tys.
Moja opinia i odczucia, na pewno największą różnice było widać przy przejściu na 5w40 wtedy silnik zaczął ciszej chodzić lepiej i szybciej odpalać zwłaszcza w mrozy, kontrolka od oleju szybciej gaśnie, ubytki oleju bez zmian. Jedynym mankamentem było tylko puszczenie uszczelniacza wałka, można mówić że silnik się trochę wymył i rozszczelnił, może to po prostu ze starości padł, ciężko powiedzieć i określić ale na pewno jestem bardzo zadowolony z tych zabiegów. Olej i filtry zmieniane co ok 10 tys.
Najlepiej to obrazują słowa wieloletniego mechanika u którego robiłem rozrząd i regulowałem zawory, po zdjęciu pokrywy mówił że jeszcze nigdy w życiu nie widział tak czystego silnika w tak starym samochodzie, nawet jego pracownicy robili zdjęcia bo nikt nie chciał wierzyć
Jak mówię innym na jakim jeżdżę oleju to wszyscy się po głowie stukają, jak widać silnik mi się nie rozpadł i ma się bardzo dobrze, niestety takie jest ciągłe myślenie naszych polskich obywateli że do starego rupa to tylko mineralny
A decyzje podejmuje każdy sam...
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Szyna napisał(a):..., jak widać silnik mi się nie rozpadł i ma się bardzo dobrze,...
Jakby ro powiedział rafał88 " korby bokiem nie wywaliłio"
Morał jest jeden słuchajmy użytkowników a nie mechamagików
rafał88 napisał(a):Własnie ja tu nic dziwnego nie widze ,ze silnik lepiej odpala i lepiej sie zbiera. Dobrej jakosci olej i przypisany do jednostki a nie smoła , ktora pompa ma problem przepchac a juz nie wspomne jak to na wale pracuje i jaki musialo opor stawiac....
Mowiłem ,ze ten olej nic dobrego nie zrobi tylko bedzie sie jeszcze bardziej odkladał. Dobrze ,ze w miare szybko go zlales![]()
Jezdzij jezdzij nic nie bedzie gorzej tylko lepiej![]()
Dzięki za nakierowanie mnie na właściwą drogę. Już 130km zrobiłem na nowym oleju spalanie 7,9. pokazuje komputer więc tylko jeździć:)
Dopisano 28 lut 2017, 17:34:
AXe_MeXx napisał(a):Morał jest jeden słuchajmy użytkowników a nie mechamagików
AMEN
A ktoś tak robił i jest to potwierdzone? Też robiłem płukanke i przechodzilem z 10w40 na 5 w40aqaz napisał(a):. Dodam jeszcze, że wśród wielu artykułów o płukaniu jeszcze jedna ciekawostka rzuciła mi się w oczy mianowicie zalecano wymienić sam filtr po około 1000km od wymiany, bo w nim będzie zapewne siedziało wiele strupków zważywszy na właściwości myjące oleju syntetycznego Tak też zamierzam zrobic
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
rafał88 napisał(a):Cos w tym prawdy musi byc bo filtr to zwitek papieruA i pojemnosc jego jakas duza nie jest to te 20zl mozna wydac i miec spokoj
9 zł za Filtrona płaciłem. Firma przeze mnie sprawdzona w Fordzie a zrobiłem nim już ponad 95000 km. czyli 8 wymian i problemów z nim nie było.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki