626GE Fazy rozrzadu prosze o pomoc
Strona 1 z 1
Problem dotyczy 626 ge 1,8 96r nam ja praktycznie od nowosci jest po wymianie paska rozrzadu jak to bywa w tym autku stukaly po rozgrzaniu silnika zawory Kilka dni temu podczas ulewy zalalem silnik woda szcerze mowiac praktycznie ja zatopilem silnik pracowal przez kilka minut tylko na 2 cylindrach kiedy udalo mi sie wydostac z zalanej drogi okazalo sie ze potwornie tlucze jden zawor . Z racji na slaba obecnie kondycje finansowa postanowilem naprawic usterke razem z zaprzyjaznionym mechanikiem . Naszym zdaniem uszkodzil sie jeden z popychaczy zaworow Nie chcac zrobic czegos zle prosze kogos z forumowiczow o podanie kolejnosci rozbierania rozrzadu(co zrobic zeby zachowc odpowiednia kolejnosc rozbierania i nie rozebrac zbyt wiele czesci) , ustawienia jego faz przy skladaniu oraz problemow jakie moga wyniknac podczas naprawy . Jak wczesniej pisalem byl wymieniany pasek rozrzadu dziwi mnie ze przy zdjetej obudowie zaworow i wyjetych swiecach krecac silnik rozrusznikiem pasek miedzy kolami rozrzadu podskakuje w granicach 2cm na obudowie zaworow sa slady gumy jest to dla mnie raczej niedopuszczalne . Bardzo prosze forumowiczow o pomoc w naprawie , sledze wasze forum od dawna i licze ze tym razem ktos pomoze i mnie za co z gory dziekuje jestem dostepny na gg 3456844 oraz na skype jako adamkody w zamian moge zaoferowac pomoc w zakresie elektroniki uzytkowej tv sat kodowania radii samochodowych kart kodowych itd pozdrawiam Adam
- Od: 19 cze 2006, 23:27
- Posty: 7
- Auto: mazzda 626GE 1,8 1996r
Moim zdaniem problem tkwi w napinaczu jeżeli pasek tak skacze. Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierac dalej, zmień napinacz, złe fazy rozrządu również mogą powodowaś stukanie a pasek nie ma prawa latac tym bardziej zostawiac ślady gumy na obudowie. Nie rozumiem natomiast jak można uszkodzic HLA zalewając silnik, czy pracował on na wodzie??
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Dzieki za zainteresowanie Domslam sie ze musze zmienic napinacz i zrobie to jednak nie wiem gdzie znajduja sie znaki do prawidlowego ustawienia rozradu jezeli posiadasz jakas na ten temat dokumentacje lub do takowej linki bede wdzieczny za ich przeslanie jeszcze 2 sprawy po wylaniu oleju byla w nim woda w nowym juz sie nie pojawia i 2 sprawa te stuki nie wystepuja jezeli silnik krece bez podlaczonych swiec a jezeli je podlacze i pojedynczo odlaczam znikaja po odlaczeniu swiecy na 1 cylindrze moe napisalem to malo fachowo ale sadzac z twojej wypowiedzi znasz dobrze temat i mysle ze mnie zrozumiales pozdrawiam adam
- Od: 19 cze 2006, 23:27
- Posty: 7
- Auto: mazzda 626GE 1,8 1996r
adamkody napisał(a):mysle ze mnie zrozumiales
A ja myślę, że powinieneś zacząć używać kropek i przecinków.
Miałeś wodę w spuszczonym oleju?? Właściwie jedyne co mi przychodzi do głowy, to że zassałeś ją i jakoś przez odmę trafiła do komory rozrządu... Jeśli choć parę cm3 wody trafiło do cylindra, to możesz mieć pogięte korbowody. O co chodzi z tą świecą – odłączasz kabel od świecy, czy wykręcasz świecę z gniazda? I czemu ten objaw miałby wskazywać na popychacz?
Wody nigdy nie spręży , tutaj masz rację. Proponuje przeprowadzic pomiar cisnienia w tym cylindrze ( zawsze to tansze niz demontaz głowicy-na to zawsze masz czas )Briareos napisał(a):Jeśli choć parę cm3 wody trafiło do cylindra, to możesz mieć pogięte korbowody
Rozrząd w Twoim motorze jest dosc prosty , wszędzie sa znaki . Na kołach rozrządu sa znaki oraz litery ktore muszę byc na przeciwko siebie. Wałek ssący I a wydechowy E . Dolne kolo to juz totalny banał , jest na nim nacięcie ktore pokrywa sie ze znakiem na obudowie pompy olejowej.Zgranie wszystkiego z zamontowaniem paska to juz inna szkola ( czasami brakuje rąkadamkody napisał(a):ustawienia jego faz przy skladaniu

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam ponownie . Wrócilem wlaśnie od znajomego mechanika rozebraliśmy górna cześć silnika z wałka rozrządu tego napędzającego zawory ssące wyciekła woda z olejem była również na panewkach i popychaczach 3 nich mżona wciskać nie używając dużej siły palcami a wtłaczjąc w nie powietrze prakycznie wogóle go nie zatrzymują czyli jak myśle są do wymiany martwi mnie duży opór jaki stawia wał korbowy trzeba włożyc naprawdę dużo siły aby go przekręcic nie wiem czy to normalne oczywiście świece sa wykręcone i zdjęte wałki rozrzadu.Wracaąc do pytania stuki były mniejsze po zdjęciu przewodów ze swiec .Prosze o porade jakie kupić popychacze jakich unikać i ile kosztuja oraz czy to normalne ze wał korbowy tak cieżko pracuje . Jescze raz dziękuje za zainteresowanie moim tematem przepraszam za blędy
Pozdrawiam Adam
P.S Byłem ostatnio z moim znajomym na zlocie samochodów Daewoo w Borkach na zalewie sulejowskim koło Piotrkowa Trybunalskiego bardzo mile spotkanie .Ponoć sa tam oganizowane zloty włascicieli innych marek.Mieszkam w Piotrkowie może ktoś z forumowiczow wie czy własciciele mazd tez tam się spotykaja??
P.S Byłem ostatnio z moim znajomym na zlocie samochodów Daewoo w Borkach na zalewie sulejowskim koło Piotrkowa Trybunalskiego bardzo mile spotkanie .Ponoć sa tam oganizowane zloty włascicieli innych marek.Mieszkam w Piotrkowie może ktoś z forumowiczow wie czy własciciele mazd tez tam się spotykaja??
- Od: 19 cze 2006, 23:27
- Posty: 7
- Auto: mazzda 626GE 1,8 1996r
Znalazłem na allegro popychacze czy może ktos je prosze ocenić
http://gery.allegro.pl/show_item.php?it ... %3C%2Fi%3E
Z góry dziękuje Adam
Do Moda przeczytam regulamin i zmienie temat poprostu usterka autka jest dużym problemem i to bylo dla mnie najważniejsze

Z góry dziękuje Adam
Do Moda przeczytam regulamin i zmienie temat poprostu usterka autka jest dużym problemem i to bylo dla mnie najważniejsze
- Od: 19 cze 2006, 23:27
- Posty: 7
- Auto: mazzda 626GE 1,8 1996r
Ajusa nie jest dobra.( jak wszystko tej firmy ale to moje zdanie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zaraz dostaniemy bana

Ten element jest nie zniszczalny ale jak bardzo chcesz wymienic posiadam szklanki oryginalne uzywane za jakies grosze wiec napisz na PW lub zadzwon to pogadamy o tym.Co Ty byś Jaksa polecił w normalnej cenie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
adamkody napisał(a):martwi mnie duży opór jaki stawia wał korbowy
Trzeba rozebrac i ocenic , nie ma co teraz gdybac .może nie warto w ten silnik inwestować.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jeżeli mowisz używane i nie drogie to moze wałto zaryzykować??Przed całym zajsciem z zalaniem jedna przynajmniej jedna stukała dosc głośno moze dlatego tak się przy nich upieram poatym sprawa tej wody ktora z nich wyciekła razem z olejem aha i jeszcze jedno odkąd to sie stalo czuje w samochodzie zapach benzyny
- Od: 19 cze 2006, 23:27
- Posty: 7
- Auto: mazzda 626GE 1,8 1996r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6