Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)
Witam, dzisiaj zostawiłam samochód w warsztacie mechanik powiedział, że podjedzie do hurtowni i kupi potrzebny zestaw, wziął na ten cel 900 zł, po moich uwagach, iż chcę by było to oryginalne stwierdził, że zestaw SKF spełnia wszystkie wymogi zestawu zgodnego z oryginałem.
- Od: 16 lut 2017, 17:22
- Posty: 24
- Skąd: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Mazda 6 2003 Kombi 121KM
teoretycznie tak, ale... jakoś właśnie to nieoryginalne paski montowane w dieslach M6 się zrywają...
nie będę się rozpisywał, bo nie ma sensu – poczytaj to co zostało już napisane...:
viewtopic.php?f=465&t=97091
viewtopic.php?f=410&t=36318
nie będę się rozpisywał, bo nie ma sensu – poczytaj to co zostało już napisane...:
viewtopic.php?f=465&t=97091
viewtopic.php?f=410&t=36318
To co komplet zostawić napinacze i łożyska a pasek powiedzieć żeby był kupiony inny ?
Dopisano 21 lut 2017, 13:15:
Nie wiem co o tym myśleć, ale facet w warsztacie który na rynku naszym jest od ponad 20 lat i cieszy się dobrą opinią wsadził tego SKL i dał mi na papierze gwarancję na 60 000 km jak coś sie stanie. Naprawy dokonuje na swoj koszt. Albo jest tak pewny części albo leki za mocne
Dopisano 21 lut 2017, 13:15:
Nie wiem co o tym myśleć, ale facet w warsztacie który na rynku naszym jest od ponad 20 lat i cieszy się dobrą opinią wsadził tego SKL i dał mi na papierze gwarancję na 60 000 km jak coś sie stanie. Naprawy dokonuje na swoj koszt. Albo jest tak pewny części albo leki za mocne

- Od: 16 lut 2017, 17:22
- Posty: 24
- Skąd: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Mazda 6 2003 Kombi 121KM
Metaxa napisał(a):wziął na ten cel 900 zł
Super

Zaoszczędziłaś jakieś 150 zł,ale masz gwarancje na papierze na 60 kkm.
Gdybyś dołożyła te 150 i wzięła oryginał,to byłby pewniak na 125 kkm i więcej bez żadnych gwarancji na papierze,płótnie,czy desce....
No ale....każdy robi jak uważa.
później niech się martwi nowy właściciel

Wyjęty rozrząd to rolki i napinacz NTN, pasek Mitsuboshi i pompa Metelli, samochód na tym zestawie przejechał 40 000 km i nie wygląda na to że wytrzymał by tak jak producent zapewnia 90 000. Poza tym dzisiaj dopytywałam przy okazji zakupu podkładek pod wtryskiwacze w ASO o paski i rozrząd. I pan się uśmiechnął i stwierdził, że uwielbia takich ekspertów którzy twierdzą, że rozrząd ma być na 120 000. Owszem tak jest ale na zestawie z pierwszego montażu, po takim przebiegu zaleca się zmiany rozrządów po 60 000 km, mimo że są oryginalne i mają zapewnione, iż wytrzymają więcej. W książkach serwisowych jest zaznaczone, że pierwszy rozrząd po 120 000 kolejne co 60 000. I faktycznie w podręczniku jest to zaznaczone.
Więc pojeżdżę na tym SKF i sama wyciągnę wnioski za 30 000 jak wygląda i czy jest wart swojej ceny.
Więc pojeżdżę na tym SKF i sama wyciągnę wnioski za 30 000 jak wygląda i czy jest wart swojej ceny.
- Od: 16 lut 2017, 17:22
- Posty: 24
- Skąd: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Mazda 6 2003 Kombi 121KM
Metaxa napisał(a):pierwszy rozrząd po 120 000 kolejne co 60 000
...to w takim razie te nieoryginalne to co, co 20 -30 tys wymieniać by trzeba było – czyli u niektórych częściej niż raz na rok

Metaxa napisał(a):I faktycznie w podręczniku jest to zaznaczone.
w instrukcji obsługi jest co 120 tys. i owszem jest to przyjmijmy max, lecz skracanie tego o połowę to chyba przesada
Metaxa napisał(a):mimo że są oryginalne i mają zapewnione, iż wytrzymają więcej
to gdzie w takim razie logiczne wytłumaczenie?
Metaxa napisał(a):pan się uśmiechnął i stwierdził, że uwielbia takich ekspertów którzy twierdzą, że rozrząd ma być na 120 000
a ja uwielbiam takich ekspertów jak ten Pan z ASO, zapewne bardzo pewny siebie – ale co do czego by przyszło to sama byś go zagięła niejednym pytaniem
Podsumowując – wybór należy do każdego indywidualnie. Każdy zna ryzyko
Hej,
w RF7J przyszedł czas na wymianę rozrządu, zakupiony kompletny z pompą oryginał z forumowego zaprzyjaźnionego sklepu – 1k zł
.
Wymieniony, auto jeździ no i mam jedno "ale". Spalanie jest mocno wyższe niż przed wymianą. Powiedzcie mi co nie zostało przy wymianie rozrządu zrobione a powinno lub co mogło zostać źle zrobione?
w RF7J przyszedł czas na wymianę rozrządu, zakupiony kompletny z pompą oryginał z forumowego zaprzyjaźnionego sklepu – 1k zł

Wymieniony, auto jeździ no i mam jedno "ale". Spalanie jest mocno wyższe niż przed wymianą. Powiedzcie mi co nie zostało przy wymianie rozrządu zrobione a powinno lub co mogło zostać źle zrobione?
Podepnę tutaj swoje pytanie.
W poniedziałek kupiłem swoją 6 GH z 2 litrowym dieslem w poniedziałek a wczoraj zobaczyłem, że leje się tak leje olej spod pokrywy rozrządu.
Zamówiłem zestaw SKF i jak zacząłem się wczytywać nie polecacie innych do diesla jak Oryginał.
Jak jeszcze miałem GE to też mówiono, że jeśli do diesla to pasek Ori bo rolki to jeszcze wytrzymują ale pasek nie bardzo.
Jednak żądam pytanie czy komplet SKF czyli rolki, napinacz i pasek wytrzymaja?
Pompa Grafa, uszczelniacze i uszczelka pod pokrywę Reinz.
Czy miskę też zdejmować i coś tam poprawić?
W poniedziałek kupiłem swoją 6 GH z 2 litrowym dieslem w poniedziałek a wczoraj zobaczyłem, że leje się tak leje olej spod pokrywy rozrządu.
Zamówiłem zestaw SKF i jak zacząłem się wczytywać nie polecacie innych do diesla jak Oryginał.
Jak jeszcze miałem GE to też mówiono, że jeśli do diesla to pasek Ori bo rolki to jeszcze wytrzymują ale pasek nie bardzo.
Jednak żądam pytanie czy komplet SKF czyli rolki, napinacz i pasek wytrzymaja?
Pompa Grafa, uszczelniacze i uszczelka pod pokrywę Reinz.
Czy miskę też zdejmować i coś tam poprawić?
DC CARS
dcc69 napisał(a):czy komplet SKF czyli rolki, napinacz i pasek wytrzymaja?
Pompa Grafa, uszczelniacze i uszczelka pod pokrywę Reinz.
wytrzymają... – pytanie ile

pompa co 2 wymianę ( wg. instrukcji ).
A jeśli chodzi o smok( sitko ) to raczej nie tyle chodzi o jego czyszczenie, a o skontrolowanie stanu jego zapchania. Szczególnie w przypadku nieszczelnych podkładek pod wtryskiwaczami smok potrafi bardzo szybko się zatkać, co może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.
To w skrócie – po szczegóły zapraszam do kompendium silników diesla: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 97&t=65171
A jeśli chodzi o smok( sitko ) to raczej nie tyle chodzi o jego czyszczenie, a o skontrolowanie stanu jego zapchania. Szczególnie w przypadku nieszczelnych podkładek pod wtryskiwaczami smok potrafi bardzo szybko się zatkać, co może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.
To w skrócie – po szczegóły zapraszam do kompendium silników diesla: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 97&t=65171
No i mnie dotknął problem z wymianą rozrządu. RF7J koszt to kompletny rozrząd oryginał + robota 350 zł.
Mechanik zażądał dodatkowej opłaty 300 zł za wymianę pompy wody twierdząc, że jest tam wyjątkowo trudny dostęp, sporo roboty i dłubania. Prawda to?
Mechanik zażądał dodatkowej opłaty 300 zł za wymianę pompy wody twierdząc, że jest tam wyjątkowo trudny dostęp, sporo roboty i dłubania. Prawda to?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6