rezerwa paliwa i wskazania komputera
Witam, mam pytanie odnośnie palącej sie rezerwy paliwa, ponieważ zapala się wtedy gdy wskaówka leży na dole a komputer pokazuje 15 km dystansu, wydaje mi się że troche za póżno bo w skodzie mi pokazywało tak ok 70km
- Od: 16 lip 2016, 22:10
- Posty: 70
- Auto: Mazda 6 2.0 147 KM benzyna 2009r
JEżeli mam teraz lpg to ile tak dodać do tego co pokazuje komputer
- Od: 16 lip 2016, 22:10
- Posty: 70
- Auto: Mazda 6 2.0 147 KM benzyna 2009r
Na lpg u mnie troche ten wskaznik paliwa oszukuje, zazwyczaj pokazuje nizsza wartosc. niz to co naprawde jest w. baku, dopiero po odpieciu klemy i zresetowaniu kompa pokazuje odpowiednia ilosc. Jak jezdzisz na gazie to pilnuj aby poziom byl gdzies ok polowy zeby pompa szybko nie padla 
Jeżeli chodzi o lpg, obejdzie sie bez odpinania klemy. Też tak mam że komputer oszukuje i głupieje czasem.
U mnie działa to, że jeżeli wskazówka nie pokrywa się bardzo z komuterem wystarczy przełączyć na benzynę przejechać kilka kilometrów zgasić mazdunie po czym ponownie uruchomić. Mi się komputer resetuje i pokazuje poprawnie po czym załączam lpg i dalej śmigam za grosze.
Tak długo na samym lpg jeździłem ze teoretycznie wedlug rezwrwy powinienem spokojnie przejechać z 50km a komputer od dawna pokazywał 0. Po resecie miałem zapas benzynki na 73 km.
U mnie działa to, że jeżeli wskazówka nie pokrywa się bardzo z komuterem wystarczy przełączyć na benzynę przejechać kilka kilometrów zgasić mazdunie po czym ponownie uruchomić. Mi się komputer resetuje i pokazuje poprawnie po czym załączam lpg i dalej śmigam za grosze.
Tak długo na samym lpg jeździłem ze teoretycznie wedlug rezwrwy powinienem spokojnie przejechać z 50km a komputer od dawna pokazywał 0. Po resecie miałem zapas benzynki na 73 km.
mam taka sytuacje:
zapala mi się rezerwa i w tym momencie mam do przejechania ok 25km (tyle pokazuje na komputerze). na ile trzeba skalibrować kompa żeby pokazywało ok 100km?
spalanie ok 6,4 litra. licznik kasowany za każdym razem.
zapala mi się rezerwa i w tym momencie mam do przejechania ok 25km (tyle pokazuje na komputerze). na ile trzeba skalibrować kompa żeby pokazywało ok 100km?
spalanie ok 6,4 litra. licznik kasowany za każdym razem.
- Od: 24 paź 2016, 19:18
- Posty: 10
- Auto: mazda 6 2007 2,0d gg
W takim razie czytałeś bez zrozumienia.
Kontrolka rezerwy jest związana tylko i wyłącznie z mechanicznym pływakiem w baku. Jak paliwa jest mało w baku, to zapala się rezerwa.
Zapalenie się tej kontrolki, nie oznacza, że zostało Ci do przejechania XX kilometrów. Można przejechać 100 kilometrów, albo tylko 20 w zależności od stylu jazdy i spalania.
Komputer pokazuje zasięg szacunkowy, wynikający ze średniego spalania, ale nie tego pokazywanego przez komputer. Łatwo to sprawdzić, zalewając cały bak, robiąc 200 kilometrów tylko w cyklu miejskim i następnie udanie się w daleką trase, na przykład Wrocław-Warszawa. Jadąc oszczędnie, komputer pokaże większy zasięg niż w czasie cyklu miejskiego.
Kontrolka rezerwy jest związana tylko i wyłącznie z mechanicznym pływakiem w baku. Jak paliwa jest mało w baku, to zapala się rezerwa.
Zapalenie się tej kontrolki, nie oznacza, że zostało Ci do przejechania XX kilometrów. Można przejechać 100 kilometrów, albo tylko 20 w zależności od stylu jazdy i spalania.
Komputer pokazuje zasięg szacunkowy, wynikający ze średniego spalania, ale nie tego pokazywanego przez komputer. Łatwo to sprawdzić, zalewając cały bak, robiąc 200 kilometrów tylko w cyklu miejskim i następnie udanie się w daleką trase, na przykład Wrocław-Warszawa. Jadąc oszczędnie, komputer pokaże większy zasięg niż w czasie cyklu miejskiego.
Trochę odkopię.
Kilka razy w tym wątku pojawił się problem niedziałającej lampki rezerwy, jednak nie padło żadne rozwiązanie.
Test zegarów pokazuje prawidłowe działanie wskaźnika ilości paliwa w baku, w teście lampka się zapala, więc zegary są okej.
Myślałem, może pływak, ale poziom paliwa też pokazuje prawidłowo, a mimo to lampka jest martwa. Może coś w pływaku się ułamało? Pogoda i brak garażu nie pozwalają mi chwilowo zajrzeć do niego, a wolałbym wiedzieć, czy jest sens wywalać tylną kanapę
Kilka razy w tym wątku pojawił się problem niedziałającej lampki rezerwy, jednak nie padło żadne rozwiązanie.
Test zegarów pokazuje prawidłowe działanie wskaźnika ilości paliwa w baku, w teście lampka się zapala, więc zegary są okej.
Myślałem, może pływak, ale poziom paliwa też pokazuje prawidłowo, a mimo to lampka jest martwa. Może coś w pływaku się ułamało? Pogoda i brak garażu nie pozwalają mi chwilowo zajrzeć do niego, a wolałbym wiedzieć, czy jest sens wywalać tylną kanapę
- Od: 2 wrz 2016, 19:41
- Posty: 89 (2/8)
- Skąd: Toruń / Radom
- Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE
Baxter89 napisał(a):wolałbym wiedzieć, czy jest sens wywalać tylną kanapę
to jest prosta sprawa-obejdzie się bez garażu. Masz tam chyba 2, może 3 śruby do odkręcenia + sam zbiornik, który najczęściej stawia opór
dokładnie... poza tym widzę, że kolega ma 178 KM, więc i moc i spalanie większe...
PS.1. wątek dotyczy powiązania wskazania komputera i rezerwy
PS.2. u mnie komputer pokazuje np. 8km zasięgu i wtedy załącza się rezerwa
PS.1. wątek dotyczy powiązania wskazania komputera i rezerwy
PS.2. u mnie komputer pokazuje np. 8km zasięgu i wtedy załącza się rezerwa
Rezerwa nie jest powiązana w ogóle z komputerem. Kontrolka zapala się tylko na podstawie poziomu w baku, komputer nie ma tutaj wpływu. Było już to omawiane przynajmniej 3 razy.
Witam
Podepnę się pod ten temat, bo nie znalazłem odpowiedzi na forum.
Najprawdopodobniej umarł mi czujnik poziomu paliwa – wskazówka spadła poniżej E i świeci się rezerwa.
Paliwa jest ponad 1/4 baku, test wskazówki poprawny, 51d15 wskazuje 0.0 (choć wcześniej przez 1 dzień wskazywał 9.0. Wskazówka opadała mi równomiernie przez 10 minut, tak że myślałem, że mam dziurę w baku
Ruszałem złączki przy czujniku pod kanapą i bez efektu.
Czy w każdej M6 jest taki sam czujnik, czy się różnią? (kombi/HB diesel/Pb)
Mam GY 2.3 (kombi 2002r), ale tak na oko wszystkie, w tym dieslowskie, wyglądają tak samo.
Czy mogę kupić uzywkę np. od diesla (najwięcej na allegro) i spokojnie będzie działać, czy są inne czujniki. Czy rodzaj budy ma znaczenie (kombi/HB/sedan)? (bak pod siedzeniem wskazuje, że nie powinien się różnić, no ale różnie bywa. (z watku wynika, że bak ma 64l., ale czy każdy w tym samym kształcie?
Jeżdżę na LPG, więc mnie to mało boli, ale irytuje
Podepnę się pod ten temat, bo nie znalazłem odpowiedzi na forum.
Najprawdopodobniej umarł mi czujnik poziomu paliwa – wskazówka spadła poniżej E i świeci się rezerwa.
Paliwa jest ponad 1/4 baku, test wskazówki poprawny, 51d15 wskazuje 0.0 (choć wcześniej przez 1 dzień wskazywał 9.0. Wskazówka opadała mi równomiernie przez 10 minut, tak że myślałem, że mam dziurę w baku
Ruszałem złączki przy czujniku pod kanapą i bez efektu.
Czy w każdej M6 jest taki sam czujnik, czy się różnią? (kombi/HB diesel/Pb)
Mam GY 2.3 (kombi 2002r), ale tak na oko wszystkie, w tym dieslowskie, wyglądają tak samo.
Czy mogę kupić uzywkę np. od diesla (najwięcej na allegro) i spokojnie będzie działać, czy są inne czujniki. Czy rodzaj budy ma znaczenie (kombi/HB/sedan)? (bak pod siedzeniem wskazuje, że nie powinien się różnić, no ale różnie bywa. (z watku wynika, że bak ma 64l., ale czy każdy w tym samym kształcie?
Jeżdżę na LPG, więc mnie to mało boli, ale irytuje
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6