Jaki olej wybrać?
Te płukanki nie wiem czy wogole cos daja. To jest dosc geste cos jak motodoktorki za dyche. W sklepie motozbycie itp kupisz shell plukanke i to faktycznie cos daje i nie kosztuje tyle co LM.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kup sobie dla porowania inna plukanke
Tym bardziej jak trzeba na tym jezdzic to naprawde cudenko
Kupujesz takiego shell czy LM 30min czy wiecej na jalowym co jakis czas przegazowka do 3-4krmp gasisz i zlewasz.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Oho....
Po wymianie oleju w M5 (mazda original oil 5W-30) 2tkm i na bagnecie sucho, dolałem ponad litr oleju i dopiero załapało minimum. Z góry komory silnika pod korkiem wygrzebałem palcem trochę oliwy, widać i czuć miękkie gródki, skawalenia (nie wiem jak to nazwać, ale widoczne na zdjęciach), w zbiorniczku płynu chłodniczego widoczne czarne wtrącenia, opiłki (zdjęcia). Gaz założony zaraz po wymianie oleju aktualny stan licznika 120tkm. Ktoś ma jakieś sugestie dotyczące tego problemu? Będę wdzięczny.
Po wymianie oleju w M5 (mazda original oil 5W-30) 2tkm i na bagnecie sucho, dolałem ponad litr oleju i dopiero załapało minimum. Z góry komory silnika pod korkiem wygrzebałem palcem trochę oliwy, widać i czuć miękkie gródki, skawalenia (nie wiem jak to nazwać, ale widoczne na zdjęciach), w zbiorniczku płynu chłodniczego widoczne czarne wtrącenia, opiłki (zdjęcia). Gaz założony zaraz po wymianie oleju aktualny stan licznika 120tkm. Ktoś ma jakieś sugestie dotyczące tego problemu? Będę wdzięczny.
Miękkie grudki w oleju to pewnie nagar. Pytanie jakie olej i jak często wymieniał poprzedni właściciel i jakie jest prawdziwy przebieg silnika że ubyły 2 lity w 2 000 km (dla porównania mój Ford 2,5 V6 oleju 5w30 wcina 1,2 l/ 10 000 km). Przydałoby się więc dolać uszczelniającego ceramizera i pomyśleć o zmianie na gęstszy 10w40 następnym razem.
Co do płynu z opiłkami jak szukałbym przyczyny w pompie wody a jeżeli ją wymieniałeś to reszki poprzedniej mogły gdzieś zalegać np. w chłodnicy lub nagrzewnicy.
Co do płynu z opiłkami jak szukałbym przyczyny w pompie wody a jeżeli ją wymieniałeś to reszki poprzedniej mogły gdzieś zalegać np. w chłodnicy lub nagrzewnicy.
Jak masz nagar to pewnie ktos zmieniał olej jak sie kontrolka zapalała od cisnienia albo był lany slaby olej i tez nagar. Pewnie pierscienie olejowe stoją, sory nie pewnie tylko napewno. Lej płukanke LM zostaw auto na 1h i co jakis czas przegazówka oczywiscie stan oleju musi byc przynajmniej pół no i zostan przy 5w30 ale cos innego niz dexelia.
Opiłki w plynie hmm moze gaziarz mial pojemnik "brudny" i wlał jak leci
Opiłki w plynie hmm moze gaziarz mial pojemnik "brudny" i wlał jak leci
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Cześć dzięki za odpowiedź, niestety tak być może, że ktoś nie za bardzo chyba dbał o silnik, choć jest bardzo żwawy, pracuje cicho i nie grzeje się mocno po przyjechaniu dłuższych dystansów. Dziś zrobiłem 500km i dolałem 0.5litra, jutro rano sprawdzę stan bagnetu i sprawdzę go za 1tkm.
Czy stwierdzenie, że "pierścienie olejowe stoją" to znaczy to samo co: "zapieczone/zużyte pierścienie olejowe"? Jeśli tak to jedyne wyjście to remont, czy na początek płukanka + wymiana oleju i sprawdzić jakie będzie zużycie oleju?
Czy stwierdzenie, że "pierścienie olejowe stoją" to znaczy to samo co: "zapieczone/zużyte pierścienie olejowe"? Jeśli tak to jedyne wyjście to remont, czy na początek płukanka + wymiana oleju i sprawdzić jakie będzie zużycie oleju?
witam,
wszystkim użytkownikom mazd (i nie tylko) z LPG radzę i to niezależnie od marki oleju sprawdzać miedzy innymi parametr NOACK (czyli odparowalność oleju) im jest on niższy tym mniej oleju nam ubędzie (oczywiście nie uwzględniając spalania oleju przez silnik).
przyczyna jest prosta tzn. temperatura spalania na LPG jest wyższa niż na benzynie.
oczywiście warto sprawdzić inne parametry oleju zależne od temperatury jak chociażby lepkość
wszystkim użytkownikom mazd (i nie tylko) z LPG radzę i to niezależnie od marki oleju sprawdzać miedzy innymi parametr NOACK (czyli odparowalność oleju) im jest on niższy tym mniej oleju nam ubędzie (oczywiście nie uwzględniając spalania oleju przez silnik).
przyczyna jest prosta tzn. temperatura spalania na LPG jest wyższa niż na benzynie.
oczywiście warto sprawdzić inne parametry oleju zależne od temperatury jak chociażby lepkość
parametr NOACK
Standardowe oleje mają odparowalność na poziomie 8...12%, co znaczy,że przy przebiegu 10000km "zniknie" nam przez to ok 0,45ml oleju z każdych 4,l zalanego w auto.
Na pewno dolewka 2l nie jest spowodowana odparowalnością oleju, lecz ubytkiem takim czy innym.
Do sprawdzenia ogólny stan silnika, wszelkie wycieki do zatamowania, no i oczywiście kontrole stanu oleju jak najczęściej, żeby ustalić szybkość znikania smarowidła.
Ja nie wierzę w to,że zmiana oleju z 5w30(40) na 10w40 zmniejszy jego konsumpcję, podchodząc do tematu technicznie, to niewiele może się zmienić prócz ceny oleju na dolewki, ale w moim aktualnym aucie po zmianie oleju na zalecany przez producenta zużycie oleju znacząco się zmniejszyło(z 5w40AGIP na 10w40 TOTAL).
Dotychczas każdorazowo po 2,5kkm musiałem uzupełnić braki a po wymianie oleju na totala i przejechanym dystansie 3.5kkm jeszcze dolewać nie muszę.
Czasami więc należy poszukać alternatywnego wyjścia...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Tak jest, plan naprawczy już jest. Po zużyciu oleju na dolewki (zostały około 3 litry) kupuję płukankę Liqui Moly oraz olej VALVO 5W30 FE SYNPOWER lub COMMA X TECH 5W30. Dwie-trzy takie wymiany i jeśli po tym ubywanie oleju nie nastąpi trzeba będzie pomyśleć o remoncie. Oprócz ubywania oleju, żadnych innych niezgodności nie zauwazyłem; auto pali na raz, po odpaleniu leciutko kopci na biało (jak to zimie), odkręcajac korek podczas pracy silnika nic nie pluje, pod korkiem nie ma żadnego szlamu, auto jest zrwyne zimne jak i ciepłe etc. Muszę jedynie po dłuższej trasie zobaczyć czy nie dymi z rury na jakiś ciemniejszy kolor.
zadra napisał(a):parametr NOACK
Standardowe oleje mają odparowalność na poziomie 8...12%, co znaczy,że przy przebiegu 10000km "zniknie" nam przez to ok 0,45ml oleju z każdych 4,l
W jaki sposób Ty to obliczyłeś???

Jeśli odparowuje ok 10% to z 4l odparuje Ci ok 0,4 litra, a parametr NOACK według normy wyznacza sie w ciągu 1h a nie 10000km (nie oznacza to również że tyle tez musi odparować bo ważna jest temp. eksploatacji oleju)
pozatym nie twierdzę że jest to jedyny parametr warty sprawdzenia, pozostają jeszcze inne jak np: stabilność termiczna oleju,lepkość, temp zapłonu, samozapłonu itp.
z ciekawości możesz podać dokładne nazwy tych olei???
kubsztyk napisał(a):No i? Lepiej dołożyć dosłownie parę złotych do porządnej płukanki Valvoline VPS, Liqui Moly i tym podobne.
"Porządnej..." Magia marketingu, czy sprawdzałeś? Z tego co wiem 90% to nafta, a reszta- 10% magia. Akurat produkt Carlube, a konkretnie olej 5w30 do Forda dużo mniej ubyło niż Totala a spalanie nawet mniejsze. Carlube to firma brytyjska więc więcej wiary.
Ja juz testowałem rozne płuknaki jak i samą nafte. No i ta z LM czarna faktycznie daje rade skoro w oplu z 3-4L dolewania na 7-8 kkkm zeszło prawie do 100-200ml na 3kkm , to jakies 500-700 ml od zmiany do zmiany wyjdzie to chyba jest roznica
, fakt tania nie jest ale jesli ktos chce robic plukanke co zmiane to sam shell jest wystarczajacy. Tylko ,ze tez nie ograniczam sie do tego co na opakowaniu pisze, zawsze dłuzej silnik pracuje na tym i przekrecenie silnik chociaz do 4kkrmp.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
LIQUI MOLY seria PRO-Line ma 500 ml i kosztuje około 30-40zł?
Więc nie jest to kilka złotych. Może bym taką kupił na pierwsze porządne przeczyszczenie tylko czy faktycznie jest silniejsza czy też po prostu jest jej więcej? Boje się trochę, że za duże gluty się odkleją i zapchają kanały olejowe więc zgodnie z zasadą:"lepsze wrogiem dobrego" zastosuję zwykłą Carlube i zobaczymy jak będzie.
Po drugie nikt nie testował Carlube i dam znać.
Więc nie jest to kilka złotych. Może bym taką kupił na pierwsze porządne przeczyszczenie tylko czy faktycznie jest silniejsza czy też po prostu jest jej więcej? Boje się trochę, że za duże gluty się odkleją i zapchają kanały olejowe więc zgodnie z zasadą:"lepsze wrogiem dobrego" zastosuję zwykłą Carlube i zobaczymy jak będzie.
Po drugie nikt nie testował Carlube i dam znać.
nikt nie testował Carlube
Boje się trochę, że za duże gluty się odkleją i zapchają kanały olejowe
Hmm ciekawe podejście..
Ja użyłbym sprawdzonego środka,żeby nie wyszło,że "niesprawdzone wrogiem sprawdzonego-pewnego"..
parametr NOACK według normy wyznacza sie w ciągu 1h
Nie podejrzewałem nawet,że jakieś laboratorium wyznacza ten parametr z wykorzystaniem standardowego silnika użytkując auto na dość dużym przebiegu..
Spalanie również określa się laboratoryjnie, jak i generowanie przez silnik produktów spalania na potrzeby kolejnej normy "Euro 5 lub 6"; później okazuje się,że rzeczywistość jest zgoła inna i trzeba płacić kary za oszustwa...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki