Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
wygląd napewno jest ten sam ponieważ mam jedną przed i poliftową, a dowiedziałem się o tym przy wymianie xenonów, jeden silniczek jest plastik a drugi metal i bym o tym nie wiedział gdybym nie zajrzał. A ktoś to robił bo miałem lekko uderzoną przodem. Więc wygląd ten sam.
Witam
Ostatnio zauważyłem że czasami jak skręcam z włączonym migaczem to odbijający migacz powoduje
wyłaczenie na chwile świateł dosłownie na pół sekundy ,w tym czasie jest też słyszalny charakterystyczny dzwięk przekażnika od świateł. Gdzie szukać rozwiązania?w przełączniku światel i migacza?trzeba odkrecać kierownice przy ewentualnej wymianie?czy raczej przy lampie biorąc pod uwage że ostanio mialem miałem stłuczke i lampa była wymieniana?
Ostatnio zauważyłem że czasami jak skręcam z włączonym migaczem to odbijający migacz powoduje
wyłaczenie na chwile świateł dosłownie na pół sekundy ,w tym czasie jest też słyszalny charakterystyczny dzwięk przekażnika od świateł. Gdzie szukać rozwiązania?w przełączniku światel i migacza?trzeba odkrecać kierownice przy ewentualnej wymianie?czy raczej przy lampie biorąc pod uwage że ostanio mialem miałem stłuczke i lampa była wymieniana?
- Od: 16 gru 2012, 12:41
- Posty: 38
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 2003 BK 2.0B
Witam, nie bede zakladal nowego tematu. Problem wyglada tak. Xenony normalnie odpalaja, dopiero w trakcie jazdy zaczyna mrugac lewa strona, czasem swieci, czasem mruga, czasem calkiem zgasnie, ale po odpaleniu jeszcze raz znowu swieci. Do tego dwa razy w odstepie paru dni w nocy zresetowaly mi sie dane z kompa, stacje radiowe, zegar, dzienny przebieg. Czy to moze miec jakis zwiazek z xenonem? Bylem u roznych "specow". Dwoch mowi, ze te dwie rzeczy na pewno sie nie lacza, kupic nowe xenony, ale nie daja gwarancji, ze to to. Moze byc zaplonnik, przetwornica, tzw. metoda prob i bledow... Trzeci spec mowi, ze to powiazane i dla niego nowych nie ma co kupowac, tylko zaczac od przetwornicy. Kogo sie posluchac? Jak mam kupic nowe xenony za 300-400 zl, a problem bedzie gdzie indziej no to sorry
Co byscie doradzili? Lacza sie wg Was te dwie rzeczy ze soba?
- Od: 20 kwi 2017, 16:51
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 BK LF 2004
zamień przetwornice z żarnikami stronami – sprawdź, potem same przetwornice zamień jeśli nie będzie efektu i będzie wiadomo co jest winne:
-instalacja(skrzynka bezpieczników)
-przetwornice
-żarniki
-instalacja(skrzynka bezpieczników)
-przetwornice
-żarniki
Witam pojawił się problem z ksenonem od str pasażera najpierw sam zgasł ale po przekręceniu manetki kiku krotnie odpaliły oba a po kilku dniach zdechł już na amen... co ciekawe kupiłem nowego i .... też nie działa a raczej raz odpala raz nie zamieniałem nawet sterowniki lamp już prąd dochodzi normalnie... gdzie może być przyczyna??? Help bo mam przegląd zaraz ;/ co ciekawe wcześniej padło mi podświetlenie tablicy od str pasażera i światło stop ale to raczej nie ma zwiąku
Do lampy masz przykręcone przetwornice. Zamień je i sprawdź.
Masz jeszcze bezpieczniki od xenonów w skrzynce bezpieczników nad nogami pasażera.
Masz jeszcze bezpieczniki od xenonów w skrzynce bezpieczników nad nogami pasażera.
Kontrola regulacji się świeci przy włączeniu zapłonu?
Czujnik regulacji jest na tylnej belce.
Dopisano 4 wrz 2018, 19:50:
No i źle przejrzałeś, bo ludzie o tym pisali.
Czujnik regulacji jest na tylnej belce.
Dopisano 4 wrz 2018, 19:50:
No i źle przejrzałeś, bo ludzie o tym pisali.
Naprawa przetwornicy Xenon:
https://www.youtube.com/watch?v=-7_qVQegevM
https://www.youtube.com/watch?v=-7_qVQegevM
- Od: 10 mar 2019, 12:50
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626GE
Alfa Romeo 156
Witam wszystkich!
Od dłuższego czasu borykam się z problemem światła xenon.
Problem polega na tym że nie zawsze zapala się jedno ze świateł, strona kierowcy.
Gdy zapalam go pierwszy raz i od razu gaszę to załapie zawsze, gorzej jak chwilę poświeci, zgaszę światło to ponowie już nie chce.
Dopiero po odczekaniu około 2 minut zapali.
Wymieniłem żarniki i przetwornice na nowe, ale to nie rozwiązało problemu. Ostatnio usłyszałem że w zapłonniku przy próbie włączenia świateł jest jakby odgłos zwarcia i zapach plastiku ale tylko wtedy gdy żarnik nie zapali. Czy jest to wina zapłonnika, bezpiecznika czy układu elektrycznego?
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Od dłuższego czasu borykam się z problemem światła xenon.
Problem polega na tym że nie zawsze zapala się jedno ze świateł, strona kierowcy.
Gdy zapalam go pierwszy raz i od razu gaszę to załapie zawsze, gorzej jak chwilę poświeci, zgaszę światło to ponowie już nie chce.
Dopiero po odczekaniu około 2 minut zapali.
Wymieniłem żarniki i przetwornice na nowe, ale to nie rozwiązało problemu. Ostatnio usłyszałem że w zapłonniku przy próbie włączenia świateł jest jakby odgłos zwarcia i zapach plastiku ale tylko wtedy gdy żarnik nie zapali. Czy jest to wina zapłonnika, bezpiecznika czy układu elektrycznego?
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
- Od: 11 mar 2019, 13:40
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3BK, 2.0B, 2005
Winny okazał się zapłonnik, po wymianie wszystko działa jak należy.
- Od: 11 mar 2019, 13:40
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3BK, 2.0B, 2005
Witam. Mam w swojej maździe kilka problemów z xenonami.
1. Podczas skręcania, jeden z xenonów potrafi zgasnąć. Ponowne przekręcenie manetki, najczęściej rozwiązuje problem, ale nie zawsze, na ogół gaśnie xenon od strony pasażera, ale czasami też od strony kierowcy. Dodatkowo jak skręcam to zanim któryś zgaśnie zaczyna mrygać.
2. Drugi problem to taki, że jak włączę i wyłączę światła to istnieje duże prawdopodobieństwo, ze xenon od strony pasażera się nie zapali, dopiero po kilku próbach zaczynają świecić oba. Z tym drugim problem, jak tylko kupiłem ten samochód mechanik powiedział, że to wina przetwornicy. Olałem temat i parę miesięcy jeździłem bez większych problemów, jednak teraz coraz częściej zaczyna mi się robić dyskoteka na drodze przy skręcaniu/przejeżdżaniu przez dołki i światła coraz częściej gasną. Chciałbym się tym zająć, ale też chciałbym wiedzieć miej więcej w czym jest problem.
1. Podczas skręcania, jeden z xenonów potrafi zgasnąć. Ponowne przekręcenie manetki, najczęściej rozwiązuje problem, ale nie zawsze, na ogół gaśnie xenon od strony pasażera, ale czasami też od strony kierowcy. Dodatkowo jak skręcam to zanim któryś zgaśnie zaczyna mrygać.
2. Drugi problem to taki, że jak włączę i wyłączę światła to istnieje duże prawdopodobieństwo, ze xenon od strony pasażera się nie zapali, dopiero po kilku próbach zaczynają świecić oba. Z tym drugim problem, jak tylko kupiłem ten samochód mechanik powiedział, że to wina przetwornicy. Olałem temat i parę miesięcy jeździłem bez większych problemów, jednak teraz coraz częściej zaczyna mi się robić dyskoteka na drodze przy skręcaniu/przejeżdżaniu przez dołki i światła coraz częściej gasną. Chciałbym się tym zająć, ale też chciałbym wiedzieć miej więcej w czym jest problem.
Czy napięcie ładowania masz stabilne? U nas wspomaganie jest elektro hydrauliczne, więc jeśli skręcasz trochę energii się zużywa. Sprawdź czy też masz taki objaw jak przy włączeniu ogrzewania szyb i lusterek. Ewentualnie słaba masa lub kończące żywot żarniki.
Witam,
Doradźcie mi proszę czy lepsza oryginalna używana przetwornica, od dobrego sprzedawcy czy nowy zamiennik wyglądający jak oryginał niby o jakości oryginału allegro (220zł) tylko pytanie jak z jakością bo widzę też takie na ali wiec to może być ten sam produkt.
Generalnie mam problem z prawym xenonem, poprzedni właściciel zamiast naprawić lub wymienić oryginalną podłączył zamiast tamtej dodatkową. Żarnik świecił inną barwą a niedawno przestał.
Wymieniłem, żarnik i gniazdo bo było przepalone ale nadal nie działa, więc pewnie przetwornica.
pozdrawiam
Doradźcie mi proszę czy lepsza oryginalna używana przetwornica, od dobrego sprzedawcy czy nowy zamiennik wyglądający jak oryginał niby o jakości oryginału allegro (220zł) tylko pytanie jak z jakością bo widzę też takie na ali wiec to może być ten sam produkt.
Generalnie mam problem z prawym xenonem, poprzedni właściciel zamiast naprawić lub wymienić oryginalną podłączył zamiast tamtej dodatkową. Żarnik świecił inną barwą a niedawno przestał.
Wymieniłem, żarnik i gniazdo bo było przepalone ale nadal nie działa, więc pewnie przetwornica.
pozdrawiam
- Od: 5 lis 2019, 19:57
- Posty: 4
- Skąd: Luboń
- Auto: Mazda 6 GG 2,3 2004r.
Może zamień najpierw przetwornice stronami aby mieć pewność, że to ona a nie zapłonnik.
Ja bym celował w oryginał.
Kiedyś kupiłem podróbki żarników Philipsa do Alfy i przy pierwszym włączeniu w jednej poszła przetwornica, a w drugiej zapłonnik.
Więc nie polecam zamienników do takich rzeczy o wysokim napięciu.
Jeśli jesteś pewny , że to przetwornica to wyślij do hid serwis tak jak ja.
Około110 zł z wysyłką i przetwornica naprawiona była.
Ja bym celował w oryginał.
Kiedyś kupiłem podróbki żarników Philipsa do Alfy i przy pierwszym włączeniu w jednej poszła przetwornica, a w drugiej zapłonnik.
Więc nie polecam zamienników do takich rzeczy o wysokim napięciu.
Jeśli jesteś pewny , że to przetwornica to wyślij do hid serwis tak jak ja.
Około110 zł z wysyłką i przetwornica naprawiona była.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości