wtryskiwacze, check engine

Postprzez Besop » 23 sty 2017, 18:22

Witam,

proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc w rozwiązaniu problemu z mazda 6 136km 2.0 diesel 2002r.
Otóż od jakiegoś czasu, autko na wolnych obrotach zaczynało drgać jakby miało zgasnąć. Jednak po ruszeniu i w czasie jazdy nie było żadnych problemów – brak spadków mocy, kopcenia itp. Po niedługim czasie – ok 2 tygodnie – podczas jazdy wyświetliła się równocześnie kontrolka check engine i kontrola trakcji i auto wytraciło moc i stanęło. Brak mocy !!! Silnik nadal pracował – ale nie reagował na pedał gazu.
Mechanik stwierdził po podpięciu kompa że pierwszy wtrysk nie działa. Wtryski zawiozłem do serwisu i okazało się że wszystkie sa padnięte i wymagają regeneracji W sumie przejechałem autem 160.000km a na liczniku 250.000 więc założyłem że pewnie facet ma rację. Koszt imprezy – regeneracji 1400zł!
Mechanik założył ponownie wszystkie wtryski w tej samej kolejności i co się okazuje – komputer po 5 sek wyrzuca błąd pierwszego wtrysku. Skasowanie błędu- ponowne odpalenie i znowu wyrzuca błąd. Podmiana wtrysku – przełożenie na inny nic nie pomaga – dalej komputer wyrzuca błąd pierwszego wtrysku.
Nie mam pojęcia co dalej zrobić – jaka jest przyczyna i rozwiązanie.
Z góry dziękuje za pomoc !!!!
Początkujący
 
Od: 2 sty 2012, 19:28
Posty: 8
Skąd: Szklarska Poręba
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM 2003r.

Postprzez tadziol » 23 sty 2017, 20:28

Pewnie masz uszkodzona wiązkę co jest pod lewa lampa przednia,a leży na IC. One tam lubiany sie przecierać. Zwarcie żył sterujących IDM-em lub wtryskami do masy czy tez ich przerwa może być przyczyna.
Jedno jest pewne:masz prawie półtorej klocka mniej w portfelu. Pytanie sie pojawia czy to miało sens.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Besop » 23 sty 2017, 20:48

Dokładnie to samo pomyślałem – z tymże gość z serwisu wtrysków przedstawił sprawę, że sprawdził wtryski na specjalnej maszynie – na 6 różnych poziomach i że wszystkie są uwalone. Wiadomo ze jestem w....ny bo ta jego niby regeneracja nic nie zmieniła . Ale on twierdzi dalej że były uwalone a teraz są 100% sprawne.
Dzięki za pomoc – jutro pogadam z mechanikiem żeby sprawdził te kable.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2012, 19:28
Posty: 8
Skąd: Szklarska Poręba
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM 2003r.

Postprzez kubsztyk » 23 sty 2017, 21:50

Niech Ci da wyniki pomiarów z maszyny przed i po, potwierdzone pieczęcią oraz dane producenta jako odniesienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez DooOminO » 24 sty 2017, 18:43

1400 zł za regenerację 4 sztuk w profesjonalnym warsztacie ? No chyba coś jest nie tak zbyt tanio ;) a błąd leży po stronie sterownia czyli wszystkie przewody do wtryskiwacza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 25 sty 2017, 21:46

Każdy warsztat "regenerujący" wtryski będzie twierdził,ze te właśnie otrzymane są do <dupa> ....
Nawet jak przyniesiesz nowiutkie po przebiegu parunastu kilometrów to tez są do regeneracji....
Po prostu nikt sie nie zna na sposobach sprawdzania i odczycie wyników.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Besop » 9 lut 2017, 12:27

Problem rozwiązany .
Okazało się że błąd był w sterowniku. Mechanik pokutował piny i wszystko wróciło do normy . Auto wróciło do życia <spoko>
Za pomoc Uzykowników wielki dzięki <piwo>
Początkujący
 
Od: 2 sty 2012, 19:28
Posty: 8
Skąd: Szklarska Poręba
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6