Biały/siwy dym i nie odpala

Postprzez Primok » 13 sty 2017, 22:34

Witam.

Po pięciu latach pierwsza awaria :(

Ostatnio jak przyszły mrozy zaczęła trochę gorzej odpalać. Dzień wcześniej na trasie traciła wyraźnie moc. Rano odpaliła za drugim razem, pojawiła się bardzo duża chmura siwego/białego dymu. Przejechałem ok. 2-3 km, dym nie ustąpił. Zatrzymałem się, przy ponownym uruchomieniu kręcił, ale nie odpalił i od tego czasu już nie odpala. U mechanika odpala z plaka, ale dymi cały czas tak samo. Olej i płyn kontrolowany – jakiś wyraźnych spadków nie widać. Akumulator ok. Mechanik twierdzi, że to pewnie uszczelka pod głowicą i coś z silnikiem. Podobno leci płyn z intercoolera. Na co zwrócić uwagę? Silnik będzie do wymiany?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2017, 21:40
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1,6D 2004

Postprzez Neonixos666 » 13 sty 2017, 22:38

Są bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym? Podjedź do ogarniętego mechanika który ma przyrząd do mierzenia zawartości CO2 w płynie i będzie wszystko jasne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kropek101 » 14 sty 2017, 21:20

Chwila jak płyn ma lecieć z IC przecież to nie możliwe .
Powietrze idzie przez filtr do IC i dalej do komory spalania, jak by tam miał się dostać płyn jak już to olej ale to by kopcił na niebiesko i musiało by turbo puszczać.

Tak jak pisze poprzednik sprawdzić układ na zawartość co2chyba że widać olej w zbiorniczku. Można też zmierzyć kompresję silnika to też dużo wyjaśnia.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Primok » 14 sty 2017, 22:06

W zbiorniczku od płynu oleju nie zauważyłem. Mechanik powiedział, że po odpięciu intercoolera leci z niego płyn czy woda. Czy od samej uszczelki może przestać odpalać?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2017, 21:40
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1,6D 2004

Postprzez MazdaLublin » 14 sty 2017, 22:17

Może masz jakąś nieszczelność w okolicy IC i zasało wody z kałuży jak przejeżdżałeś po niej ?
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez kropek101 » 14 sty 2017, 23:56

Robiłem diesla w którym aż bulgotało jak w czajniku po odkręceniu korka od płynu i palił bez problemu miał spadek mocy ale palił i jeździł bez problemu poza tym że aż wyrzucał płyn ze zbiorniczka.

Wydaje mi się że problemu należy szukać w czymś innym.
Odkręć rury od IC i zobacz co w nim siedzi jak jest zalany to czym i wylej to z niego.
Przed władowaniem kasy lepiej poszukać i dobrze go zdiagnozować.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez uszol90 » 16 sty 2017, 21:15

Może w IC po prostu zebrała się woda z powietrza zmieszana z olejem z odmy ? Sprawdź drożność dolotu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Primok » 24 sty 2017, 17:43

Uszczelka okazała się w porządku, głowica zawieziona do sprawdzenia. Dodatkowo okazało się, że woda/płyn jest również na tłoku :( .
Początkujący
 
Od: 13 sty 2017, 21:40
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1,6D 2004

Postprzez kropek101 » 25 sty 2017, 22:04

<lol> i olej pewnie też. Przecież to normalne jak się odkręci głowicę zawsze coś z niej poleci. Nikt ci jej nie wykręci jak gąbki tylko zostają resztki płynu w kanałach, poluzujesz szpilki głowicy to i płyn ma miejsce aby coś tam poleciało. Pokaż zdjęcia uszczelki, bloku jeśli masz jak wyglądają płaszczyzny po demontażu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez uszol90 » 26 sty 2017, 06:59

kropek101 napisał(a):<lol> i olej pewnie też.......... .

może go wysssssssali :D <glupek2> hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Primok » 3 mar 2017, 11:46

kropek101 napisał(a):<lol> i olej pewnie też. Przecież to normalne jak się odkręci głowicę zawsze coś z niej poleci. Nikt ci jej nie wykręci jak gąbki tylko zostają resztki płynu w kanałach, poluzujesz szpilki głowicy to i płyn ma miejsce aby coś tam poleciało. Pokaż zdjęcia uszczelki, bloku jeśli masz jak wyglądają płaszczyzny po demontażu.


Dla tamtego mechanika to było nienormalne. Chciał rozbierać cały silnik. Zawiozłem auto do innego, który miał inne podejście.

Przyczyną okazała się uszkodzona końcówka wtrysku. Po wymianie trochę jeszcze kopcił, ale ponoć musiał przepalić i teraz jest wszystko ok. Silnik i turbina okazały się idealne. Niepotrzebnie zdejmowana głowica u pierwszego mechanika + ponad miesiąc bez samochodu. Przy okazji wymieniłem rozrząd :) .
Początkujący
 
Od: 13 sty 2017, 21:40
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1,6D 2004

Postprzez kropek101 » 3 mar 2017, 18:31

Masakra przecież żeby zrzucić głowicę to i tak musiał odkręcić wtryski i co nie widział że jeden jest uwalony. Ja bym go obciążył za niepotrzebne koszty rozbierania silnika.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez uszol90 » 6 mar 2017, 09:07

heh, a co się będzie bawił w wyciąganie wtrysków <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323