Silnik odpalił i zgasł
Strona 1 z 1
Mamy zime, dzisiaj w nocy było -20. Niestety nie mam garażu i Mazda stoi pod chmurką. Wyszedłem rano sobie samochód odpalić, rozgrzalem swiece najpierw 3 razy, przekrecilem kluczuk i auto odpalilo. Zadowolony wyszedłem sobie zgarnąć śnieg i po chwili madzia sama zgasla. Odczekalem chwile zapalilem i po chwili znowu zgasla. Po 10 minutach podjalem ostatnią próbę. Odpalilem, przejechałem może 50m zapalilo sie check engine i auto znowu zgasło... Pozostało mi tylko poprosić sąsiada o pomoc i zcholowac auto do serwisu. Mechanik powiedział że wstawi auto do garazu na weekend bo prawdopodobnie paliwo zamarzlo i podepnie go pod komputer. Jednak wątpię aby to było paliwo bo tankuje przez cały rok tylko i wyłącznie Verve a filtr paliwa był wymieniany w maju na Knecht. Ja bym obstawial na czujnik położenia wału.. A Wy co sądzicie?
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
A ja bym przed mrozami filtr paliwa wymienił.
Może i na parafinę ten antyżel jest dobry ale na błąkającą się kroplę wody w układzie paliwowym to już nie koniecznie.
jak rozmarznie dolać denaturatu do paliwa
jak rozmarznie dolać denaturatu do paliwa
Ja też bym powiedział że filtr zamarzl. A wystarczyło by przed mrozami przez korek do odwodnienia wypuścić syf.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
MazdaLublin napisał(a):ak rozmarznie dolać denaturatu do paliwa
a potem go spuścić z filtra bo zostanie w odstojniku bo jak wiemy nie miesza się z paliwem.
Tak lejcie denaturat najlepiej 1:1 tylko potem nie płaczcie że wam się silnik sypie.
Denaturat mogliście lać do starego auta co jechał i na oleju po frytkach ale nie do nowych diesli.
Po to jest odwadniacz w filtrze paliwa i podgrzewanie aby wypuścić wodę z filtra i to cała filozofia a denaturat możecie sobie co najwyżej wlać do płynu do spryskiwaczy o ile nie przeszkadza wam jego zapach.
Każdy się budzi jak przychodzą mrozy bo mu auto nie pali a to płyn w chłodnicy zamarzł a jak by się zrobiło co trzeba na jesień to by nie było problemu.
Denaturat mogliście lać do starego auta co jechał i na oleju po frytkach ale nie do nowych diesli.
Po to jest odwadniacz w filtrze paliwa i podgrzewanie aby wypuścić wodę z filtra i to cała filozofia a denaturat możecie sobie co najwyżej wlać do płynu do spryskiwaczy o ile nie przeszkadza wam jego zapach.
Każdy się budzi jak przychodzą mrozy bo mu auto nie pali a to płyn w chłodnicy zamarzł a jak by się zrobiło co trzeba na jesień to by nie było problemu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Tak lejcie denaturat najlepiej 1:1 tylko potem nie płaczcie że wam się silnik sypie.
Nie demonizuj
Ćwiartka denaturatu raz w roku przed zimą na pół zbiornika jeszcze nikomu nie zaszkodziła.
Nikt nie każe ci go lać do każdego tankowani 1:1
Na sam początek zagrzać trzeba auto w ciepłym garażu i sprawdzić czy odpali bezproblemowo po tym. Druga sprawa do sprawdzenie błędów jakie wyskoczyły w komputerze. Po trzecie piszesz że wymieniłeś filtr w maju 2016, a mamy styczeń 2017 już a to szmat czasu i mogło w filtrze nazbierać się przez ten czas sporo różnych rzeczy – dlatego też zalecam wymienić filtr paliwa. Warto także zalać paliwo z innej stacji na próbę. Kolejna rzecz to warto byłoby sprawdzić właściwości świec żarowych. Dodatek do paliwa Antygel, to środek który ma zapobiegać robienia się z paliwa tak zwanego "kisielu", a nie usuwania wody z układu. Do co denaturatu to tak jak kolega MazdaLublin napisał – nie zaszkodzi.
Sprobuj podpompowac recznie pompka na filtrze paliwa,do oporu az bedzie twardo chodzic.Podgrzej i probuj odpalic.Hmmm,no nie wiem u mnie tez stoi pod chmurka -22 ale rano odpaliłem bez problemu.Wiadomo inny silnik.Pewnie nic poważnego sie nie dzieje,to sa wlasnie uroki zimy
może faktycznie woda w filtrze chyba ze przymarzło paliwko gdzieś indziej,np w wężyku od zbiornika

Dopisano 9 sty 2017, 11:03:
Filtr paliwa powinno sie wymieniać na zimę

Dopisano 9 sty 2017, 11:03:
Filtr paliwa powinno sie wymieniać na zimę
- Od: 7 sty 2017, 16:44
- Posty: 33
- Skąd: Podkarpacie RDE
- Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r
Samochód stał przez weekend u mechanika w ciepłym garażu. Dzisiaj odpalił samochód i chodził bez problemów. Komputrer pokazał same błędy z ciśnieniem paliwa. Faktycznie paliwo zamarzło. Wymieniony dzisiaj zostanie filtr paliwa
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości