Nie zawsze działa nawiew
		
				Strona 1 z 1
			
	
	Witam. Mniej więcej od roku w mojej gf raz na jakiś czas, bez jakiejś reguły, jest problem z włączeniem nawiewu. Mam klimę automatyczną i czasem jest tak, że po uruchomieniu silnika ustawiam siłę nawiewu a wentylator w ogóle się nie włącza, zwykle po kilkuset metrach/kilku km zacznie się kręcić, a zauważyłem też, że często w takiej sytuacji wystarczy wcisnąć mocniej gaz i wkręcić go na ~4tys. obr. i zaczyna wiać. Wszystko inne działa, jak zamykam obieg albo zmieniam temperaturę to słychać jak się ruszają te wihajstry  
 miał ktoś podobnie?
			
			
		
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
 - Posty: 81
 - Skąd: Dąbie
 - Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
 
Może wentylator już ma dość i się zawiesza, on jest zaraz za schowkiem, następnym razem spróbuj w niego uderzyć od spodu, jak ruszy to do wymiany 
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
			
			
		Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

- Od: 24 lut 2008, 12:20
 - Posty: 2623 (4/35)
 - Skąd: Radzionków
 - Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r. 
Dokładnie tak jest jak piszesz, teraz kopnięcie uruchamia wentylator  
 Jeszcze inna sprawa związana z nawiewem... zauważyłem, że ogrzewanie jest mało wydajne, tzn. temperatura ustawiona na max i przy dobrze nagrzanym silniku i mrozie ok. 10 stopni jak wczoraj, grzanie było takie sobie, jeszcze z 2 lata temu wystarczyło ustawić w takich warunkach 23-24 stopnie i nawiew na 1 kreskę i było cieplutko. Wskazówka temperatury silnika ustawia się na środku po ok. 2km. Co mogło spowodować spadek wydajności?
			
			
		
 Jeszcze inna sprawa związana z nawiewem... zauważyłem, że ogrzewanie jest mało wydajne, tzn. temperatura ustawiona na max i przy dobrze nagrzanym silniku i mrozie ok. 10 stopni jak wczoraj, grzanie było takie sobie, jeszcze z 2 lata temu wystarczyło ustawić w takich warunkach 23-24 stopnie i nawiew na 1 kreskę i było cieplutko. Wskazówka temperatury silnika ustawia się na środku po ok. 2km. Co mogło spowodować spadek wydajności?
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
 - Posty: 81
 - Skąd: Dąbie
 - Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
 
Np. zapowietrzenie układu chłodzenia.
			
			
		Jeszcze zaglądałem ostatnio do zbiorniczka wyrównawczego i miarka jest tylko na końcówce zmoczona w płynie.
			
			
		
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
 - Posty: 81
 - Skąd: Dąbie
 - Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
 

- Od: 24 lut 2008, 12:20
 - Posty: 2623 (4/35)
 - Skąd: Radzionków
 - Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r. 
wiewior_1993 napisał(a):Jeszcze zaglądałem ostatnio do zbiorniczka wyrównawczego i miarka jest tylko na końcówce zmoczona w płynie.
dolej płynu
wiewior_1993 napisał(a):Dokładnie tak jest jak piszesz, teraz kopnięcie uruchamia wentylator
Zamiast kopać w wentylator może lepiej wymienić w nim szczotki za 10 Pln
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6