Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

TA / HD / HC / HB

Postprzez jedrzej07 » 4 sty 2017, 10:33

No w tym momencie po regeneracji kompresora myślę, że tak by było. Zużycie spadłoby do minimum. Ale wizja ponownego rozbierania głowic mnie nie cieszy :) a nowe pierścienie kosztują ponad 1500zł <glupek2>
Może kiedyś. Ale póki co, cieszy już obecny wynik :)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez rafał88 » 4 sty 2017, 10:38

Noo własnie dziwi mnie ,ze przy sciagnietych głowciach nie wyjmowałes tłoków :P
Zawsze mozesz probowac płukanke lac co zmiane oleju i moze wywali ten syf z rowków, chociaz znajac życie ciezko by to było ruszyc nożykiem do rigispu <rotfl>
Wiem ,ze drogie... Ale moze w zamiennikach by sie cos znalazło albo dorobienie na wymiar ;) Choc i tak nie sa tak drogie :P OE do KL/.KLZE 2800zl czy cos takiego <czarodziej>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jedrzej07 » 4 sty 2017, 10:47

No właśnie sam się sobie dziwię, że tego nie zrobiłem. Miałbym spokój na wiele lat... Ale tak to jest zawsze.. czegoś się nie zrobi od razu a potem się żałuje. Fakt, że ten remont mnie pociągnął po kieszeni ze wszystkim około 4 tysi. I robiłem sam, więc przy mechaniku wyszłoby jeszcze ze 2 więcej przynajmniej. A nie miałem kolejnych 1500 na pierścienie. Fakt, można było się wstrzymać no ale tak to bywa..
Zamienników nie ma nic... W stanach coś mają, ale jakość wątpliwa.
Do KLa OE 1700zł z tego co widzę, ale plus jest taki, że do KLa są dobre zamiennik a do KJ nie ma co ryzykować z tymi zamiennikami ze stanów za 58$
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez rafał88 » 4 sty 2017, 11:08

Noo jak do KL masz zamienniki po 180zl :D Ale chyba w zamiennikach juz takie są te ceny bo RIK do KL od 300-370zl to samo NPR to mysle ze u nas tez by to ogarneli magicy ;)

Chociaz mowie, pewnie wystarczyło wyjąc tłoki wyczyscic wszystko z zalegającego syfu i byłoby git ;) A drugi raz to robic to masakra i te 4kzl faktycznie w samych gratach to nie mało,.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jedrzej07 » 4 sty 2017, 11:14

No też właśnie o to chodzi. Chociaż dodatkowo był rozrząd i kilka innych dupereli przy okazji. Więc się w końcu nazbierało :)
Pozostaje na razie jeździć jak jest. Ogólnie jestem zadowolony. Jak będę miał jakieś kilka dni wolnych to przerzucę ten drugi, poprawiony kompresor. Ale przy tej okazji mam też kilka innych rzeczy do ogarnięcia więc potrzebuję więcej czasu niż tylko 1 popołudnie :)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez rafał88 » 4 sty 2017, 11:30

Ale płukać tez mozesz, sam u siebie przed remontem płukanki lałem jak głupi i szczerze mowiąc rowki tłokow mialem czyste , ale same pierscienie olejowe stały bo były tym syfem/nagarem zawalone.

Heh zawsze jest cos do "podłubania" , ten co masz nadal "wyje"??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jedrzej07 » 4 sty 2017, 11:36

Używam płukanki już od kilku wymian, także jak najbardziej i tym razem to zrobię <spoko>
Lista dłubania jest długa ;)
Bardziej brzęczy niż wyje. Delikatnie jest lepiej niż na samym początku ale ewidentnie go słychać, szczególnie przy otwartej masce. Wcześniej przy zamkniętej było go słychać z daleka
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Niron » 4 sty 2017, 12:26

Tubi napisał(a):
Niron napisał(a):Powiem Ci że miałem taki czas, iż myślałem o swapie na millera, ale jak tak czytam o tym spalaniu oleju, to już mi przeszło


Tak, tak... oszukuj samego siebie <lol>


nie oszukuję :P jak zobaczę czy ten silnik jest ok co mam, bo po 1k km ciężko coś powiedzieć <rotfl> to może przy nim coś podłubie żeby nabrał wigoru, nie wiem jak to z tymi KL'ami jest, ale możę uda się chociaż 180km wycisnąć, tylko co na to automat <co?>
jedrzej07 napisał(a):No właśnie sam się sobie dziwię, że tego nie zrobiłem. Miałbym spokój na wiele lat... Ale tak to jest zawsze.. czegoś się nie zrobi od razu a potem się żałuje. Fakt, że ten remont mnie pociągnął po kieszeni ze wszystkim około 4 tysi. I robiłem sam, więc przy mechaniku wyszłoby jeszcze ze 2 więcej przynajmniej. A nie miałem kolejnych 1500 na pierścienie. Fakt, można było się wstrzymać no ale tak to bywa..
Zamienników nie ma nic... W stanach coś mają, ale jakość wątpliwa.
Do KLa OE 1700zł z tego co widzę, ale plus jest taki, że do KLa są dobre zamiennik a do KJ nie ma co ryzykować z tymi zamiennikami ze stanów za 58$

to trochę gotówki poszło na to wszystko, ale jak ostatnio przeglądałem ebay.com, to widziałem trochę gratów do KJ i faktycznie ceny nie były małe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 856 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez jedrzej07 » 4 sty 2017, 12:35

No niestety KJ nie jest tani w utrzymaniu jeśli trzeba coś wymieniać. Chociaż nie są to częste wymiany, więc może nie jest tak źle. Jedynie czasem trzeba się naszukać albo poczekać tak jak miałem z rozrządem. To co eksploatacyjne to praktycznie kosztuje podobnie jak KL, natomiast np napinacze pasków osprzętu czy inne nietypowe podzespoły już swoje kosztują. No i przede wszystkim są słabej dostępne niż do KLa. W stanach jest lepszy wybór i lepsze ceny.
Ty jakbyś chciał robić swap na KJ to jest duża inwestycja. Praktycznie wszystko co pod maską byłoby do przełożenia. Plus ECU wiązka, skrzynia. Duży koszt, dużo roboty. Raczej lepiej w tym wypadku podkręcić KLa
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Tubi » 4 sty 2017, 13:21

A mi się wydaje ,że lepiej ściągnąć Millenie niż bawić się w swapy. Po drugie w moim przypadku do wygodnego przemieszczania się to, to co oferuje KL mi w zupełności wystarczy w tym aucie. Bardziej denerwujący jest mułowaty automat :P
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez jedrzej07 » 4 sty 2017, 13:35

No i tu się z Tobą zgodzę. Lepiej mieć Millenię i wszystko to, co oferuje mieć od razu w pakiecie ;)
Przy KJ automat jest równie mułowaty jeśli chodzi o zmianę biegów, ale tutaj moc robi robotę i nie jest to tak wyraźnie widoczne jak przy skrzyni w KLu
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Bo_Lo » 4 sty 2017, 19:10

A nie ma w USA jakis ''wihajstrów'' odmulających automat?Z tego co kojarzę to do subaru takowe oferują i zdają one egzamin(stare automaty w subaru też nie grzeszą szybkością w standardzie i odbierają sporo mocy,po zabiegu jest sporo lepiej).Ostatnio znajomy robił skrzynię w outbacku H6i gośc od skrzyń mówił że to skrzynia mazdy (konkretnie MPV) więc może idąc tym tropem taki wihajster od subaru pasowalby do AT mazdy??
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez jedrzej07 » 4 sty 2017, 20:18

Co konkretnie masz na myśli mówiąc wihajster <co?> :> :> Bo nie bardzo się orientuję <lol>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Yoki » 4 sty 2017, 20:35

Mowa o sterownikach swego czasu nawet gdzieś w USA znalazłem.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Bo_Lo » 4 sty 2017, 20:37

Dokładnie,musiałbyś poszukać na forum subaru (są dwa nie pamiętam na którym ale chyba na tym z kreską)Ludzie zachwalali z tego co pamiętam.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez jedrzej07 » 4 sty 2017, 21:07

Polifty nie maja osobnego sterownika skrzyni tylko zespolony ze sterownikiem silnika. Przedlifty maja osobne.
Watpie zeby do Millenii cos takiego bylo.
A jak to w ogole dziala i poprawia prace?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Bo_Lo » 4 sty 2017, 21:20

kurde nie pamiętam,ale był taki temat na forum subaru.Było też coś chyba o ''sportowych ' konwerterach ale głowy nie dam.Musisz szukać na ich forach.Tamta skrzynia to 4EAT
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Niron » 5 sty 2017, 01:15

Tubi napisał(a):A mi się wydaje ,że lepiej ściągnąć Millenie niż bawić się w swapy. Po drugie w moim przypadku do wygodnego przemieszczania się to, to co oferuje KL mi w zupełności wystarczy w tym aucie. Bardziej denerwujący jest mułowaty automat :P

Mi też KL wystarcza, ale myślę sobie, co by tu zrobić jak padnie silnik lub skrzynia :P, choć mam nadzieję że prędko do tego nie dojdzie <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 856 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez rafał88 » 5 sty 2017, 08:59

Ojjj zeby Ci ten silnik padł to chyba musialbyś żwiru w niego wsypach i jeszcze tydzien wczesniej na samej wodzie jezdziec <czarodziej> <lol>
Lejac dobry i takiej lypkości jak ma byc zrobi półbanki i nawet zadyszki nie złapie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jedrzej07 » 9 sty 2017, 22:16

Wszyscy mają problemy z mrozami, jak nie linki hamulcowe, to drzwi. A ja ten czas wykorzystuję lepiej. W garażu trochę dorzucam do pieca i na krótki rękaw sobie montuję np dolot <czarodziej>
Wszystko się ładnie spasowało, ale chyba trochę za bardzo gwiżdże. Jaki jest na to sposób? <co?>
I na końcu przymiarka pieca od Webasto <czarodziej>
Załączniki
IMG_1684.JPG
IMG_1685.JPG
IMG_1686.JPG
IMG_1687.JPG
IMG_1688.JPG
IMG_1690.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy