madzia sama zgasła przy przyspieszaniu

Postprzez Krystek07 » 26 lis 2016, 18:53

Hej mam taki problem otóż wczoraj wybrałem się zatankować rope na pobliskim cpn z pod znaku orlen i gdy wracałem jechałęm ze średnią prędkością 80-90/h nie przekraczając 3000tyś obrotów. Gdy chciałem zredukować na ostatniej prostej przed swoim domem i wyżej ją wkręcić to silnik odmówił posłuszeństwa zaczął się "dławić" samochód zgasł i zaświeciły sie kontrolki m.in ciśnienie oleju i wspomagania oraz pasy bezpieczeństwa pasażerów z tyłu. Gdy zgasiłem i odpaliłem problem zniknął i autko jedzie normalnie.. dziwna sytuacja :O pierwszy raz mi sie tak przydarzyło, dodam że autko już jakiś czas nie miało zmienianego filtra paliwa..
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez kropek101 » 26 lis 2016, 21:05

Najpierw odczytaj co wypluł komputer...
Zgaszenie silnika to krytyczny błąd odnotowany przez komputer zwykła usterka niezagrażająca silnikowi to kontrolka i ograniczenie mocy.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Krystek07 » 26 lis 2016, 21:20

Tak tylko, że po zgaszeniu i po ponownym odpaleniu autko jedzie normalnie, narazie jeszcze pojeżdżę i poobserwuje jak sie zachowuje auto, a na dniach podjade do kogoś z kompem..
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez smile » 26 lis 2016, 22:28

Wymiana filtra paliwa przed zimą to inwestycja... Inwestycja tylko w swój samochód a nie także w lawetę.
Chciałeś mu "dać" więc wzrosło zapotrzebowanie na paliwo...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Krystek07 » 27 lis 2016, 21:31

Problem już pojawia się cały czas, w czwartek jade do znajomego podłączyć pod kompa zobaczymy jakimi błędami sypnie i na pewno sie z wami z tym podziele
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez iparts » 30 lis 2016, 10:13

Sprawdź błędy i będzie wszystko jasne. Co do filtra paliwa również nie zaszkodziłaby jego wymiana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Krystek07 » 3 gru 2016, 15:58

No więc sprawa wygląda tak, że madzia dalej jeździ jak wcześniej i już sie nie dławi(samo jej przeszło) ale wydaje mi się że problem tkwił w złej jakości paliwie bo dotankowałem na bp ultimate jeszcze kilka razy zgasła przy przyspieszaniu szczególnie na 3/4 na 2 biegu zbierała się tak jak powinna.. Problemem mógł być również strasznie zassany korek od wlewu który później przedmuchałem lekko sprężarką. Prawdopobonie tak jak mówie przytkał sie filtr paliwa.. Zamówiłem nowy już leży w razie gdyby problem powrócił, czytałem że też podobne problemy z czkawką/dławieniem się i gaśnięciem przy przyspieszaniu może powodować czujnik w dole silnika, nie jest dobrze zasłonięty i potrafi sie zasyfić.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez uszol90 » 9 gru 2016, 01:29

Wymnien filtr paliwa, nie ma co czekać ;) moja tak samo robiła... dwa dni i modliłem się aby dojechać do domu, a winowajca ten sam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Krystek07 » 9 gru 2016, 11:41

tak zrobie :) póki co nie mam za bardzo jak.. brak czasu, martwi mnie też spalanie bo mazda pali teraz około litr więcej wiadomo zimowe warunki ale spalanie oscyluje na poziomie 6litrów a jakoś mocno nie szaleje więc winowajcą na pewno jest filt paliwa
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez klechu » 16 gru 2016, 14:45

Miałem dokładnie to samo rok temu – wymiana filtra paliwa załatwiła sprawę. Zwlekałem z tym jednak i w ostateczności z trudem dojechałem do warsztatu.
Pozdrawiam.
klechu
 

Postprzez bezrobotny500 » 21 gru 2016, 11:06

Też to miałem. Niby wszystko było ok ale szczególnie na 2 i 3 biegu jak depnąłem w opór to jak dochodziła do 4 tys obrotów gasła po czym odpalała bez problemu i błędów żadnych nie wyświetlało. Po wymianie filtra paliwa problem już nie wystąpił. (dodam, że filtr przejeździł 160kkm)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2013, 12:29
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Demio 1.5 2001
Mazda 3 1.6 Y6 2008

Postprzez Krystek07 » 21 gru 2016, 16:26

U mnie takie same objawy :) na filtrze zrobiłem 55kkm i już jego żywot dobiega końca
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez danrok » 21 gru 2016, 16:51

No niby gdzies czytalem ze co 3 wymiane oleju wymienia sie filtr w mazdzie. Biorac pod uwage turbo w y6 wychodzi ze co 30 tys km powinno sie to zrobic :) lepiej zaplacic 100zl za filtr, niz 300zl za lawete :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez uszol90 » 21 gru 2016, 21:53

strasznie tandetny jest ten filtr w Y6
powierzchniowo jest maluteńki w porównaniu np. do VW 1.9tdi PD czy CR
myślę że śmiało 2/3 jest MNIEJSZY w Y6 niż 1.9TDI VW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323