Witam od 3 miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 323cz 97 roku 1,5 Dodam że mazdę kupiłem na swój 1 samochód i nie znam się zbyt dobrze na mechanice
Otóż auto było wstawione do mechanika około 2 tygodnie temu na wymianę
Poduszek w zawieszeniu z tyłu
Pokrywy silnika
Alternatora
oraz przeguby przód
przed wjazdem do mechanika miałem problemy również ze spadającymi obrotami panowie mechanicy stwierdzili że jest to problem Alternatora
W dniu dzisiejszym zauważyłem problem A dokładniej przy pełnym obrocie kół w lewo i prawo z pod maski wydobywa się pisk i obroty zaczynają spadać z 1000 do 0 i tak sobie falują dodam że tylko przy maksymalnym skręcie słychać ten pisk
Wpadłem na 2 pomysły
Źle napięty pasek
pompa wspomagania
Teraz pytania do państwa czy lepiej wstawić ten samochód znów do mechanika czy może lepiej działać na własną rękę ? i oczywiście od czego zacząć
Mazda 323c 1,5 Wycie podczas maksymalnego skrętu kół
Strona 1 z 1
Oczywiście, że działać na własną rękę
Sprawdź naciąg paska klinowego od pompy wspomagania i ewentualnie go naciągnij jeśli ma luz. Jeśli nie da się do końca wyczuć czy jest mocno napięty czy też nie to mimo to napnij. Jeśli to nie pomoże to należy sprawdzić działanie pompy wspomagania no i przede wszystkim sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, bo być może masz spory deficyt, a w ten sposób szybko zajedziesz tę pompę.
Masakra Ci mechanicy robia teraz wszystko od
strony.
Spadki obrotow pewnie są przez zawaloną przepustnice syfem z EGR. Pisk pewnie jest z paska od pompy wspomagania , a ze silnik sie dusi to piszczenie jeszcze bardziej sie nasila. Naciagnać pasek, wyjąc i wyczyscic przepustnice.

Spadki obrotow pewnie są przez zawaloną przepustnice syfem z EGR. Pisk pewnie jest z paska od pompy wspomagania , a ze silnik sie dusi to piszczenie jeszcze bardziej sie nasila. Naciagnać pasek, wyjąc i wyczyscic przepustnice.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Andrzej414 napisał(a):Oczywiście, że działać na własną rękęSprawdź naciąg paska klinowego od pompy wspomagania i ewentualnie go naciągnij jeśli ma luz. Jeśli nie da się do końca wyczuć czy jest mocno napięty czy też nie to mimo to napnij. Jeśli to nie pomoże to należy sprawdzić działanie pompy wspomagania no i przede wszystkim sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, bo być może masz spory deficyt, a w ten sposób szybko zajedziesz tę pompę.
Poziom płynu jak najbardziej jest ok sprawdzałem to dzisiaj chociaż doleje na wszelki wypadek
Co do samego paska postaram się to jutro sprawdzić dziękuje za odp
rafał88 napisał(a):Masakra Ci mechanicy robia teraz wszystko odstrony.
Spadki obrotow pewnie są przez zawaloną przepustnice syfem z EGR. Pisk pewnie jest z paska od pompy wspomagania , a ze silnik sie dusi to piszczenie jeszcze bardziej sie nasila. Naciagnać pasek, wyjąc i wyczyscic przepustnice.
właśnie gdy pojawiły się takowe spadki po przejrzeniu naprawdę wielu tematów sugerowałem panom sprawdzenie i wyczyszczenie przepustnicy niestety panowie jedno głośnie stwierdzili że całą winne ponosi alternator więc już nie chciałem się kłócić również dziękuje za odpowiedź pasek sprawdzę jutro do przepustnicy postaram się również dostać
- Od: 20 gru 2016, 19:21
- Posty: 6
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323c 1,5 1997
Niestety jak to się mówi u siebie rób jak u siebie u kogoś na odpie...l postaram się rano wszystko sprawdzić całe szczęście na forum jest dokładny schemat związany z czyszczeniem przepustnicy więc myślę że nie będzie problemu zobaczę z czym się wyrobię i wieczorem dam znać ;–)
- Od: 20 gru 2016, 19:21
- Posty: 6
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323c 1,5 1997
postanowiłem zadzwonić jeszcze rano do "mechanika" który naprawiał mi madzie i przyznał się do błędu powiedział coś w stylu "To najprawdopodobniej pasek zawsze nie się skręcamy go na maxa" zaraz postaram się ubrać wyjść i dojść do napinacza i to zrobić
pytanie do was czym najlepiej było by wyczyścić tą przepustnice według tematu z forum benzynę estrakcyjną albo rozpuszczalnik czy to wystarczy ?
pytanie do was czym najlepiej było by wyczyścić tą przepustnice według tematu z forum benzynę estrakcyjną albo rozpuszczalnik czy to wystarczy ?
- Od: 20 gru 2016, 19:21
- Posty: 6
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323c 1,5 1997
Pasek został naciągnięty i piski się skończyły.
Obroty niestety dalej lecą w dół lecz nie czyściłem przepustnicy jutro postaram się jeszcze to sprawdzić i dam znać
update
Wczoraj niestety brakło mi czasu żeby napisać post ..
wszystko udało się zrobić dziś przejechałem około 50km i nie zauważyłem ani grama spadku obrotów
chciał bym z tej strony wszystkim podziękować i życzyć wszystkim wesołych świąt Pozdrawiam
Obroty niestety dalej lecą w dół lecz nie czyściłem przepustnicy jutro postaram się jeszcze to sprawdzić i dam znać
update
Wczoraj niestety brakło mi czasu żeby napisać post ..
wszystko udało się zrobić dziś przejechałem około 50km i nie zauważyłem ani grama spadku obrotów
chciał bym z tej strony wszystkim podziękować i życzyć wszystkim wesołych świąt Pozdrawiam
- Od: 20 gru 2016, 19:21
- Posty: 6
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323c 1,5 1997
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość