Wysokie spalanie – co może być przyczyną? – benz.

Postprzez Andrus86 » 5 cze 2014, 17:46

Zamówiłem kabel do mazdy. Jak dostane to popieram dane i się odezwę

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 10:27
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 GG 2004r. 2.0 LF17 Benzyna 141KM + BRC LPG

Postprzez bula6595 » 5 cze 2014, 20:03

TU SIE ZGADZAM niestety kabelek z mazdy taki taki czasem może wszystkiego nie pokazać jak pojechałem do gościa na komis wyciągną sprzeta dość drogiego i wszystkie opcje sie pokazały i wszystko widział na żywo co tylko komputer mogł pokazać a w tanim kabelku z allegro połowy tego mi nie pokazywało :(
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez krzysiek84w » 19 kwi 2015, 21:43

Od około trzech tygodni borykałem się z wysokim zużyciem paliwa w swojej Maździe. Samochód dopiero co kupiłem i spalanie wynosiło około 16-17 litrów po mieście i około 11-12 w trasie. Komputer nie wykrywał żadnych błędów, silnik chodził dobrze, nie świecił się check. Winna okazała się sonda lambda znajdująca się przed katalizatorem. Po jej wymianie spalanie spadło do normalnych wartości. Dziękuję osobom, które pomogły mi na forum i mam nadzieję, że mój przypadek komuś w przyszłości również pomoże i ocali przed wymianą "połowy silnika". Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2015, 17:19
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 147KM 2005r.

Postprzez maciejmp » 22 kwi 2015, 12:28

A mozesz podac ile teraz Ci pali? Mam podobny problem, pali mi kolo 16L LPG w miescie ale ja mam 2.0 w automacie, gdzie sa tylko 4 biegi. Tak ostatnio cos podejrzewam, ze nie jest tak, bo wczesniej spalanie wynosilo blizej 13L LPG. Na trasie bierze caly czas 10L LPG na 100.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 15:45
Posty: 25
Auto: Mazda 6, 2004, 2.0 140

Postprzez brodaM6 » 22 kwi 2015, 17:33

Spalanie masz jak ja w 2.3 tego gazu :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez krzysiek84w » 24 kwi 2015, 16:37

Aktualnie jeżdżąc tylko po Wrocławiu w zależności od natężenia ruchu pali średnio od 10 do 11,5 litra. W trasie po wymianie sondy jeszcze nie byłem.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2015, 17:19
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 147KM 2005r.

PostTen post został usunięty przez tomi911 24 kwi 2015, 17:03.

Postprzez thing » 24 kwi 2015, 18:49

jak mieszkałem we wro miałem 12-13l lpg więc jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez plushak » 21 wrz 2015, 23:31

Witam,

Zaniepokoiło mnie ostatnio spalanie w mojej Mazdzie, ponad 9l/100km średnio. To o ok. 1.5-2l za dużo. Zakupiłem niedawno ELM-a i zrobiłem kilka skanów Forscanem, na postoju jak i w czasie jazdy.

Mam wobec tego kilka pytań o niektóre wskazania. Czy PID O2S12.STFT pokazujący cały czas tę samą wartość 99.22% oznacza jakąś usterkę, czy to tak ma być? Nie jestem biegły w te klocki, ale dla przykładu PID O2S11.STFT pracuje normalnie, tzn. wartości zmieniają się w czasie jazdy. Czy to może oznaczać walniętą sondę lambda przy katalizatorze? A drugie pytanie, czy wskazania przepływomierza w okolicach 20 g/s na czwartym, piątym biegu podczas przyspieszania to nie jest trochę za dużo?

Z góry dzięki za pomoc!
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 16:13
Posty: 4
Auto: Mazda 6 – 1.8l – 2005

Postprzez hanys90 » 8 gru 2015, 15:23

Zgłoszę tutaj swój problem.
Kupiłem niedawno Mazdę w ładnym stanie (174 000 przebiegu). W aucie dosyć szybko zapalił się check engine (nie przejąłem się bo miałem wcześniej francuza z paryską dyskoteką na zegarach). Błąd 2195, spalanie było duże, a świece okopcone, wymieniłem więc sondę lambda i świece. Spalanie spadło w trasie do wartości 7,5 litra pb (na komputerze) z kolei jazda w mieście pożera jakieś 13 litrów pb, a pierwsze kilometry po odpaleniu jeszcze więcej. Nawet na trasie (nie żadnej autostradzie) jeżeli czasem wyprzedzę to spalanie przekracza 10 litrów. Przy stałych obrotach spalanie jest okej, ale chwilowe spalanie pod obciążeniem zawyża bardzo średnią.
Silnik jest stosunkowo silny od dołu (2000 obrotów), a od 4000 tak jakby tracił wigor. Ciężko jest też przyspieszać powyżej 150 kmh, a do osiągnięcia Vmax potrzebny jest wiatr w plecy i kilka kilometrów pustej przestrzeni na autostradzie. Miałem 11 koni słabszego citroena z silnikiem o tej samej pojemności i zachowywał się odwrotnie (słabszy dół, mocna góra), mam też wrażenie, że od 130 na godzinę spokojnie by tą mazdę połknął.
Wraz ze wzrostem obrotów światła mijania słabną (lekko), a podczas jazdy przy 6000 obrotów potrafi wyskoczyć kontrolka ładowania i czujnik tylnej kanapy wariuje. Alternator jest okej (ładuje w całym zakresie obrotów), akumulator wymieniony bo poprzedni był trupem mimo tego, że palił bez problemu.
Nie wiem, czy jest związek ładowania ze spalaniem, może wystarczy zmienić pasek. Podstawowym moim problemem jest spalanie.
Początkujący
 
Od: 4 lis 2015, 10:29
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 '05 + LPG

Postprzez rafalw993 » 7 lip 2016, 14:41

Witam, mam problem ze spalaniem – generalnie spalanie w mojej Mazdzie 6 wynosi prawie 11 l/ 100 km po mieście. Wcześniej paliła mniej , bo w granicach 9-10l/100 km. Proszę o pomoc co mogę zrobić, aby spalanie wróciło do normy.
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2016, 13:02
Posty: 6
Auto: Mazda 6 , benzyna 1.8 120KM

Postprzez DeviS » 7 lip 2016, 16:56

Sprawdz dzialanie sondy lambda, choc w sumie nie wydaje sie byc az tak duze te spalanie. U mnie tez tyle wychodzilo po miescie na Pb, na gazie wychodzi 13L ;)
Jak zacznie Ci palic 16L wtedy mozna zaczac sie martwic a roznica 1-2L to nie ma czym sie przejmowac, tym bardziej jak klima caly czas wlaczona ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez matthies » 13 lip 2016, 00:03

apropos właśnie sondy lambda... jakie PIDy ustawićw TORQUE ażeby sprawdzić poprawność jej działania na trasie?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kerlin0800 » 18 lip 2016, 20:47

Witam, mam problem ze spalaniem w dopiero co zakupionej Mazdzie 6.

Zacznę od tego iż zaczęła się palić kontrolka check engine. Pojechałem na odczyt błędów i wyszedł błąd P2097. Auto na trasie spaliło około 10 litrów przy dość szybkiej jeździe autostradą w okolicy 120-160 km/h. Rozumiem że to wartość całkiem normalna ale po mieście spalanie jest dramatyczne. Po przejechaniu około 50 km (krótkie odcinki 2-4 km) komputer pokazuje spalanie 24/100 :| Oprócz tego na przeglądzie wyszło że jest przekroczona emisja CO i to bardzo dużo.

Według wstępnej opinii ludzi z warsztatu którzy odczytywali błąd to wina przepalonego katalizatora. Podobno jedna i druga sonda ma te same odczyty – cokolwiek to znaczy.

Ogólnie samochód ma normalne przyspieszenie. Temperatura w normie. Obroty równe. Odpala od strzała.

Po przejechaniu 700 km autostradą oleju jest tyle samo co przed jazdą (sprawdzane na zimnym silniku).

Czy sama wymiana katalizatora wystarczy? Czy winna jest też sonda przed katem? A jeżeli nie sonda to co może powodować takie objawy?
kerlin0800
 

Postprzez szpasol » 16 gru 2016, 09:45

Część. Mam od jakiegoś czasu pewien problem. Pali mi ponad 14 litrów na setkę. Przy tym ma czasami problem żeby zapalić od razu. Musi chwilę pokręcić.
Zaznaczam że testowałem juz to auto w różnych warunkach i spalanie to wychodzi przy spokojnej jeździe do pracy...
Czy te oba objawy mogą się jakoś łączyć?
Świece i kable były wymieniane i filtr powietrza też.
Dalej nie mam pomysłu.
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 22:25
Posty: 28
Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3

Postprzez iparts » 16 gru 2016, 11:05

Może masz problem z czujnikiem temperatury. Komputer widzi że silnik jest zimy i dlatego dawkuje więcej paliwa. Jak masz możliwość podepnij samochód pod komputer i sprawdź czy nie ma żadnych błędów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez hak64 » 16 gru 2016, 11:51

Możliwe jest także uszkodzenie sondy lambda (ona także ma wpływ na dawkowanie paliwa. Nie napisałeś nic o temperaturze silnika (czy silnik prawidłowo się nagrzewa, czy też trwa to bardzo długo i zwykle nie osiąga normalnej temperatury). To by mogło świadczyć o padniętym termostacie i jeździe na niedogrzanym silniku. Duże zużycie paliwa może być także spowodowane krótkimi trasami po mieście (silnik nie ma szans sie zagrzać i jeździsz cały czas na ssaniu).
Ostatnio edytowano 16 gru 2016, 12:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez dobrzyn22 » 16 gru 2016, 12:13

szpasol napisał(a):Mam od jakiegoś czasu pewien problem. Pali mi ponad 14 litrów na setkę


Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem łączę z istniejącym wątkiem – następnym razem będzie kosz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez szpasol » 16 gru 2016, 12:46

Pany żadnych błędów nie ma.
Silnik osiąga temperaturę właściwie. Żeby osiągnął właściwa temp zima tak jak teraz muszę przejechał jakieś 4 km w ruchu miejskim. I dogrzewa się idealnie w pół wskaźnika.
Może to faktycznie czujnik temp... No i pytanie czy on może mieć wpływ na trudności z odpalaniem?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 22:25
Posty: 28
Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3

Postprzez CLAU » 16 gru 2016, 13:51

Czujnik temperatury nie ma żadnego wpływu na proces odpalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6