Mazda 323F BA KL 97r. 11R "deja vu"
Poznajcie drugą moją mazdę, bliźniaczkę W moim posiadaniu od 3.12.2016, w kraju od 2012.
silnik fabryczny Z5, obecnie KL (swap Z5->KL strona 9)
rok produkcji 1997
kolor 11R
wyposażenie:
– klimatyzacja
– el. sterowane i podgrzewane lusterka
– 4 el. sterowane szyby
– ABS
– 2 poduszki powietrzne
– centralny zamek
– podświetlane wkładki zamków w klamkach zewnętrznych
– spojler na klapie
– chlapacze tylne
w porównaniu z poprzednią na plus ABS, poduszka powietrzna pasażera i spojler na klapie a na minus tylne błotniki do poprawek, hak, który ściągnę jak najszybciej i brak halogenów ale instalacja jest więc przełożę z poprzedniej mazdy – tak jak i resztę gratów
Zdjęcia z ogłoszenia (12.2016r.):
pierwsze spotkanie biorcy z dawcą
Pierwsze co pozbyłem się naklejek. Pod największa biedronką był mały odprysk lakieru, praktycznie niewidoczny ale wolę go zamalować niż jeździć z owadami
Z jednej strony pod jedną z naklejek ukryta była mała skaza zamalowana pędzelkiem ale lepsza ta skaza niż naklejki "sport"
Ostatnie, aktualne zdjęcia (04.2019r.):
silnik fabryczny Z5, obecnie KL (swap Z5->KL strona 9)
rok produkcji 1997
kolor 11R
wyposażenie:
– klimatyzacja
– el. sterowane i podgrzewane lusterka
– 4 el. sterowane szyby
– ABS
– 2 poduszki powietrzne
– centralny zamek
– podświetlane wkładki zamków w klamkach zewnętrznych
– spojler na klapie
– chlapacze tylne
w porównaniu z poprzednią na plus ABS, poduszka powietrzna pasażera i spojler na klapie a na minus tylne błotniki do poprawek, hak, który ściągnę jak najszybciej i brak halogenów ale instalacja jest więc przełożę z poprzedniej mazdy – tak jak i resztę gratów
Zdjęcia z ogłoszenia (12.2016r.):
pierwsze spotkanie biorcy z dawcą
Pierwsze co pozbyłem się naklejek. Pod największa biedronką był mały odprysk lakieru, praktycznie niewidoczny ale wolę go zamalować niż jeździć z owadami
Z jednej strony pod jedną z naklejek ukryta była mała skaza zamalowana pędzelkiem ale lepsza ta skaza niż naklejki "sport"
Ostatnie, aktualne zdjęcia (04.2019r.):
Ostatnio edytowano 17 lip 2019, 15:53 przez czarek1991, łącznie edytowano 5 razy
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Witamy z nowym-starym nabytkiem Prosiłbym dodać zdjęcia na serwer MS zgodnie z poradnikiem viewtopic.php?f=321&t=177089, chociaż pewnie wiesz co i jak
No patrz, ja też mam w podobnym miejscu odprysk na zderzaku, ale naklejka w biedronkę to chyba za dużo jak na mnie. Czy to oznacza że stara idzie jednak na częściową rozbiórkę i nie udało ci się "ubłagać" ubezpieczyciela?
PS. Wiedziałem że coś znajomy tytuł tematu... https://www.youtube.com/watch?v=dv13gl0a-FA
PS. Wiedziałem że coś znajomy tytuł tematu... https://www.youtube.com/watch?v=dv13gl0a-FA
- Od: 25 sie 2015, 10:27
- Posty: 56
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323F BA KF 'Kraken'
No na pewno przerzuce wartosciowe graty z poprzedniej do tej a co do dalej ze stara to nie wiem. Moze ją podreperuje i opchne, moze ktos bedzie chcial kupic z rozwalonym tylkiem. Jeszcze sie nie zastanawialem Teraz na pierwszym miejscu jest ta w tym temacie
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Jeżeli dowodu ci nie zabrali to teoretycznie mógłbyś opchnąć. Chociaż na części powoli rozsprzedać, to można więcej pieniędzy wyciągnąć. Ja swoją oglądne pod kątem części itp. i privnę jak będę miał ochotę na jakieś zakupy.
- Od: 25 sie 2015, 10:27
- Posty: 56
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323F BA KF 'Kraken'
Bardzo ładna seria
Szkoda tamtej drugiej Madzi, ale myślę że zrobisz tą tak samo jak poprzedniczke
Powodzenia w modach Ta Madzia będzie miała tą wyczekiwaną lotkę przynajmniej, o którą Cię ludzie prosili
Szkoda tamtej drugiej Madzi, ale myślę że zrobisz tą tak samo jak poprzedniczke
Powodzenia w modach Ta Madzia będzie miała tą wyczekiwaną lotkę przynajmniej, o którą Cię ludzie prosili
- Od: 8 mar 2016, 00:05
- Posty: 88
- Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'
W planach mialem lotke od RX-8 ale jak juz kupilem mazde z lotką GT to ta zostanie Chyba ze mi kiedys cos odbije
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Hak zdemontowany
Belka haka przymocowana jest do podluznic az na 5 srubach na jedną podluznice czyli razem 10 srub! Odkrecania co nie miara Cała puszka roznych odrdzewiaczy i duzo czasu zeby srub nie poukrecać
Po haku została tylko dziura w zderzaku ale przeciwmglowe a'la RX-8 ją zasłoni i nie bedzie widać
Poprzedni wlasciciel wymienial klamke schowka z zamkiem więc kluczyk stacyjki nie pasował, trzeba było przerobic bębenek żeby schowek dało się zamknąć na kluczyk
Mechanizm działa w ten sposób, że przed włożeniem kluczyka wystają takie małe zapadki po bokach uniemozliwiające obrót bębenka (2 z lewej i 2 z prawej)
Po włożeniu kluczyka wszystkie zapadki powinny się schować (jak widać 2 pierwsze z lewej sie nie chowają)
Trzeba przypiłować wystające zapadki
I zamek działa a kluczyk pasuje
Przełożyłem też swój podświetlany schowek. Nie wiedziałem tylko, że jak jest poduszka pasażera to automatycznie niżej idzie rura nawiewu i przez to schowek musi być ten z niższa ścianą tylną, mój stary był z wysoką ścianą i przez rurę nawiewu nie dało się go zamknąć.
Z wysoką ścianą po lewej, z niską po prawej.
Jakby ktoś miał taki z niską ścianą to chętnie kupię bo ten z "nowej" mazdy jest strasznie podrapany, po urwaniu klamki ktoś go próbował otworzyć chyba siekierą.
W między czasie przełożyłem felgi z zimówkami, czarne kierunki boczne i przednie, no i przerejestrowałem auto.
Na koniec szybkie pytanie, od czego jest ta wtyczka, włożona w zaślepkę? Spryski reflektorów?
Belka haka przymocowana jest do podluznic az na 5 srubach na jedną podluznice czyli razem 10 srub! Odkrecania co nie miara Cała puszka roznych odrdzewiaczy i duzo czasu zeby srub nie poukrecać
Po haku została tylko dziura w zderzaku ale przeciwmglowe a'la RX-8 ją zasłoni i nie bedzie widać
Poprzedni wlasciciel wymienial klamke schowka z zamkiem więc kluczyk stacyjki nie pasował, trzeba było przerobic bębenek żeby schowek dało się zamknąć na kluczyk
Mechanizm działa w ten sposób, że przed włożeniem kluczyka wystają takie małe zapadki po bokach uniemozliwiające obrót bębenka (2 z lewej i 2 z prawej)
Po włożeniu kluczyka wszystkie zapadki powinny się schować (jak widać 2 pierwsze z lewej sie nie chowają)
Trzeba przypiłować wystające zapadki
I zamek działa a kluczyk pasuje
Przełożyłem też swój podświetlany schowek. Nie wiedziałem tylko, że jak jest poduszka pasażera to automatycznie niżej idzie rura nawiewu i przez to schowek musi być ten z niższa ścianą tylną, mój stary był z wysoką ścianą i przez rurę nawiewu nie dało się go zamknąć.
Z wysoką ścianą po lewej, z niską po prawej.
Jakby ktoś miał taki z niską ścianą to chętnie kupię bo ten z "nowej" mazdy jest strasznie podrapany, po urwaniu klamki ktoś go próbował otworzyć chyba siekierą.
W między czasie przełożyłem felgi z zimówkami, czarne kierunki boczne i przednie, no i przerejestrowałem auto.
Na koniec szybkie pytanie, od czego jest ta wtyczka, włożona w zaślepkę? Spryski reflektorów?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Mam identyczny brelok na klucze
Jak widać prace przy Madzi ruszyły i idą pełną parą Powodzenia !
Jak widać prace przy Madzi ruszyły i idą pełną parą Powodzenia !
- Od: 8 mar 2016, 00:05
- Posty: 88
- Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'
Brelok mam w spadku po poprzednim wlascicielu Coś tam powoli robię, na razie duperele.
Dzis wpadło niebieskie podświetlenie przycisków i panelu nawiewów. Przyciski halogenów przednich i sterowania anteną na razie tylko wpięte w kostki
Przycisk sterowania anteną zrobiłem z przycisku od świateł przeciwmgłowych tylnych, wymieniłem tylko ikonkę
Żeby zmienić kolor podświetlenia wlutowałem diody z rezystorami w ten sposób:
Natomiast zmiana podświetlenia panelu nawiewów wymagała kiedyś ode mnie trochę więcej pracy
W suwakach też są diody
Dzis wpadło niebieskie podświetlenie przycisków i panelu nawiewów. Przyciski halogenów przednich i sterowania anteną na razie tylko wpięte w kostki
Przycisk sterowania anteną zrobiłem z przycisku od świateł przeciwmgłowych tylnych, wymieniłem tylko ikonkę
Żeby zmienić kolor podświetlenia wlutowałem diody z rezystorami w ten sposób:
Natomiast zmiana podświetlenia panelu nawiewów wymagała kiedyś ode mnie trochę więcej pracy
W suwakach też są diody
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Dzisiaj dzień zacząłem od czyszczenia mechanizmu anteny, rozebralem na częsci pierwsze i złożyłem na sucho
Działa ale chyba jednak bede musial czyms przesmarowac bo po dluzszym postoju hałasuje
Przełożyłem ciemną blendę z dwoma wstecznymi i tylne lampy
Wleciały klamki i lusterka w kolor budy, szkło kierowcy asymetryczne
Pierwszy raz mialem okazje zobaczyc jak rozwiązane jest podświetlanie zamka w klamce zewnętrznej, troche zaskoczony bylem prostotą rozwiązania, myslalem ze mazda wymyslila cos bardziej skomplikowanego
Na koniec wpadła skórzana tapicerka drzwi, chromowane klamki z mazdy 626 oraz podświetlany panel sterowania lusterkami z xedosa
Dopisano 15 gru 2016, 01:39:
Wpadły przewody WN z poprzedniej mazdy (Magnecor), rozpórka, mocowanie akumulatora (ktorego brakowało) razem z akumulatorem i plastikowa oslonka klemy plusowej
Nastepnie wyciagnalem dwa liczniki na stół i zlozylem jeden
Poliftowe mechanizmy zegarów latwo uszkodzic wiec zdecydowalem sie inwazyjny demontaz wskazowek przy pomocy lutownicy
Otworek w obudowie na nową wiązke przewodów
Do kompletu założyłem aluramki i maskownicę z ładniejszymi ikonkami
Podciąłem tez dolną część obudowy kierownicy ponieważ...
... wleciała kierownica i zwijak z m6
Działa ale chyba jednak bede musial czyms przesmarowac bo po dluzszym postoju hałasuje
Przełożyłem ciemną blendę z dwoma wstecznymi i tylne lampy
Wleciały klamki i lusterka w kolor budy, szkło kierowcy asymetryczne
Pierwszy raz mialem okazje zobaczyc jak rozwiązane jest podświetlanie zamka w klamce zewnętrznej, troche zaskoczony bylem prostotą rozwiązania, myslalem ze mazda wymyslila cos bardziej skomplikowanego
Na koniec wpadła skórzana tapicerka drzwi, chromowane klamki z mazdy 626 oraz podświetlany panel sterowania lusterkami z xedosa
Dopisano 15 gru 2016, 01:39:
Wpadły przewody WN z poprzedniej mazdy (Magnecor), rozpórka, mocowanie akumulatora (ktorego brakowało) razem z akumulatorem i plastikowa oslonka klemy plusowej
Nastepnie wyciagnalem dwa liczniki na stół i zlozylem jeden
Poliftowe mechanizmy zegarów latwo uszkodzic wiec zdecydowalem sie inwazyjny demontaz wskazowek przy pomocy lutownicy
Otworek w obudowie na nową wiązke przewodów
Do kompletu założyłem aluramki i maskownicę z ładniejszymi ikonkami
Podciąłem tez dolną część obudowy kierownicy ponieważ...
... wleciała kierownica i zwijak z m6
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Zapomnialem, ze wczoraj przy okazji grzebania przy zegarach i kierownicy zrobiłem niebieskie podświetlenie stacyjki
i wsadziłem wajche płynnego sterowania wycieraczkami z MX-3
Natomiast dzisiaj założyłem podkładkę rejestracji z anglika
spryskiwacze mżawkowe z bodajże mazdy tribute
wygłuszenie maski
wykleiłem matami klape bagażnika
oraz tylną część kabiny, matę piankową udało się wykorzystać z rozbitka
także na tyle skóra już jest
W nowej pod kanapą znalazłem 50 penningów z 1974r A co najlepsze w starej było 3 euro mimo ze 2 lata temu wyzbieralem z niej wszystkie monety
i wsadziłem wajche płynnego sterowania wycieraczkami z MX-3
Natomiast dzisiaj założyłem podkładkę rejestracji z anglika
spryskiwacze mżawkowe z bodajże mazdy tribute
wygłuszenie maski
wykleiłem matami klape bagażnika
oraz tylną część kabiny, matę piankową udało się wykorzystać z rozbitka
także na tyle skóra już jest
W nowej pod kanapą znalazłem 50 penningów z 1974r A co najlepsze w starej było 3 euro mimo ze 2 lata temu wyzbieralem z niej wszystkie monety
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
No ba, z rozpędu to zrobię
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Co tam penningi jak u mnie do dziś po biurku wala się łuska 9mm Luger wyjęta spod zbiornika spryskiwaczy na tył . Musisz zwolnić tempo bo albo w przyszłym roku nic ci nie zostanie do modzenia i przy okazji wleci tytuł "najszybszego tuningu F'ki
Dużo roboty jest z wajchą od spryskiwaczy z MX-3? Jeszcze gówniarz ze mnie na forum i po raz pierwszy widzę taką modyfikację.
Dużo roboty jest z wajchą od spryskiwaczy z MX-3? Jeszcze gówniarz ze mnie na forum i po raz pierwszy widzę taką modyfikację.
- Od: 25 sie 2015, 10:27
- Posty: 56
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323F BA KF 'Kraken'
Nie, troszkę lutowania bo w MX-3 i poliftowej 323F sa inne wtyczki. Przekłada się sama wajchę z wiązką tylko wajchy, reszta pająka zostaje stara.
Dopisano 17 gru 2016, 01:49:
Mazde niestety ugryzł ząb czasu. Niby mała dziurka
a trzeba było kawałek jednak wyciąć
nie miałem masy uszczelniającej ani bitexu także jutro trzeba dokończyć naprawę podłogi i wyklejanie. Pozostała część podłogi zdrowa i już wyklejona, położyłem też przewody audio
Fabryczne mocowania jakby przewidziane własnie pod dodatkowe kabelki
Dopisano 18 gru 2016, 01:07:
Wyklejanie zakonczone. Na wierzch położyłem jeszcze maty piankowe.
Z resztek wykleiłem jeszcze słupki środkowe
Przerzuciłem czarną wykładzine
Część o której nie miałem pojęcia, że istnieje Zaślepki śrub mocujących pasy Kiedyś dorwałem na szrocie.
A najwięcej czasu dzisiaj zajęła mi elektryka.
podłączyłem podświetlenie schowka
podświetlenie nóg z przodu...
... i z tyłu
a całość zintegrowana z lampką podsufitki i sterowana programowalnym ściemniaczem Do ściemniacza podane są też sygnały ze stacyjki i przekaźnika centralnego zamka. Także światełko zapala się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i szybciej gaśnie po odpaleniu silnika a także zapala się od razu po odryglowaniu drzwi i gaśnie szybciej po zaryglowaniu. Natomiast po zamknięciu drzwi napięcie jest podtrzymywane przez jakiś czas i płynnie wygaszane. Tak samo płynnie się zapala. Czasy wygaszania, zapalania i podtrzymywania można w każdej chwili łatwo i szybko zmienić
Zestaw do zaślepienia EGRu, blaszka z kwasówki i korek oleju bodajże z fiata 125p
Dopisano 17 gru 2016, 01:49:
Mazde niestety ugryzł ząb czasu. Niby mała dziurka
a trzeba było kawałek jednak wyciąć
nie miałem masy uszczelniającej ani bitexu także jutro trzeba dokończyć naprawę podłogi i wyklejanie. Pozostała część podłogi zdrowa i już wyklejona, położyłem też przewody audio
Fabryczne mocowania jakby przewidziane własnie pod dodatkowe kabelki
Dopisano 18 gru 2016, 01:07:
Wyklejanie zakonczone. Na wierzch położyłem jeszcze maty piankowe.
Z resztek wykleiłem jeszcze słupki środkowe
Przerzuciłem czarną wykładzine
Część o której nie miałem pojęcia, że istnieje Zaślepki śrub mocujących pasy Kiedyś dorwałem na szrocie.
A najwięcej czasu dzisiaj zajęła mi elektryka.
podłączyłem podświetlenie schowka
podświetlenie nóg z przodu...
... i z tyłu
a całość zintegrowana z lampką podsufitki i sterowana programowalnym ściemniaczem Do ściemniacza podane są też sygnały ze stacyjki i przekaźnika centralnego zamka. Także światełko zapala się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i szybciej gaśnie po odpaleniu silnika a także zapala się od razu po odryglowaniu drzwi i gaśnie szybciej po zaryglowaniu. Natomiast po zamknięciu drzwi napięcie jest podtrzymywane przez jakiś czas i płynnie wygaszane. Tak samo płynnie się zapala. Czasy wygaszania, zapalania i podtrzymywania można w każdej chwili łatwo i szybko zmienić
Zestaw do zaślepienia EGRu, blaszka z kwasówki i korek oleju bodajże z fiata 125p
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Na koniec wpadł skórzany mieszek
cupholder z lantisa
i aktywna skrzynka
Z zaplanowanych rzeczy nie zdążyłem w tym tygodniu przerzucić halogenów, short shiftera, wydechu, sprężyn, hamulców przód i hamulców tył. To juz pewnie po Nowym Roku
cupholder z lantisa
i aktywna skrzynka
Z zaplanowanych rzeczy nie zdążyłem w tym tygodniu przerzucić halogenów, short shiftera, wydechu, sprężyn, hamulców przód i hamulców tył. To juz pewnie po Nowym Roku
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Dzis przyszła paczka z Chin
a w srodku oczywiscie lampka F1
jedyna modyfikacja to przyciemnienie Montaż musi poczekać aż pomaluję wnęke zderzaka
a w srodku oczywiscie lampka F1
jedyna modyfikacja to przyciemnienie Montaż musi poczekać aż pomaluję wnęke zderzaka
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Red light na aliexpress. Sa jeszcze white :–)
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: freestylee i 2 gości