Olej w układzie chłodzenia

Postprzez dexiuu » 10 gru 2016, 17:59

Witam, jakiś czas temu uszkodził się wąż układu chłodzenia, płyn wyciekł i mocno dogrzałem silnik, lecz nie osiągnął czerwonego pola tzn 120 stopni.

Wężyk wymieniony, ale niestety zauważyłem brązową maź pod korkiem chłodnicy. Mam samochód pół roku a z racji że to mój pierwszy i jestem laikiem nie zaglądałem wcześniej pod korki :D Nie wiem czy maź występowała wcześniej czy dopiero zaczęła po dogrzaniu silnika.

Zrobiłem niedawno test na obecność co2 w płynie chłodniczym. Wyszedł negatywny.

Węże chłodnicy lekko puchną, czasem mam problem z odpaleniem silnika – muszę dłużej przytrzymać. Ubywa mi lekko płynu chłodniczego jak i oleju. Korek oleju i bagnet są czyste. SAmochód po odpaleniu czasem mocno dymi na biało, po rozgrzaniu jest ok. Mam instalacje gazową.

Powiem szczerze że jestem w kropce, mieszkam za granicą i mam słaby dostęp do mechaników znaczy dostęp jest ale ceny kosmiczne. W styczniu jadę do Polski i przebadam samochód.

Jak myślicie, mogę wykluczyć uszczelkę? Skąd ta maź, może to nie jest olej?
Początkujący
 
Od: 10 gru 2016, 17:48
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004 1.8 benz+lpg

Postprzez hak64 » 10 gru 2016, 21:23

Jeśli przegrzałeś silnik, to uszczelka pod głowicą mogła się przepalić. Maź w płynie chłodniczym może to potwierdzać, ale równie dobrze może to być "pamiątka" po poprzednim właścicielu.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez dexiuu » 10 gru 2016, 22:22

Rozumiem ale czemu nie wykrywa co2 w płynie chłodniczy? Po ostatniej naprawie u mechanika dostałem fakturę z niej wynika ze wymieniono węże, termostat i chłodnice [słabo znam jezyk]. Jest też tam 6l płynu chlodniczego wiec został on w całości wymieniony. Ciekawy jestem w jakim stanie może być uszczelka skoro spaliny nie przedostają się do układu chłodzenia a olej tak. W głowie pojawiają się myśli ze kupiłem samochód z peknietym blokiem silnika(lub kanalem nie wiem). W jakim przypadku spaliny nie mieszają się z chlodziwem a olej się miesza? Nie znam się na tym i proszę o poradę. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 10 gru 2016, 17:48
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004 1.8 benz+lpg

Postprzez MazdaLublin » 10 gru 2016, 22:56

Mogła się popsuć chłodnica oleju pod filtrem.
Wtedy olej i płyn się mieszają .
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez dexiuu » 11 gru 2016, 05:00

Z Tego co Ja się dowiedziałem to takiej chłodnicy nie ma w moim modelu.
Początkujący
 
Od: 10 gru 2016, 17:48
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004 1.8 benz+lpg

Postprzez tqr_us » 12 gru 2016, 09:21

Maz pod korkiem wcale nie oznacza uszkodonej uszczelki pod głowicą
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez dexiuu » 12 gru 2016, 17:49

Wiem, co poza pęknięciem głowicy czy kanału silnika może jeszcze oznaczać owa maź pod korkiem? Jak sprawdzić co tak na prawdę się stało?
Początkujący
 
Od: 10 gru 2016, 17:48
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004 1.8 benz+lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6