Ma ktoś z Was może jakieś doświadczenia związane ze zmianą przełożeń 5. biegu w naszych mazdach? Chodzi mi konkretnie o możliwość założenia kół piątego biegu ze skrzyni diesla (DITD) do skrzyni silnika FP(1,8). Chciałbym zrobić taki manewr, ponieważ uważam że w oryginalnej skrzyni do silnika FP ten bieg ma za małe przełożenie. W związku z tym jadąc z prędkością 100 km/h (wskazanie licznika, GPS ok. 95km/h), mam ok.3000 obrotów/min. jadąc 120 km/h (wskazanie licznika,GPS ok. 113 km/h) obroty oscylują powyżej 3500/min. i wzrost spalania ok.1,5 litra na 100km względem prędkości 100km/h. Z tego co sprawdzałem to wartość przełożenia 5. biegu w DITD jest większa niż w FP,co pozwoliło by obniżyć wartości obrotów silnika (a co za tym idzie zmniejszyć zużycie paliwa i hałas we wnętrzu). Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi.

Pozdrawiam
Marcin