Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.
Myślałem, o tym ale nie chciało mi się tego mocno rozkręcać, więc wykręciłem sondę. Jechałem bez i dupa nawet trochę lepiej nie było. Mogę to rozkręcić w przyszły weekend, ale wątpię, żeby to coś dało. Czekam na pomysły, co i jak sprawdzić, bo przyszły weekend poświęcę na testy.
Czasami własnie przez taka pierdołe jak zapchany wydech mogą byc takie cyrki i moze dlatego wywala bład od sondy, albo włąsnie dlatego sie pojawia bo odpinaszją
Tam jest tylko 3 nakrtetki do dołu odkrecic , odsuniesz na bok i odpal moze akurat
Bo tak silnik ładnie pracuje t.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Dzień poświęcony dla Madzi. Zdjąłem przepustnicę i sprawdziłem czy działa elektrozawór, który odpowiada za ssanie. Obejrzałem świece i zmniejszyłem przerwy. Zaślepiłem EGR. Wyregulowałem TPS i zrobiłem próbę, o której mówił Rafał. Efekty, ssanie działa, jazda bez rury nie dała mocy...
Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły, które mogą mi pomóc odzyskać moc. Jakieś czujniki położenia wału, skrzyni, sprzęgła. Nie wiem, co jeszcze może być, bo z podstaw już wszystko jest zrobione. Tracę nadzieję, że da się ją reanimować.
Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły, które mogą mi pomóc odzyskać moc. Jakieś czujniki położenia wału, skrzyni, sprzęgła. Nie wiem, co jeszcze może być, bo z podstaw już wszystko jest zrobione. Tracę nadzieję, że da się ją reanimować.
Wiem, zostaje rozrząd i luzy zaworowe. Podpowie mi ktoś, jak to się ustawia jaka przerwa itp., itd. Mile też widziane wskazówki z poprawnym ustawieniem rozrządu. Zresetowałem komputer, pojeżdżę tydzień w nadziei, że wyrzuci błąd, jak nie to zdejmuję pokrywę. To będzie ostatni etap tej cudownej przygody, która przed końcem ubezpieczenia skończy się złomowiskiem. 
Luzy jakby były zbyt małe albo i ch brak po odpaleniu silnik nie pracowałby rowno tylko strzelaloby z rury, objaw podobny jak przebijające przewody WN .
Za2wsze jest powod złej pracy nic sie samo nie dzieje.
Za2wsze jest powod złej pracy nic sie samo nie dzieje.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Pisałem Tobie już o Tps'ie ale jak widać bagatelizujesz sprawę. To że go ustawiłes to nie znaczy że działa, to jest zwykły potencjometr i na końcu może nie podawać już informacji o położeniu przepustnicy stąd może być ta mniejsza moc. Przepustnice są za psie grosze w tej chwili i ja bym kupił by zobaczyć bo może właśnie w niej leży problem.
Jak kupiłem po poradach ot tak przepływomierz, to napisano mi, że kupuję na pałę. Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić, że to co piszesz jest pewnikiem. Na jałowym biegu jakoś te obroty się wkręcają masz zresztą filmiki. Z tego powodu nie mam pewności czy Twoje wskazania są poprawne. Tak jak odkręcanie rury nie do końca mi pasowało, bo jak wykręciłem sondę to już powinno być lepiej. Rozumiem, że wystarczy włożyć miernik i zmierzyć czy zmienia wartości napięcia.
Tak. Jest to opisane w serwisowej. To dlaczego nie dokonasz pomiaru? Swoją drogą to przepustnice są po 40zł. Nagle po myciu silnika miałby się rozrząd przestawić? Albo luzy zaworowe pozmieniać? Tak jak tu Rafał też pisał. Trzeba sprawdzić kable zapłonowe bo też mogą dac taki efekt zwłaszcza przy przyspieszeniu a więc obciążeniu.
Poza tym widzę że masz jakby żal-pretensje o to że ktoś coś Ci kazał a to nie wyszło. My mówimy o potencjalnych przyczynach ponieważ na odległość nie możemy tego sprawdzić. Jeśli więc masz sam problem z diagnozą to oddaj do mechanika który do tego dojdzie.
Poza tym widzę że masz jakby żal-pretensje o to że ktoś coś Ci kazał a to nie wyszło. My mówimy o potencjalnych przyczynach ponieważ na odległość nie możemy tego sprawdzić. Jeśli więc masz sam problem z diagnozą to oddaj do mechanika który do tego dojdzie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
bizzy napisał(a):Jakie przerwy powinny mieć zawory
Masz to opisane w manualu do silnika: 0.25 – 0.31mm
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No nie mam pomysłu co z nią zrobić. Do wymiany jest pompa i amorki z tyłu. Licząc nawet, że zrobię to sam wychodzi 500 na graty. Przewody mają taki stan jaki mają, niby nie są złe (+250). Ktoś radził, żeby jeszcze te przepustnicę całkowicie wymienić, bo może (to jest wrzucenie kolejnej 100, która i tak nie wiadomo czy pomoże) ten potencjometr. Wrzucam w niego 600zł (bez przewodów) a i tak nie chodzi tak jak powinna. Jakby silnik dobrze ciągnął to bez wahania bym go naprawił, ale w tym przypadku pozostaje ...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości