Nalot na akumulatorze + niskie napięcie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wyrafinowany » 2 gru 2016, 10:40

Cześć,
Przy klemie akumulatora znajduje się kupka bialo-zielonkawego proszku, sporo tego.
Dodatkowo komputer pokazał niskie napięcie rozruchu (75 razy).
Czy to znaczy, że akumulator mam do wymiany? Czy może wystarczy usunąć ten proszek i można spokojnie jeździć? Domyślam się, że któregoś mroźnego poranka może się okazać, że nie odpalę samochodu.
Jeśli tak, jakie parametry powinien mieć akumulator do Mazdy 6 Pb+LPG 2.0 147 KM?
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 21:30
Posty: 38 (0/1)
Auto: Były:
Mazda 323F Pb 1.5 1998 r.
Mazda 6 Pb 1.8 2005 r.
Mitsubishi Lancer Pb 1.6 2006 r.
Mazda 6 Pb+LPG 2.0 147KM 2007 r.

Postprzez Mazdi » 2 gru 2016, 11:38

Szczotka druciana (papier ścierny) i czyścisz nalot z klem i aku, potem możesz posmarować wazeliną, by nie robił się nowy. Aku podładować w domu i wtedy zobaczysz czy jest problem z odpaleniem. Jak jest to pewnie aku do wymiany. Sprawdzić trzeba też alternator czy produkuje właściwe napięcie.
Obrazek
Kup sobie jakiś prosty woltomierz np. tego typu:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5937198649
Ostatnio edytowano 2 gru 2016, 16:01 przez Mazdi, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez MazdaLublin » 2 gru 2016, 12:42

No napięcie ma być między 14 a 14,7V bo jak będzie wyższe to będzie gotowało elektrolit w akumulatorze
dodatkowo sprawdź poziom elektrolitu – jak jest za mało uzupełnij stan wodą destylowaną .
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez drx8 » 2 gru 2016, 14:35

obawiam się, ze nie sprawdzi poziomu elektrolitu. dzisiaj tylko akumulatory bezobsługowe.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez MazdaLublin » 2 gru 2016, 18:48

Oryginalne Japońskie maja korki można zaglądać ;)
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez wyrafinowany » 3 gru 2016, 14:43

To akumulator oryginalny jeszcze z korkami.
Kupiłem woltomierz, zobaczymy co pokaże. :)
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 21:30
Posty: 38 (0/1)
Auto: Były:
Mazda 323F Pb 1.5 1998 r.
Mazda 6 Pb 1.8 2005 r.
Mitsubishi Lancer Pb 1.6 2006 r.
Mazda 6 Pb+LPG 2.0 147KM 2007 r.

Postprzez wyrafinowany » 10 gru 2016, 15:34

Woltomierz pokazał:
12.1 przy zgaszonym silniku po nocy w temp. 7 stopni na zewnątrz
11.5 przy zgaszonym silniku na zapłonie
14.3 przy jeździe.
Czy to jest ok?
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 21:30
Posty: 38 (0/1)
Auto: Były:
Mazda 323F Pb 1.5 1998 r.
Mazda 6 Pb 1.8 2005 r.
Mitsubishi Lancer Pb 1.6 2006 r.
Mazda 6 Pb+LPG 2.0 147KM 2007 r.

Postprzez Damian68 » 10 gru 2016, 20:02

Jak dla mnie to akumulator wyzionął ducha a tu cytat

Mając dostęp do cel, warto zmierzyć gęstość elektrolitu, która określi stan naładowania. Prawidłowa to 1,28 g/cm³, a niższa od 1,25 g/cm³ oznacza niedoładowanie. W razie uzupełniania elektrolitu wodą, pomiar gęstości należy wykonać dopiero po pewnym czasie, gdy elektrolit się ujednolici (nie wcześniej niż 30 minut po uzupełnieniu stanu).

Nie bez przyczyny akumulatory odmawiają posłuszeństwa zimą. Na mrozie ich parametry mogą spaść nawet o połowę. Podpowiadamy, jak zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów.

Jeżeli nie ma dostępu do cel akumulatora, pozostaje kontrola stanu naładowania akumulatora poprzez pomiar napięcia. Wartość spoczynkowa napięcia (a więc przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, najlepiej mierzona po nocnym postoju) powinna wynosić przynajmniej 12,4 V. Niższe wartości oznaczają niedoładowanie. Przy okazji stwierdzenia niedoładowania warto również sprawdzić napięcie ładowania, a więc występujące po włączeniu silnika. Jego wartość nie może być niższa od 13,8 V ani wyższa od 14,8 V. Wszelkie odchyłki wskazują na uszkodzenie obwodu ładowania (np. awarię regulatora napięcia alternatora). Bardzo często to właśnie z niesprawności obwodu ładowania lub korozji połączeń elektrycznych biorą się niedomagania akumulatora, który sam z siebie funkcjonowałby poprawnie.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6