Witam wszystkich
Od lutego 2016 jestem w gruncie rzeczy szczęśliwym posiadaczem auta Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna (147 KM) liftback – rocznik 2005
Od jakiegoś czasu (sierpień) mój benzyniak pracuje jak na załączonym filmiku. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co mu dolega, bo o ile kojarzę pracował zupełnie inaczej.
Poniżej link do filmiku z pracą silnika na biegu jałowym:
Wszelki sugestie mile widziane.
Silnik benzynowy 2.0 – dziwna kultura pracy
Strona 1 z 1
Tak mazda z tydzień czy półtora temu zalana została MOBIL Super 3000 XE 5W30 (wcześniej miałem Total Quartz Energy 5w40) w ilości 4,8 litra plus oczywiście wymiana filtra oleju.
Auto nie było ostatnio eksploatowane za bardzo wiec nie zrobiłem od wymiany nawet 200 km stąd też raczej ciężko spodziewać się ubytku oleju jaki miałem średnio po przejechaniu 1000 km.
Sprawdzałem dziś bagnet i wg mnie stan oleju jest na maxa. Olej dochodzi na bagnecie do kreski zaznaczonej na czerwono.
Dodam jeszcze że auto ma założone LPG.
Auto nie było ostatnio eksploatowane za bardzo wiec nie zrobiłem od wymiany nawet 200 km stąd też raczej ciężko spodziewać się ubytku oleju jaki miałem średnio po przejechaniu 1000 km.
Sprawdzałem dziś bagnet i wg mnie stan oleju jest na maxa. Olej dochodzi na bagnecie do kreski zaznaczonej na czerwono.
Dodam jeszcze że auto ma założone LPG.
- Od: 16 sty 2016, 13:28
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 (GG), Pb 2.0 (LFF7) 147 KM, hatchback, Rok produkcji 2005
Instalacja LPG STAG 4 Q-BOX PLUS
albo źle zaznaczyłes kreskę albo masz jedyny silnik w którym bagnet wkłada się od dołu.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Hm.. dźwięk trochę podobny do stukających klapek. Klima się załącza i słabo słychać.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Kupi86 napisał(a):Tak mazda z tydzień czy półtora temu zalana została MOBIL Super 3000 XE 5W30 (wcześniej miałem Total Quartz Energy 5w40) w ilości 4,8 litra plus oczywiście wymiana filtra oleju.
Auto nie było ostatnio eksploatowane za bardzo wiec nie zrobiłem od wymiany nawet 200 km stąd też raczej ciężko spodziewać się ubytku oleju jaki miałem średnio po przejechaniu 1000 km.
Sprawdzałem dziś bagnet i wg mnie stan oleju jest na maxa. Olej dochodzi na bagnecie do kreski zaznaczonej na czerwono..
Czyli jest minimum.
Ten dźwięk to nie klapki kolektora......dolej litr oleju i zamelduj o zmianach.
szwagier74 napisał(a):albo źle zaznaczyłes kreskę albo masz jedyny silnik w którym bagnet wkłada się od dołu.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Jedynego w swoim rodzaju silnika nie mam, żle zaznaczyłem kreskę.
A zdjęcie przedstawia stan oleju (a raczej jego brak) z sierpnia kiedy to po wymianie oleju w marcu zapomniałem zaglądać pod maskę i kontrolować jego stan.
Raz że nie znałem mazdy od tej strony (branie oleju) dwa pierwsze auto i brak wiedzy oraz odpowiednich nawyków posiadacza samochodu.
Dopisano 27 lis 2016, 15:56:
thing napisał(a):dźwięk pojawia się na rozgrzanym silniku?
Auto pracuje w taki sam sposób niezależnie czy silnik jest zimny czy przejechane zostało już naście km .
- Od: 16 sty 2016, 13:28
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 (GG), Pb 2.0 (LFF7) 147 KM, hatchback, Rok produkcji 2005
Instalacja LPG STAG 4 Q-BOX PLUS
tadziol napisał(a):
Czyli jest minimum.
Ten dźwięk to nie klapki kolektora......dolej litr oleju i zamelduj o zmianach.
Oleju nie dolewałem bo jest na poziomie ostatniej kreski (tym razem nie chodzi o czerwoną).
Silnik pracuje jak pracował, obecnie jednak przy jeździe na 2-3 biegu przy prędkości ok 40-50 km/h i zdjęciu nogi z gazu (np. jak dojeżdżam do świateł) przy spadku obrotów tak do 1500 -1000 słychać niespotykany dotąd dźwięk motor pracuje nieco jak subaru :–( co jest dziwne bo z reguły brzmiało to zdecydowanie inaczej :–(
Może warto było by podjechać na diagnostykę ?
- Od: 16 sty 2016, 13:28
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 (GG), Pb 2.0 (LFF7) 147 KM, hatchback, Rok produkcji 2005
Instalacja LPG STAG 4 Q-BOX PLUS
Kiedyś słyszałem taki dźwięk na żywo, jednemu facetowi do polifta założyli uszczelkę pod głowicą od przedlifta, zatkało to 1 kanalik którym płynął olej, brak smarowania, i ten hałas jak w dieslu. Nie jestem mechanikiem, tylko zgaduje ale może Ci tam jakiś nagar albo kawałek naderwanej uszczelki blokuje dopływ oleju?
- Od: 5 lut 2016, 11:41
- Posty: 42
- Auto: Mazda GY MR'05 FL
2.0 LF F7 147 km
Clio 1.5 dCi
Prawda jest taka że auto mam od lutego tego roku. Jakaś książka serwisowa jest (niemiecka) ale czy coś przy silniku było robione to nie wiem.
Zdarzyła się przygoda ze jeździłem (ok. 7 tys km) od momentu zmiany oleju (marzec) do sprawdzenia (sierpień) bez wcześniejszego sprawdzania bagnetu. Okazało się że ilość oleju była co najmniej symboliczna (zdjęcie bagnetu gdzieś na początku postu).
Teraz okazało się również, iż mechanik zalał olejem silnik ale w ilości za dużej niż wymagana (podobno dla tego silnika max to 4.3 l ) ...
Zdarzyła się przygoda ze jeździłem (ok. 7 tys km) od momentu zmiany oleju (marzec) do sprawdzenia (sierpień) bez wcześniejszego sprawdzania bagnetu. Okazało się że ilość oleju była co najmniej symboliczna (zdjęcie bagnetu gdzieś na początku postu).
Teraz okazało się również, iż mechanik zalał olejem silnik ale w ilości za dużej niż wymagana (podobno dla tego silnika max to 4.3 l ) ...
Ostatnio edytowano 5 gru 2016, 10:33 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
- Od: 16 sty 2016, 13:28
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 (GG), Pb 2.0 (LFF7) 147 KM, hatchback, Rok produkcji 2005
Instalacja LPG STAG 4 Q-BOX PLUS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6