Mazda 323F BJ nie odpala w ogóle

Postprzez Wibbisjh » 29 lis 2016, 16:39

Witam, już dawniej miałem problem z uruchamianiem mojego samochodu, jednak tylko na ciepłym silniku. Rozwiązaniem był "pstryczek" oszukujący temperaturę czy coś takiego... nieważne, nie o tym rzecz.
Mazda od dwóch dni nie uruchamia się w ogóle. Przed wystąpieniem tego problemu trzeba było ją odpalać przez kilka sekund zanim zaskoczyła, a przy ostatniej jeździe wyskoczyły czerwone kontrolki filtra paliwa i ładowania baterii. Do tej pory wyjąłem filtr paliwa, usunąłem z niego całą zawartość, napompowałem ręczną pompką (guziczkiem nad filtrem) aż do oporu i nie dało to rezultatów. Odkręciłem też wtryskiwacz (pierwszy po lewej patrząc od czoła samochodu) i naciskałem tą pompką, aby układ odpowietrzyć, jednak opór na pompce jest bardzo duży a z wtryskiwacza nic się nie wydobywa. Wydobywa się natomiast paliwo z takiego małego wężyka, który znajduje się pomiędzy wtryskiwaczami i wraca do pompy (odczepiłem go na chwilę). Gdy kręcę rozrusznikiem to słychać taką suchość, więc boję się dłużej kręcić, aby nie zatrzeć niczego. Dotychczas Mazda odpalała na dotyk, co prawda z użyciem magicznego pstryczka, ale wszystko działało.
Nie jestem profesjonalistą, jednak podejrzewam trefnej jakości paliwo lub wyeksploatowanie, (zapchanie się pompy?) jednak dodam, że usterka pojawiła się z dnia na dzień. Zapoznałem się ze wszystkimi (chyba) tematami na tym forum związanymi z filtrem paliwa i zapowietrzeniem, lecz wciąż jestem w kropce. Za jakiekolwiek porady dziękuję, proszę też o wyrozumiałość.
Mój silnik to RF-2A, moc 90 KM, na liczniku 260 tysięcy.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 09:36
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 1999
Szczecin

Postprzez Neonixos666 » 29 lis 2016, 18:16

Nie odpowietrzysz układu odkręcając wtryskiwacz i pompując pompką, przecież po drodze masz jeszcze pompę ;). Obawiam się że to śmierć pompy skoro już nie dawała rady na ciepłym a potem co raz dłużej kręciła. Na samostart próbowałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wibbisjh » 29 lis 2016, 20:51

Sądziłem, że pompa wtryskowa przepuszcza "luzem" paliwo prosto do komory spalania. Jak zatem mogę odpowietrzyć układ? Dodam, że samochód stoi pod blokiem.
Jest to faktycznie możliwa sytuacja, jednak dodam, że objawy są nagłe i po zatankowaniu paliwa, w którym mogła się znaleźć woda, choć nie jestem tego pewien.
Nie próbowałem na "plaka", choć jeśli nie uśmierca to silnika to mogę spróbować.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 09:36
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 1999
Szczecin

Postprzez Neonixos666 » 29 lis 2016, 20:54

po przykręceniu filtra pompujesz aż zacznie paliwo się wylewać i podpinasz przewód który idzie do pompy to wszystko. Oddaj to do mechanika bo z tego co piszesz to możesz tylko pogłębić problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wibbisjh » 29 lis 2016, 20:56

Tak zrobiłem – filtr się zalał, podpiąłem przewód idący do pompy i to nie rozwiązało problemu. Oddanie byłoby proste, gdyby samochód mógł ruszyć. Najprawdopodobniej będę musiał skorzystać z "wizyty domowej" jakkolwiek to brzmi.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 09:36
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 1999
Szczecin

Postprzez wilk28 » 30 lis 2016, 01:19

A kontrolki się świeca ja miałem tak, że paliły się te kontrolki i winowajcą był alternator wymieniłem na oryginalny nowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez Wibbisjh » 30 lis 2016, 07:32

Zawsze miałem kontrolkę błędu zaworu EGR – czyli kontrolkę świec żarowych. Raz kupiłem na allegro nowy EGR i nic to nie dało, więc machnąłem ręką. Oprócz tego mialem kontrolkę filtra paliwa i ładowania na kilka dni przed unieruchomieniem auta.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 09:36
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 1999
Szczecin

Postprzez Wibbisjh » 4 sty 2017, 11:34

Problem został rozwiązany poprzez regenerację pompy wtryskowej – wymieniono wałek oraz uszczelniacze. Ponadto wyczyszczono bak, przewody paliwowe i sprawdzono wtryskiwacze (sprawne). Wymieniłem też filtr paliwa. Całkowity koszt to 1000 zł z groszami. Przyczyną całego problemu był wspomniany przeze mnie wałek – pompa wtryskowa nie dawała ciśnienia, wałek był wytarty a jedną z przyczyn był syf w paliwie jak i sama jego, lipna, jakość.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 09:36
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 1999
Szczecin

Postprzez Neonixos666 » 4 sty 2017, 16:49

ten wałek to tłokorozdzielacz który zużywa się jak w każdej pompie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wibbisjh » 6 sty 2017, 20:37

Oby to był koniec moich kosztownych przygód z maszyną :) Dzięki za wsparcie oraz odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 09:36
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 1999
Szczecin

Postprzez mic88 » 14 sty 2017, 11:45

Ja przy podobnych objawach miałem uszkodzony zawór tcv. Uszkodzenie objawiało się tym, że ropa z pompy wyciekała przez gniazdo. Dla pewności proponuję odpiąć wtyczkę zaworu i sprawdzić czy nie ma w niej ropy.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2015, 12:21
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GY 2005 2.0CITD 143KM
Mazda 3 BK 2008 2.0CITD 143KM
Mazda 323f BJ 1999 2.0DITD 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323