Po wymianie paska rozrzadu – happy

Postprzez bucz » 15 cze 2006, 10:47

na wstepie dodam ze ostatni silnik za jaki sie zabralem to byl simson 50cm – rozebralem go na elementy pierwsze wyczyscilem i zlozylem dla sportu – niestety przejechal 200km i sie rozpadl /sic/

dzis juz po wymianie paskow w mojej madzi – za operacje zabralem sie sam mimo przestrog ze bez doswiadczenia bedzie ciezko – wymienilem tylko sam pasek – bez rolek, napinacza itp (przy okacji tez klinowe)

wydrukowalem z manuala 5 skromnych stron i utonolem w kanale sasiada na 22h ! (od 21:00-19:00)
to byla menczarnia – dojscie do niektorych srub jest przej$#^%.


kilka drobnych uwag dla potomnych – nie rozkrecac weza cisnieniowego od pompy wspomagania... niepotrzebnie ucieklo mi 400ml plynu/oleju i zasyfilo wszystko
mozna odkrecic po prostu cala pompe i z wezami przelozyc w inne miejsce

delikatnie sciagajac pokrywe zaworow mozna uratowac orginalna uszczelke i zalozyc ja potem na smarze i silikonie termo-odpornym (czarny szary czerwony)

do teraz nie wiem jak dziala naciagacz paska rozrzadu – po dlugich bojach zostawilem w takim polozeniu jak byl przed demontarzem – niestety pasek byl luzny (nie wiem czy to sie samo naciaga czy co?) – tak czy siak po operacji przetestowalem extremalnymi redukcjami na wysokich obrotach i nie przeskoczyl

odkrecenie kola na wale to tez kombinatorstwo – trzeba wymyslec blokade
ja wziolem 30cm grubego plaskownika przewiercilem wiertlem 8mm na koncu wkrecilem w jeden otwor na kole i zablokowalem w ten sposob cale kolo o polos i klucz nasadowy wsadzony w centralna srobe wkrecana w wal (klucz nasadowy tylko na dluuuuuugiej przejsciuwce (taka z tesco nie wystarczy /hehehehe/) zeby wyjsc poza obrys samochodu – calosc jest piekielnie mocna zakrecona i chyba nawet na jakims kleju)

duzo tez meczylem sie z ustawieniem znakow na rolkach – zawsze wychodzilo pol zeba w jedna albo w druga – uznalem ze to przez ten srednio naciagniety pasek i zostawilem


tyle na goraco – jak sie rozpadnie to dam znac
zdjatek niestety nie mialem czym robic
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez Jaksa » 15 cze 2006, 11:32

bucz napisał(a):wydrukowalem z manuala 5 skromnych stron i utonolem w kanale sasiada na 22h
Żartujesz chyba sobie <lol> , 22 godziny wymieniałes pasek ? Rozumiem ze nie masz wprawy ale gdybym nie umiał wykonać takiej czynności ,oddał bym auto do serwisu – podziwiam ludzi wytrwałych .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 15 cze 2006, 12:14

bucz napisał(a):do teraz nie wiem jak dziala naciagacz paska rozrzadu

Hmm.. To po co były strony z manuala. No i jak zdjąłeś i załozyłes pasek bez przestawienia rolki napinacza? Polecam regulację napi
bucz napisał(a):utonolem w kanale sasiada na 22h

ęcia paska zgodnie z WM bo tak robota jest g warta.
W KL wymiana paska zajmuje mi jakieś 2.5h z przerwami na papierosa
Tak czy siak widać że jesteś wytrwałym człowiekiem ale napnij pasek jak należy bo może się zrobić kicha
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez ReServeD626 » 15 cze 2006, 19:04

bucz napisał(a):ja wziolem 30cm grubego plaskownika przewiercilem wiertlem 8mm na koncu wkrecilem w jeden otwor na kole i zablokowalem w ten sposob cale kolo o polos i klucz nasadowy wsadzony w centralna srobe wkrecana w wal

bucz napisał(a): utonolem w kanale sasiada na 22h

słaby wariat? hahaha – na silnikach się nie znam ale szczerze gratuluję WYTRWAŁOŚCI i ZACIĘCIA <glupek2>
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez jacobs » 15 cze 2006, 19:07

bucz napisał(a):wydrukowalem z manuala 5 skromnych stron i utonolem w kanale sasiada na 22h ! (od 21:00-19:00)

hahaha chyba tam zasnełeś :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez stefan » 16 cze 2006, 16:13

Jaksa napisał(a):
Żartujesz chyba sobie <lol> , 22 godziny wymieniałes pasek ? Rozumiem ze nie masz wprawy ale gdybym nie umiał wykonać takiej czynności ,oddał bym auto do serwisu – podziwiam ludzi wytrwałych .....[/quote]


Kiedy kupiłem moją mazdę w marcu tego roku to nie kombinowałem sam tylko kazałem mechanikowi od razu wymienić cały rozrząd i tak sie stało. :) Ale kiedy dzisiaj byłem w innej sprawie u innego mechanika to w luźnej rozmowie dowiedziałem się że najczęściej w maździe rozrząd jest źle wymieniany bo "zapomina się" o pewnej sprężynce która musi mieć długość bodajże 28 mm a jak jest wyciągnięta to może przeskoczyć i to jest podobno (oprócz oczywiście przewodów itp.) główna przyczyna strzalów i rozwalenia przepływki. :| Poza tym nie wymieniają jej bo jest podobno nie do dostania. ;) Chciałbym wiedzieć co Ty jako doświadczony Fachowiec o tym powiesz bo zastanawiam się czy u mnie przy wymianie to wogóle tę sprężynkę zauważyli?
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Jaksa » 16 cze 2006, 16:30

stefan napisał(a):Poza tym nie wymieniają jej bo jest podobno nie do dostania
Ile potrzebujesz ? <lol> mam jeszcze 6 sztuk więc jak potrzeba to ..... ;)
stefan napisał(a):zastanawiam się czy u mnie przy wymianie to wogóle tę sprężynkę zauważyli
Dobre pytanie <lol> zauwazyc musieli ale ciekawe czy nie wyciągneli jej za mocno ( odciągając napinacz ) Jak owa spręzynka jest luzna, słychac ( na wolnych obrotach ) lekkie terkotanie od strony rozrządu ( nie masz terkotania – luz – udało się fachowcom <lol> )
stefan napisał(a):główna przyczyna strzalów i rozwalenia przepływki
Przesadzają ( nie o jeden ząb )główną przyczyną "strzałów" jest /moze byc praca na 3 cylindrach ( swiece,przewody WN ) zła szczelnosc dolotu,kiepska instalka LPG ( teraz sam sobie zaprzeczam <lol> ciekawe ktora jest dobra ? Chyba tylko SGI o ile mozna wogole nazwac instalacje jako dobry wynalazek :P ).....Teraz to się chyba naraziłem <lol> Wybaczcie mi proszę ale takie mam zdanie o gazie w samochodzie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez stefan » 16 cze 2006, 17:39

Jaksa napisał(a): ( nie masz terkotania – luz – udało się fachowcom

Dzięki wielkie za tę odpowiedź, zaraz idę posłuchać czy jest terkotanie :) Chyba nie będzie ale gdyby coś to <killer> zaraz jadę do mechaników i <killer> . Dzięki za ofertę sprężynki :)
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez tomekrvf » 16 cze 2006, 21:05

Sprezynke jak i inne czesci do mazdy kupisz w ASO Mazdy ktorych jest kilkanascie w Polsce a kosztuje pewnie ze dwie dychy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez ReServeD626 » 16 cze 2006, 21:56

a kosztuje pewnie ze dwie dychy

no nie wiem :P kilka gumek do przednich zacisków i odrobine oryginalnego smaru kosztuje w ASO Mazdy 300zł więc może ta sprężynka też ze 150 chociaz :D:D:D ;)
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez Jaksa » 16 cze 2006, 22:57

Dla zainteresowanych 27 zeta :P ( nie 150 <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ReServeD626 » 16 cze 2006, 23:00

Jaksa napisał(a):Dla zainteresowanych 27 zeta :P ( nie 150 <lol> )

eee to co to za część za takie grosze :P
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez Jaksa » 16 cze 2006, 23:03

ReServeD626 napisał(a):eee to co to za część za takie grosze
Tez się dziwię ,taka odpowiedzialna częsc powinna kosztowac minimum 8 dych <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ReServeD626 » 16 cze 2006, 23:07

Jaksa napisał(a):powinna kosztowac minimum 8 dych

8? tyle to kosztują dwa zestawy w McDonaldsie :) a to w końcu Mazda – moja cena proponowana to podane wcześniej 150zł – taniej bym nie kupił :D
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez Grzyby » 16 cze 2006, 23:14

eeeeeh i znowu będę musiał sprzatać :P
Normalnie nie ma na was rady (i już znam prowodyra <faja> ) <diabełek>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stefan » 16 cze 2006, 23:20

wolę jednak 27 a nie 150 i jakby co to trzymam w pamięci tę pierwszą cenę :D . Lekkiego terkotania ze strony rozrządu nie słyszę ale słychać jakby cykanie świerszcza.Czy to to samo? :P
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6