Mazda 323F BA Z5-->KL 95r by KoRnFUN na kompie KL

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez rafał88 » 26 lis 2016, 15:42

ALe wczesniej to jezdziło , mało to ssapjerdalało mialem okazje widziec... Ciekawe czy 1 vris wogole sie otwiera po odpaleniu, skoro przy 4krmp drugi sie otwiera i to czuc to moze byc z tym problem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez marcinowozniako » 26 lis 2016, 16:28

A czyli nie jest to problem występujący od samego początku po swapie ze auto od dołu nie jedzie? Vrisy trzeba sprawdzić czy na pewno dobrze działają. W sumie jaki jest sposób działania vrisow w KF?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez torbert » 26 lis 2016, 17:37

Na kompie kf pierwszy vris jest zamknięty po odpaleniu (przynajmniej u mnie) otwarty jest na kompie z kla
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2013, 12:58
Posty: 34 (1/1)
Auto: 323F '95 kf

Postprzez KoRnFUN » 26 lis 2016, 17:46

dokladnie. i jak pisałem wczesniej auto zaczyna jechac od 4krpm czyli od PIERWSZEGO vrisa. Drugi otwiera sie przy ok 5krpm. a podłaczenie kompa z KLa podobno powoduje palenie bezpiecznikow.
Kociak500 zeby miec BA z KLem i kompem od KLa swapował wiazki z 626GE
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Kociak500 » 26 lis 2016, 17:48

No roboty było sporo ale u mnie jedzie od dołu elegancko Próbowałeś otworzyć 1 vrisa po odpaleniu? Może wtedy by to lepiej jechało
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez rafał88 » 26 lis 2016, 18:00

I pewnie daltego nie jedzie bo pierwszy powinien sie otwierac w momencie odpalenia silnika.
Załączniki
VIRIS.JPG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez KoRnFUN » 26 lis 2016, 18:02

Zapomniałem dodać że na postoju silnik wkreca sie od samego dołu do odcinki błyskawicznie.
problemy zaczynaja sie pod obciązeniem.
Do tego jeszcze dochodzi problem z trzęsieniem sie całej budy w niskim zakresie obrotów. Tu podejrzewamy róznicówke, bo było ją słychac jak na "sucho" krecilismy połoskami.
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Kociak500 » 26 lis 2016, 18:02

Ja bym spróbował go otworzyć i zobaczyć czy to pomoże
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Kociak500 » 26 lis 2016, 18:06

Mam skrzynie w dobrym stanie na sprzedaż jak by co
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez KoRnFUN » 26 lis 2016, 18:06

pogadam z majkim pewnie da rade to ogarnac i zobaczymy co wtedy

Dopisano 26 lis 2016 18:07:

tak myslałem ze znajdzie sie u ciebie. skrzynie od KFa rozumiem
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez marcinowozniako » 26 lis 2016, 18:10

Nie wierzę że 1 vris otwiera się dopiero przy 4k. Z jakiej racji KF miałby takie same punkty otwarcia vrisow jak najmocniejszy klze na prostym kolektorze? To ja w k8 mam normalnie 1 przy 3250 drugi przy 4250 a Ty w kf miałbyś inaczej gdzie kolektory od k8 i kf są do siebie bardzo podobne? Wątpię w to. Nie działa Ci 1 vris a drugi działa.

A i Panowie proszę zrozumieć jedną bardzo ważna rzecz. Przede wszystkim Ty Rafał.

To ecu steruje punktami otwarcia vrisow więc będą one zależne od tego jaki Ecu działa w samochodzie a nie jest zależne od tego jaki silnik jest w budzie. Punkty otwarcia vrisow były dostosowywane do danego kolektora ale również pod silnik. Tutaj mamy kombo. Silnik 2.5 klde a kolektor wraz z punktami otwarcia vrisow od KF. Myślę że najlepiej byłoby zmienić kolektor i Ecu. Możesz spróbować samymi Ecu się pobawić bez zmiany kolektora ale nie wiadomo czy coś to da.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez rafał88 » 26 lis 2016, 18:17

Ja to rozumiem , ale mimo to i tak raczej we wszystkich jednostkach K seri vrisi działaja podobnie i otwieraja sie przyblizonych predkosciach obrotowych silnika. A jak pierwszy vris zamkniety to nie ma HPi NM zeby dobrze ciagnąc od dołu. Ale tez nie wiadomo czy sam vris jest sprawny, mozna go przeciez sprawdzic na ostro czy sie otwiera,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez KoRnFUN » 26 lis 2016, 18:19

No może ty wątpisz ale ja wiem ze oba działaja i wiem kiedy sie otwieraja.Zreszta nie tylko ja to sprawdzałem. Dlaczego w tych własnie punktach? nie wiem. Moze kociak500 cos wiecej powie o kompie bo od niego brałem razem z wiazkami.
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Kociak500 » 26 lis 2016, 18:21

marcinowozniako napisał(a): Myślę że najlepiej byłoby zmienić kolektor i Ecu. Możesz spróbować samymi Ecu się pobawić bez zmiany kolektora ale nie wiadomo czy coś to da.

Żeby to było takie proste jak mówisz to każde 2,5 latalo by na kompie od 2,5 jednak instalacja od kf nie pozwala na podpięcie innego kompa bo nie będzie to chodzić wogole
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez marcinowozniako » 26 lis 2016, 18:25

To mam inny pomysł. A jakby włożyć kompa od k8? Kolektory praktycznie takie same nie wiem czy dałoby radę to zrobić ale u mnie połączenie kompa k8 Plus kolektor z xedosa 9 daje największy moment i moc. Zawsze też można się pobawić samymi wsadami epromu. Nie wiem jak w środku wygląda komp od KF Ale zarówno w kompach od k8 jak i KL można ten główny wsad zmieniać a co za tym idzie zmieniać właśnie punkty otwarcia vrisow czy dawki paliwa.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Kociak500 » 26 lis 2016, 18:28

KoRnFUN napisał(a):. Moze kociak500 cos wiecej powie o kompie bo od niego brałem razem z wiazkami.

Na moim byłym kf to działało tak jak powinno ale już dokładnie nie pamiętam kiedy się jaki vris otwierał Ale napewno po odpaleniu oba były zamknięte jak to w kf
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez marcinowozniako » 26 lis 2016, 18:41

KoRnFUN napisał(a):No może ty wątpisz ale ja wiem ze oba działaja i wiem kiedy sie otwieraja.Zreszta nie tylko ja to sprawdzałem. Dlaczego w tych własnie punktach? nie wiem. Moze kociak500 cos wiecej powie o kompie bo od niego brałem razem z wiazkami.


Zatem skoro uważasz tak to są to złe punkty otwarcia vrisow zarówno dla tego kolektora jak i silnika. Pogodz się z tym albo zmień to. Podjedz na hamownie. Moc maksymalna będziesz mieć możliwe że dobra skoro 1 vris dopiero otwiera Ci się przy tak wysokich obrotach jednak cały przebieg mocy będziesz mieć słaby. Max moc może być nawet wysoka skoro mówisz że od 4k idzie jak szatan jednak patrząc całościowo i do tego jeżeli auto jest Daily to kiepsko jeździć bez dołu.
Patrz jak złe punkty otwarcia vrisow mogą mieć wpływ na wykres mocy i momentu:
20161126_173448-1.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez rafał88 » 26 lis 2016, 18:43

Kociak500 napisał(a):
KoRnFUN napisał(a):. Moze kociak500 cos wiecej powie o kompie bo od niego brałem razem z wiazkami.

Na moim byłym kf to działało tak jak powinno ale już dokładnie nie pamiętam kiedy się jaki vris otwierał Ale napewno po odpaleniu oba były zamknięte jak to w kf

Ale to nie jest KF tylko KL.

Piotr89 jaki mial slaby wynik przez niesprawny/nie otwierajacy sie vris. I zadziwiajace jest ,ze myslenie bo w KF tak jest ale to nie kf tylko kl i jednak trzeba sprawidz tak aby działalo jak w KL a nie w KF.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Kociak500 » 26 lis 2016, 19:01

Ja wiem ze to kl ale komp o tym nie wiem i dalej podaje paliwo itd jak do kf-a Ja bym próbował otworzyć 1 vris zaraz po odpaleniu
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez torbert » 26 lis 2016, 22:04

rafał88 napisał(a):ALe wczesniej to jezdziło , mało to ssapjerdalało mialem okazje widziec... Ciekawe czy 1 vris wogole sie otwiera po odpaleniu, skoro przy 4krmp drugi sie otwiera i to czuc to moze byc z tym problem.

Gdzie widziałeś że do jeździło? bo tu to chyba od początku jest problem z dołem chyba że się doczytać nie mogę
marcinowozniako napisał(a):To mam inny pomysł. A jakby włożyć kompa od k8? Kolektory praktycznie takie same nie wiem czy dałoby radę to zrobić ale u mnie połączenie kompa k8 Plus kolektor z xedosa 9 daje największy moment i moc. Zawsze też można się pobawić samymi wsadami epromu. Nie wiem jak w środku wygląda komp od KF Ale zarówno w kompach od k8 jak i KL można ten główny wsad zmieniać a co za tym idzie zmieniać właśnie punkty otwarcia vrisow czy dawki paliwa.

Kiedyś patrzyłem po zdjęciach w necie i niestety komp od kfa jest zupełnie różny od kla.


A co do samych vrisow to wykres wrzucony przez Rafała pokazuje jak przebiega moment, ale ta tabelka pod nim jest poprawiona na to co jest faktycznie w klu a nie to co ma być. Ale dajmy już spokój tematowi "jak powinny działać vrisy w klu" bo był on kilka stron temu już walkowany .

Poczytałem temat od początku swapa i tak się zastanawiam jaki tam teraz jest wydech zrobiony?
Z tego co wyczytałem to dawca od biorcy różni się tylko wydechem (teraz tez dolotem) i chyba w wydechu rdoszukiwał bym się problemu.

U mnie na ala mugenie czuć różnice przy wyjęciu włożeniu wygluszki w wydech końcowy. Na większym przelocie dół jest jakby słabszy właśnie.

Co do vrisa który otwiera się przy 4 to faktycznie u mnie w kf czuć takie szarpniecie koło 4k jakby się vris otworzył właśnie i auto ciągnie ładnie do 6k. W kfie vrisy pykaja na postoju, postaram się sprawdzić jutro jak to u mnie jest bo przeczy to teorii vrisow ale wszystkie wykresy jakie widziałem dotyczyły albo k8 albo kla .
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2013, 12:58
Posty: 34 (1/1)
Auto: 323F '95 kf

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy