przez gregory65 » 23 lis 2016, 13:32
Witam.
Ponieważ nie natrafiłem zbyt na zbyt wiele wpisów o przegubach f-my NTY, to podzielę się swoimi doświadczeniami dla potomności oraz innych forumowiczów, którzy staną przez dylematem doboru przegubu zewnętrznego do Mazdy 626 GE.
Moim skromnym zdaniem lepiej unikać przegubu NTY PMZ-MZ-026, gdyż ....
Przegub PMZ-MZ-026 posiada mniejszą średnicę zewnętrzną (tj. 83,5 mm) niż "standardowe" przeguby do Mazdy 626 GE 1.8 (87mm). Co za tym idzie ma też mniejszy koszyk oraz kulki, które przez oszczędności producenta będą przenosiły mniejszy moment obrotowy. Natomiast wszystkie pozostałe wymiary i ilość wypustów wewnętrznych i wewnętrznych jest prawidłowa, więc da się go zamontować.
Średnica zewnętrzna tego przegubu poniżej wywyższenia wchodzącego w rant osłony (ta przestrzeń pomiędzy osłoną gumową a pierścieniem ABS) ma dokładnie 80mm i tej średnicy powinna być dobierana osłona. Natomiast oryginalny przegub ma w tym miejscu 84mm. Osłona z zestawu PMZ-MZ-026 pasuje idealnie, lecz co później ? Dokupowana na wymianę osłona gumowa o wymiarze wewnętrznym 84mm będzie za duża do przegubu PMZ-MZ-026 (80mm) i mieści się pod nią mały palec.
Jako ciekawostkę montażową wspomnę o jeszcze jednym mankamencie przegubu PMZ-MZ-026. Posiada on zbyt proste (60 stopni ?) podfrezowanie wielowypustu wewnętrznego niż oryginalny. Skutkuje to (w czasie montażu) spychaniem a nie ściśnięciem na półosi pierścienia rozprężnego, który częściowo wysuwa się ze szczeliny półosi i uniemożliwia montaż, aż do pokaleczenia pierścieniem wielowypustu półosi. (Dopiero po wyjęciu półosi można wstukać przegub na półoś – dodatkowo upychając pierścień wkrętakiem. )
- Załączniki
-

- osłona od oryginalnego przegubu na przegubie NTY
-

- całkowita średnica zewnętrzna 83,5mm
-

- średnica zewnętrzna 84mm poniżej rantu wchodzącego w osłonę gumową (całkowita średnica z rantem ma 87mm)