Auto po szybkich oględzinach kupione od klubowego kolegi Maliniaka końcem kwietnia tego roku.
Po przejażdżkach kilkoma Xedosami razem z mężem doszliśmy do wniosku, że potrzebne jest Nam auto do długich podróży i o ponadczasowej stylistyce. Po 5 latach użytkowania Toyoty Avensis T27, która została sprzedana, potrzebowaliśmy auta równie wygodnego i z ciekawą stylistyką wnętrza, wygodnymi fotelami i silnikiem benzynowym najlepiej w układzie V6. Auto miało silnik 2.0 V6, jednak po nieudolnych naprawach wymagało wymiany silnika, którą poczynił Maliniak. Auto w stanie bardzo dobrym trafiło już z 2.5 litrową jedwabiście pracującą V-ką w nasze ręce. Od kwietnia auto bezawaryjnie zrobiło około 10 tys km, co świadczy o nienagannym stanie pojazdu i wiarygodnym przebiegu 230 000 km.
Dane techniczne
Mazda Xedos 6 2.5 v6 KL-DE 1999r.
– Kolor srebrny
– Nadwozie sedan
– Moc ok. 166 hp – hamownia podwoziowa pokazała 147 hp na uszkodzonych sondach lambdach
– Zawieszenie seria
– Środek alcantara – super wygodne fotele
– Podgrzewane i elektryczne lusterka
– Elektryczne szyby
– Airbag kierowcy i pasażera
– Tempo mat
– Halogeny
– Klimatyzacja
– Elektryczna antena (jeszcze działająca:D)
Modyfikacje
– koła 18” ASA wzór Mesh z polerowanym rantem, 8 cali szerokości, a na nich opony przód 205/45 Falken oraz tył 235/50 Dunlop SPORTMAXX RT
– radio Alpine 2din CDE-W296BT
– polerka nadwozia przy użyciu środków Koch Chemie oraz Meguirsa
-pranie tapicerki
– swap hamulców z Mazdy 6 wraz z kompletną regeneracją przednich i tylnych zacisków. Wszystko złożone na reperaturkach Erling, klocki przód OE Mazda, tył Textar, zaciski i jarzma malowane proszkowo na kolor niebieski w Felgi Profil w Rykach
– wymiana sond Lambda
– wymiana chłodnicy
– wymiana oleju na 5W30 Valvoline
– uszczelnienie i nabicie klimatyzacji
– wymiana tylnych amortyzatorów i kompletu sprężyn FK automotiv
– Xenon HID 6000K 55W wraz z zaczernieniem lamp i kierunkowskazów
Plany:
– delikatny camber
– przekładka wiązki z przedlifta wraz z adaptacją kompa KL i usunięcie immobilizera
– układ dolotowy typu CAI na stożku Simoty
– lampy tył przedlift z podwójnym światłem pozycji stop
– polerka przedniej szyby
– lakierowanie dokładek i chlapaczy w kolor nadwozia
– zestaw głośników Alpina wraz ze wzmacniaczem i skrzynią basową
– lotka tylnej klapy – jeszcze do przemyślenia, bo "mydelniczkowaty zadek" nie zdradza charakteru limuzyny
– wydech przelot z podwójnymi końcówkami
Planów jest dużo, nie zdradzam nic więcej. Już Hardcore Garage
