Brak podciśnienia

Postprzez laba » 14 wrz 2016, 19:02

Witam.

Ostatnio zauważyłem w maździe że twardnieje mi hamulec po wciśnięciu pedału z 3 razy... Do tego jakaś taka mułowata jest
Wyczytałem że to może być od vacum pompy. Podjechałem do mechanika żeby mi sprawdził podcisnienie. Gada że za małe ok -200 czegoś tam... po przegazowaniu podskoczyło do -600.

Wymieniłem vacum pompę na inną używkę, podjechałem znowu żeby sprawdził ciśnienie i znowu to samo... -200 pokazuje na vacumetrze. Mówił ze gdzieś jest nieszczelność albo któryś elektrozawór jest otwarty czy cos takiego. Że mam sam poszukać albo auto podstawić za parę dni.
Przyjechałem do domu i zacząłem sprawdzać gumowe wężyki te z "góry" silnika które są na widoko. Wszystkie wyglądają na nie popękane. Przypadkowo urwałem dolną rurkę plastikową od zielonego elektrozaworu.
https://db.tt/82kXUGJ0

Zauważyłem że od dołu jest ciśnienie na tym wężyku i jak go podłacze do tego zaworu albo przytkam palcem to "bolec" turbiny się chowa. Odłączenie górnego węzyka nie powodowało że bolec wracał z powrotem...

Na razie podłaczyłem te dwa węzyki przez kawałek rurki... ale świeci kontrolka silnika P0664(jutro jadę kupić ten elektrozawór)

Moje pytania gdzie zacząć przygodę z poszukiwaniem podciśnienia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Damian68 » 14 wrz 2016, 20:37

Też walczę z mułowatym silnikiem i sprawdzam wszystkie możliwe wężyki czujniki zaworki itp Syzyfowa praca. Ale powoli dochodzę do przyczyny. Pytałem no forum ale tu chyba jest zasada" mowa jest srebrem a milczenie złotem". Obym się mylił :D Kolega miał podobnie z hamulcami i nie wiem co było. Prawdopodobnie coś miał z jakimś zaworem ale......Daj znać jak zlokalizujesz usterkę
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez marcin1987 » 25 wrz 2016, 11:41

witam. też walcze z podcisnieniem w swojej mazdzie. juz niemam pojecia gdzie szukac przyczyny. po podpieciu bezposrednio do vacum pokazuje na ciepłym silniku 0.3 wymieniełem juz 3 pompy kazda uzywka ale na kazdej pokazuje to samo 0.3 . jakies pomysły sugestje??? gdy podcisnienie jest mierzone rano na zimnym silniku pokazuje 0.9 wraz zewzrostem temperatury silnika systematycznie spada tak jest na kazdej pompie. cisnienie oleju mierzone na wolnych obrotach 1.6 przy 3tys ok 4.
Początkujący
 
Od: 10 sie 2015, 23:55
Posty: 8
Skąd: kutno
Auto: mazda 6 2.0 disel 136 km

Postprzez laba » 29 wrz 2016, 15:48

U mnie to samo... Na zimnym silnik zrywa asfalt. Hamulce działają lepiej tzn jak parę razy po pompuje to sie zrobi twardy ale trzymając wciśnięty pedał spada szybciej. Jak się zagrzeje auto już nie ma takiej werwy i jak się parę razy przypomuje hamulec jest twardy i spada bardzo powoli, dopiero jak się przegazuje to "wpada" szybciej.

Wymieniona vacu pompa na inną, dalej to samo. Wymieniłem elektrozawór czy jak kto woli solenoid od sterowania turbiną i jeden z tych dwóch solenoidów przy filtrze powietrza (ten z zieloną wtyczką).
Dalej bez zmian... Wężyki przejrzałem wszystkie wyglądają na dobre.
Mechanik gada że może puszczać podciśnienie w świat właśnie na którymś z tych zaworków, ale na razie auto potrzebuje i nie mam kiedy mu podrzucić żeby posprawdzał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez tadziol » 30 wrz 2016, 09:45

Zmierz sobie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.
Vaccum pompa nie lubi jak jest niedosyt oleju.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez laba » 30 wrz 2016, 17:12

Będę musiał sprawdzić ;)
Choć pompę miałem wymienianą, co prawda używka, ale moje złapała luzy na zębatce ...

Dzięki za rady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez laba » 20 lis 2016, 20:39

Okazało się że po zdemontowaniu pompy podciśnienia i odpaleniu samochodu, olej nie dochodził do pomp. Może z 3 kropelki wpadły. Trzeba oddać do czyszczenia kanałów mechanikowi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez tadziol » 21 lis 2016, 22:09

Jakich kanałów ?? Chyba ściekowych <lol>
Masz lewy skrajny mostek walka rozrządu,ten pod kołem pasowym rozrządu co jest,zamontowany na ponadnormatywną ilość silikonu. Przewiduje,ze nadmiar ograniczyl skutecznie magistrale dopływu oleju do walka rozrządu i pompy vaccum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez laba » 22 lis 2016, 07:31

Wszędzie na forum nazywają to kanałami czy czymś podobnym :D
Dzięki za fachowe opisanie sprawy <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez tadziol » 22 lis 2016, 11:26

laba napisał(a):czyszczenia kanałów
tadziol napisał(a):Jakich kanałów

Miałem na myśli raczej ilość <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez laba » 22 lis 2016, 15:51

Powiedz mi jedno. Trzeba demontować rozrząd ? Czy wystarczy zdemontować pokrywę zaworów i da się dojść i to wyczyścić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez tadziol » 22 lis 2016, 22:59

Koło pasowe walka rozrządu przysłania śruby trzymające mostek. Oprócz tego od tego mostka do ostatniego prowadzi rurka na której są dźwigienki zaworowe. Ostatni mostek demontowalny jest po usunięciu pompy wspomagania i vaccum oraz zdemontowaniu obudowy przekładni do napędu pompy wspomagania.
Jak ktoś nie ma wprawy,to ma co robić....step by step.
Ja nie zrzucam rozrządu i potrafię zdemontować tylko ten jeden lewy mostek. No ale bez urazy,lata praktyki <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez laba » 23 lis 2016, 07:44

aha :D Czyli sam nie zrobię <glupek2> Jednak muszę oddać komuś żeby to ogarnął.

Dzięki majster <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6