Gdzie znajduje sie EGR i jak go przeczyscic? [BA Z5]

Postprzez Haszcz » 16 cze 2006, 14:22

Fajnie gdyby ktos to jakos opisał albo najpiej zamiescil fotke jak to cudo wyglada. Nie wiem czy ta czynnosc cos pomoze na moj problemik, ale chcem poeksperymentowc.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez KosteK » 16 cze 2006, 14:56

Dołączam się do prośby :)
Czym go wyczyścić i czy po tej czynności trzeba podpiąć komp?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez scanioll » 16 cze 2006, 18:44

Cześć dziewczęta :D
Czyściłem u siebie zawór EGR bo myślałem ,że coś to pomoże przy opadających i falujących wolnych obrotach , ale :| nic to nie dało. Musze powiedziec , że nawet nie był specjalnie brudny tylko trochę okopcony i mikroskopijny nagar na ściankach , umieszczony jest w Z5 na kolektorze ssącym na dwóch śrubach od strony ściany grodziowej. Dojście fatalne
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Mumin » 16 cze 2006, 21:43

KosteK napisał(a):Dołączam się do prośby :)
Czym go wyczyścić i czy po tej czynności trzeba podpiąć komp?

Trzeba po czyszczeniu wykasować kompa, pozwolić silnikowi pochodzić i sprawdzić czy nie ma błędów. Trzeba też ustawić wolne obroty. Czym czyścił mi to Jaksa nie wiem, jakimiś sprayami i benzyną chyba. Niestety niewiele to dało, przy włączonych światłach dalej jest to samo.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez scanioll » 16 cze 2006, 21:59

Mumin , a czyściłeś u siebie zawór powietrza ( bo to nie żaden silniczek krokowy jak go wszyscy nazywają)? Jeśli czyściłeś to pomogło coś na spadające obroty?
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Mumin » 16 cze 2006, 22:06

scanioll napisał(a):Mumin , a czyściłeś u siebie zawór powietrza ( bo to nie żaden silniczek krokowy jak go wszyscy nazywają)? Jeśli czyściłeś to pomogło coś na spadające obroty?

Osobiście nie, ale prosiłem o to mechanika. Mówił, że wyczyścił i że był brudny i mogło to mieć wpływ na te opadające obroty. Niestety, to nie było to bo zmian żadnych nie ma. Obawiam się, że u mnie to są jakieś pozostałości po instalacji gazowej i chyba się wiele z tym nie zrobi.:( Próbowałem już wszystkiego.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez scanioll » 16 cze 2006, 22:14

U mnie już tylko to zostało , czasami jest idealnie , a czasami falują i opadają za nisko :( . Muszę go wyczyścić bo szlak mnie trafia :| Przy włączonej klimie jest najgorzej.
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Haszcz » 17 cze 2006, 17:47

Mumin napisał(a):
scanioll napisał(a):Mumin , a czyściłeś u siebie zawór powietrza ( bo to nie żaden silniczek krokowy jak go wszyscy nazywają)? Jeśli czyściłeś to pomogło coś na spadające obroty?

Osobiście nie, ale prosiłem o to mechanika. Mówił, że wyczyścił i że był brudny i mogło to mieć wpływ na te opadające obroty. Niestety, to nie było to bo zmian żadnych nie ma. Obawiam się, że u mnie to są jakieś pozostałości po instalacji gazowej i chyba się wiele z tym nie zrobi.:( Próbowałem już wszystkiego.


A ten zawór powietrza to z kolei który to?
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Mumin » 17 cze 2006, 19:30

Haszcz napisał(a):
A ten zawór powietrza to z kolei który to?

Nie wiem dokładnie bo sam go nie czyściłem, ale znajduje się chyba przy przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Tasior » 29 cze 2008, 21:52

A ma ktos z was fotke gdzie on jest ?? Podobno po czyszczeniu EGR najlepiej tez wyczyscic kolektor wlotowy???
Moze ktos z was cos podopowie, gdzie go szukac i co zrobic. Podobno cos mozna zaslepic itp??? Jak i gdzie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Gość » 30 cze 2008, 21:05

Gość
 

Postprzez piotr_szp » 30 cze 2008, 22:58

KEEL napisał(a):Tasior nie chce się szukać ??
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35084

dobre, zapoznałem się i będę musiał sprawdzić co z tym 'czujnikiem', też mam 'skoki' na obrotomierzu!
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez Tasior » 30 cze 2008, 23:04

Szukalem, ale czy nie ma prostrzego sposobu ja ciecie tej rurki??

A moze ktos dyzponuje zdjeciem silnika i moglby opisac wszystkie rurki ktore docodza lub odchodza od dolotu powietrza (od filtra powietrza) do kolektora, a jest tego kilka i nie wiem od czego są a chcialbym cos posprawdzac, tylko nie wiem gdzie i co moge zrobic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 24 lip 2008, 17:55

A co powiecie o tym:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=120

To te miejsce które zaznaczyłem można zaślepić monetą?? Jeśli nie, to co to jest??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323