Lusterka zewnętrzne – problem ze składaniem/rozkładaniem
Dzień dobry, Jestem już po gwarancyjnej naprawie prawego lusterka. To już druga naprawa. Za pierwszym razem padły oba naraz. Lewe lusterko składa się wyraźnie coraz wolniej, podejrzewam że też niedługo padnie (ponownie), ale na razie działa.
Kiedy wy macie problem z tymi lusterkami? Bo ja zauwazylem, że skladajac je na wylaczonym silniku, lewe wyraznie ma ciężki żywot a przy wlaczonym silniku i wiekszym napieciu na baterii sklada sie wmiare dobrze, choc wolniej niz prawe.
Pewnie się nie znam i nie czytałem instrukcji, ale wydaje mi się, że składanie lusterek bez zapalonego silnika jest w Mazdzie chyba co najmniej nieintuicyjne? Trzeba wyłączyć zapłon, zdjąć nogę ze sprzęgła, włączyć guzik i dopiero złożyć lusterka. Kto by tak robił?
Można złożyć jeszcze przez chwilę po wyłączeniu silnika.
Niestety, wszystkie te rady odnośnie lusterek nie w moim przypadku, gdyż od nowości zamontowany mam moduł automatycznego składania i chyba taką powinien pełnić funkcję. Nie posiada on funkcji wyłączenia. Awarii ulega podobno plastikowa zębatka, lub jakaś tam wadliwa listwa- takie info otrzymałem od serwisanta.
ellipsis napisał(a):Kiedy wy macie problem z tymi lusterkami? Bo ja zauwazylem, że skladajac je na wylaczonym silniku, lewe wyraznie ma ciężki żywot a przy wlaczonym silniku i wiekszym napieciu na baterii sklada sie wmiare dobrze, choc wolniej niz prawe.
Mi blokowało się lewe w połowie składania i wolniej szło niż prawe. Po wymianie dalej pozostaje ta różnica w składaniu. Mam nadzieje że je wymienili a nie tylko powiedzieli że wyminelili

Dopisano 19 lis 2016, 00:07:
artur1313 napisał(a):Niestety, wszystkie te rady odnośnie lusterek nie w moim przypadku, gdyż od nowości zamontowany mam moduł automatycznego składania i chyba taką powinien pełnić funkcję. Nie posiada on funkcji wyłączenia. Awarii ulega podobno plastikowa zębatka, lub jakaś tam wadliwa listwa- takie info otrzymałem od serwisanta.
Potwierdzam to co kolega mówi. Mi też pan serwisant powiedział ze awarii ulega plastikowa zębatka

- Od: 2 lis 2016, 00:53
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BM 2,0 165 KM Soul Red 2013r
artur1313 napisał(a):Niestety, wszystkie te rady odnośnie lusterek nie w moim przypadku, gdyż od nowości zamontowany mam moduł automatycznego składania i chyba taką powinien pełnić funkcję. Nie posiada on funkcji wyłączenia. Awarii ulega podobno plastikowa zębatka, lub jakaś tam wadliwa listwa- takie info otrzymałem od serwisanta.
Nie wiem jak jest w Maździe ale wyłaczenie funkcji automatycznego składania w Peugeocie miałem kiedyś zrobioną z poziomu komputera serwisowego. Wilgoć i ujemne temperatury mogą powodować ułamania się elementów. Na zimę lepiej wyłączać.
- Od: 21 sie 2016, 21:55
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 BM 2,0 165 km automat 2015r
Jaki jest koszt naprawy takiego lusterka po upływie gwarancji?
creet napisał(a):Pewnie się nie znam i nie czytałem instrukcji, ale wydaje mi się, że składanie lusterek bez zapalonego silnika jest w Mazdzie chyba co najmniej nieintuicyjne? Trzeba wyłączyć zapłon, zdjąć nogę ze sprzęgła, włączyć guzik i dopiero złożyć lusterka. Kto by tak robił?
Panie po wylaczeniu zaplonu przez jakiś czas mozna zlozyć lusterko tak jak i podniesc szybe kierowcy. Ja ostatnio tak zrobilem, że wylaczylem silnik i potem zlozylem lusterka. Wtedy zauwazylem ze lewe bardzo opornie sie skladalo a dzwiek jaki wydawal mechanizm sugerowal ze zaraz padnie. Natomiast przy wlaczonym silniku lusterko sklada sie normalnie – choć wolniej niz prawe ale tak mam od nowosci.
Dobrze wiedzieć:) Ja do tej pory praktycznie wcale nie składałem lusterek – nie było takiej potrzeby. Nie mam modułu do automatycznego składania. To, że jedno działa wolniej mnie w ogóle nie zastanawia – lusterka w autach są asymetryczne (prawe w większości aut jest niżej niż lewe), więc i mechanizm może być ciut inny.
Rok temu wymieniałem lewe, a w kwietniu br. prawe. Teraz nie składa mi się (zatrzymuje w połowie podczas składania) lewe
Cwaniaczki naprawiają tym samym gównem co wyjeżdżały z fabryki, bo pewnie mają te plastykowe kółka zębate jeszcze w magazynach, a po gwarancji to niech się klient martwi i wraca naprawić już płacąc nie małą kasę ... 
Czarmi, takie życie. Jak się zepsuje po gwarancji zawsze będzie można kupić nowe lusterko, gdzie plastik jest zastąpiony jakimś stopem metalu. Trzymałem takie w ręce.
U mnie lusterka nadal działają, zapewne z racji tego że bardzo rzadko je składam. Ba, przez bodajże trochę ponad pół roku nie wiedziałem że się składają. Złożyłem je przez przypadek próbując obniżyć jedno z lusterek podczas "koperty". A zdziwiłem się przy tym nieziemsko
U mnie lusterka nadal działają, zapewne z racji tego że bardzo rzadko je składam. Ba, przez bodajże trochę ponad pół roku nie wiedziałem że się składają. Złożyłem je przez przypadek próbując obniżyć jedno z lusterek podczas "koperty". A zdziwiłem się przy tym nieziemsko
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3101 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Gdyby komuś wpadło w ręce takie zepsute lusterko to chętnie bym się dorwał do tej zębatki.
Mam możliwość wycięcia tego z metalu na laserze bądź też wydruku 3D z jakiegoś lepszego niż fabryczny materiału. Myślę, że koszt czegoś takiego wyszedłby w granicach dobrego kraftowego piwa
Mam możliwość wycięcia tego z metalu na laserze bądź też wydruku 3D z jakiegoś lepszego niż fabryczny materiału. Myślę, że koszt czegoś takiego wyszedłby w granicach dobrego kraftowego piwa
@Megas
Nie wiadomo, ale nie widzę też powodu by nie spróbować
Można zawsze obie współpracujące części wymienić. Można też jakieś lepsze smarowidło dodatkowo zaaplikować. Trzeba z tym wygrać, choć przyznam, że mi póki co oba działają, więc tak bardziej w czynie społecznym się odezwałem
@darrecki
Pisałeś, że trzymałeś poprawione lusterko w ręce. Możesz coś więcej napisać odnoście różnic?
To było dedykowane do BM? Nowy oryginał czy jakiś zamiennik?
Nie wiadomo, ale nie widzę też powodu by nie spróbować
Można zawsze obie współpracujące części wymienić. Można też jakieś lepsze smarowidło dodatkowo zaaplikować. Trzeba z tym wygrać, choć przyznam, że mi póki co oba działają, więc tak bardziej w czynie społecznym się odezwałem
@darrecki
Pisałeś, że trzymałeś poprawione lusterko w ręce. Możesz coś więcej napisać odnoście różnic?
To było dedykowane do BM? Nowy oryginał czy jakiś zamiennik?
darrecki napisał(a):Ba, przez bodajże trochę ponad pół roku nie wiedziałem że się składają. Złożyłem je przez przypadek próbując obniżyć jedno z lusterek podczas "koperty". A zdziwiłem się przy tym nieziemsko
Człowiek głupi się rodzi i ... głupi umiera
krabdul napisał(a): @darrecki
Pisałeś, że trzymałeś poprawione lusterko w ręce. Możesz coś więcej napisać odnoście różnic?
To było dedykowane do BM? Nowy oryginał czy jakiś zamiennik?
Lusterko było do CX5 ale zgaduję, że do BM było by bardzo podobnie. Stare 2012 było całkowicie plastikowe, w nowym z 2015 główny trzpień stykający się z drzwiami wyglądał całkiem inaczej i był z jakiegoś stopu. Nie wiem jak w środku, nie rozbierałem.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3101 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Hej czy ktos z was wie ile pinow maja lusterka
Przegladajac jedna strone natrafilem na lusterka co maja 10pinow a inne 8pinow , szukam uzywanego lusterka bo moje sie nie chce skladac do mazdy 3 sedam uk 2014 wiem ze moge rozebrac i sprawdzic ale postanowilem napisac tu .
- Od: 26 lut 2017, 16:56
- Posty: 47
- Auto: Mazda 3 Sedam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości