
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '16 SkyPassion 赤 侍 by KMB
W teorii (wg Mazdy) skrzynia jest bezobsługowa... W praktyce należy wymienić olej po 60 tys. lub kilku latach i potem co 20-30 tys. I to w zasadzie jedyne koszty. Chyba, że nawali... Po gwarancji może być ciepło. 

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Norreca napisał(a):tu to troszkę popłynąłeś
Proszę Cię – tylko nie Ty... Masz odmienne zdanie bo wiesz czy tak Ci się wydaje?
poza specjalnymi autami sportowymi gdzie skrzynia jest specjalnie przystosowana do odpowiednich obrotów i przełożeń nie ma takiej możliwości by automat był szybszy
w cywilnych autach o tak słabej mocy i słabym momencie automat nie ma prawa być szybszy
i tyle nic więcej... dane katalogowe można sobie w D wsadzić.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Czyli tak Ci się wydaje. Szanuję, że masz odmienne zdanie, ale mylisz się.
Nie chce mi się dalej tłumaczyć i przekonywać. Swoje poczytałem i swoje zobaczyłem. Argumenty typu "nie ma prawa", "bo tak jest i już", "producent chce dodatkowo zarobić" (tak na marginesie – te 5 tys. zł to wg Ciebie taka spektakularna różnica, dla której producent zdecydował się fałszować dane katalogowe?!) itd. bez poparcia choćby jednym porównaniem drogowym danego auta dla mnie są bez sensu i mają wartość wysuszonego kitu w szparze.
Uznajmy temat za zakończony, bo to jak dyskusja o polityce.
Nie chce mi się dalej tłumaczyć i przekonywać. Swoje poczytałem i swoje zobaczyłem. Argumenty typu "nie ma prawa", "bo tak jest i już", "producent chce dodatkowo zarobić" (tak na marginesie – te 5 tys. zł to wg Ciebie taka spektakularna różnica, dla której producent zdecydował się fałszować dane katalogowe?!) itd. bez poparcia choćby jednym porównaniem drogowym danego auta dla mnie są bez sensu i mają wartość wysuszonego kitu w szparze.

Uznajmy temat za zakończony, bo to jak dyskusja o polityce.

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
każdy ma swoje zdanie. 
jednemu podobają się dane w broszurce innemu na torze
ściągałem się z GJ ale to było 2.0 diesel AT wiec nie ma co porównywać.... różnica była ogromna.
porównać możesz też MX5 gdzie bez problemu urywa się około 0,5 sec na MT do danych w katalogu, i to na pierwszym starcie nawet
tak jak mówisz nie ma sensu dyskutować jeden lubi blondynki inny brunetki...
jeden lubi Diesla inny Benzynę.
każdy może się mylić
jednemu podobają się dane w broszurce innemu na torze
ściągałem się z GJ ale to było 2.0 diesel AT wiec nie ma co porównywać.... różnica była ogromna.
porównać możesz też MX5 gdzie bez problemu urywa się około 0,5 sec na MT do danych w katalogu, i to na pierwszym starcie nawet
tak jak mówisz nie ma sensu dyskutować jeden lubi blondynki inny brunetki...
jeden lubi Diesla inny Benzynę.
każdy może się mylić
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Kilka zestawień na podstawie realnych pomiarów (uśrednionych), porównanie korzystniejsze dla AT bo uwzględnia tylko przyśpieszenia na prostej – na odcinkach z zakrętami MT zyska trochę; z drugiej strony AT praktycznie za każdym razem wykręci taki sam czas, MT – jedna zła zmiana i jest dupa 
Mazda MX-5 ND 2.0G – MT vs AT:
http://www.zeperfs.com/duel5735-6092.htm
tu dla porównania MX-5 NC 2.0i – MT vs AT (widać jak wyraźnie lepsza jest nowa skrzynia)
http://www.zeperfs.com/duel2929-3207.htm
Mazda 6 GJ 2.2D – MT vs AT:
http://www.zeperfs.com/duel5856-4659.htm
i z innych marek:
VW Golf VII 2.0 Tdi – MT vs DSG:
http://www.zeperfs.com/duel4469-4468.htm
Audi A3 8V 1.8 TFSi – MT vs S-Tronic:
http://www.zeperfs.com/duel4351-4485.htm
i coś mocniejszego ale jeszcze z pułapu aut cywilnych – BMW M4 F82 – MT vs DKG
http://www.zeperfs.com/duel4935-5334.htm
każdy może sobie porównać i sam ocenić
bez dwóch zdań trzeba jednak przyznać, że nowe skrzynie AT całkiem inna bajka niż starsze konstrukcje (wykorzystywane jeszcze nie tak dawno temu przez niektórych producentów) i na pewno nie można tu mówić o ogromnych różnicach czy dużej przewadze, w szczególności w jeździe codziennej gdzie po prostu potrafią być momentami nawet szybsze (tym bardziej, jeśli za kółkiem siedzi zwykły kierowca jak podejrzewam 99% nas tutaj
)
Mazda MX-5 ND 2.0G – MT vs AT:
http://www.zeperfs.com/duel5735-6092.htm
tu dla porównania MX-5 NC 2.0i – MT vs AT (widać jak wyraźnie lepsza jest nowa skrzynia)
http://www.zeperfs.com/duel2929-3207.htm
Mazda 6 GJ 2.2D – MT vs AT:
http://www.zeperfs.com/duel5856-4659.htm
i z innych marek:
VW Golf VII 2.0 Tdi – MT vs DSG:
http://www.zeperfs.com/duel4469-4468.htm
Audi A3 8V 1.8 TFSi – MT vs S-Tronic:
http://www.zeperfs.com/duel4351-4485.htm
i coś mocniejszego ale jeszcze z pułapu aut cywilnych – BMW M4 F82 – MT vs DKG
http://www.zeperfs.com/duel4935-5334.htm
każdy może sobie porównać i sam ocenić
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1179 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
KMBak napisał(a):No i jeszcze masa sygnałów dźwiękowych. Już je ogarnąłem i się przyzwyczaiłem, ale za pierwszym razem zawału można dostać – auto dużo piszczy... I ta konsternacja pasażerów za pierwszym razem... RVM, ciśnienie w kole, idź na kawę, alarm przy zadanej prędkości (mam ustawione 90, żeby się w mieście nie zagalopować), możliwa śliska nawierzchnia (od 4 st. C w dół), trzymaj kierownicę... Jak budzik kuźwa.
I jeszcze z wideo-rejestratora o radarach.
Ja już się przyzwyczaiłem do tych sygnałów, ale najbardziej mnie wkurza RVM po włączeniu kierunku przed skrętem gdzie nie ma w ogóle auta obok tylko identyfikuje chyba jakieś metalowe słupy czy coś.
Natomiast ten asystent jazdy w liniach po swoim pasie wyłączyłem bo mnie irytowało jak sam odbija kierownicę przy dojeździe do linii. Na autostradzie w nocy pewnie ok, ale na co dzień mam wyłączone.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):mnie wkurza RVM po włączeniu kierunku gdzie nie ma w ogóle auta obok tylko identyfikuje chyba jakieś metalowe słupy czy coś
Nigdy mi się nie zdarzyło! 100 na 100 działa idealnie, gdy jest auto.

Pawko_6 napisał(a):Natomiast ten asystent jazdy w liniach po swoim pasie wyłączyłem bo mnie irytowało jak sam odbija kierownicę przy dojeździe do linii
Można zmniejszyć siłę i wtedy jest spoko.

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Jeszcze nie doszedłem że można to zmniejszyć
Co do RVM bywa sporadycznie tak, że np. jadę jednopasmową ulicą skręcam w prawo na skrzyżowaniu i po włączeniu kierunku po chwili emituje ten dźwięk jak jest auto w martwym polu.

Co do RVM bywa sporadycznie tak, że np. jadę jednopasmową ulicą skręcam w prawo na skrzyżowaniu i po włączeniu kierunku po chwili emituje ten dźwięk jak jest auto w martwym polu.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Jeszcze nie doszedłem że można to zmniejszyć![]()
Co do RVM bywa sporadycznie tak, że np. jadę jednopasmową ulicą skręcam w prawo na skrzyżowaniu i po włączeniu kierunku po chwili emituje ten dźwięk jak jest auto w martwym polu.
dziwne.... malo mozliwe... ale moze jakis blad w systemie... bo RVM wlacza sie po przekroczeniu 50Km/h a nie sadze bys skrecal na skrzyzowaniu z taka predkoscia
ale teraz wszystko jest mozliwe w sumie na swiecie.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Nie wszystko zgodnie z faktami – więc muszę naprostować.
Po pierwsze system, o którym tutaj teraz dywagujemy z Pawko_6 to BSM – kontrola martwej strefy (część RVM – monitorowania tyłu pojazdu) i działa już od około 30 kph.
Druga częścią systemu jest RCTA (system monitorowania ruchu poprzecznego) – i działa od 0 kph – informuje czy w poprzek nic nie jedzie jak włączamy się do ruchu tyłem (np. "wyparkowywujemy")
I teraz jak na krzyżówce są dwa pasy skrętu a my jesteśmy na zewnętrznym i wyrzucimy migacz (jak już można, bo już pasy oddziela linia ciągła), to często system piszczy (na sąsiednim pasie pewnie też coś skręca). System nie wie, że będziemy skręcać i myśli, że zmieniamy pas. Wtedy faktycznie piszczy niepotrzebnie. Mi natomiast nigdy się nie zdarzyło by system zapiszczał jak jestem na wewnętrznym pasie (lub jak jest tylko jeden) przy skręcaniu...
Zatem proponuję sprawdzić czy błąd jest powtarzalny i reklamować.
Po pierwsze system, o którym tutaj teraz dywagujemy z Pawko_6 to BSM – kontrola martwej strefy (część RVM – monitorowania tyłu pojazdu) i działa już od około 30 kph.
Druga częścią systemu jest RCTA (system monitorowania ruchu poprzecznego) – i działa od 0 kph – informuje czy w poprzek nic nie jedzie jak włączamy się do ruchu tyłem (np. "wyparkowywujemy")
I teraz jak na krzyżówce są dwa pasy skrętu a my jesteśmy na zewnętrznym i wyrzucimy migacz (jak już można, bo już pasy oddziela linia ciągła), to często system piszczy (na sąsiednim pasie pewnie też coś skręca). System nie wie, że będziemy skręcać i myśli, że zmieniamy pas. Wtedy faktycznie piszczy niepotrzebnie. Mi natomiast nigdy się nie zdarzyło by system zapiszczał jak jestem na wewnętrznym pasie (lub jak jest tylko jeden) przy skręcaniu...
Zatem proponuję sprawdzić czy błąd jest powtarzalny i reklamować.

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):RVM – monitorowania tyłu pojazdu) i działa już od około 30 kph.
u mnie od 50... w miescie ani razu sie nigdy nie wlaczyl... ale moze zmienili to ja mam stare auto
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Norreca napisał(a):od 50... w miescie ani razy sie nigdy nie wlaczyl
Jaki Pan zgodny z przepisami.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Norreca napisał(a):od 50... w miescie ani razy sie nigdy nie wlaczyl
Jaki Pan zgodny z przepisami.
no raczej... tu sciemy nie ma tu sie buli ostro
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Zauważyłem że masz felki z BLki takie jak moje letnie, zastanawiam się czy też sobie właśnie je przemalować na jakiś grafit czy w ogóle zmienić na inne 
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
No mam po starej Madzi. Były w stanie idealnym – nigdy nie były przytarte. Wzór jest super i dopiero po zmianie koloru widać na nich wszystkie detale. Siadły na Samuraju idealnie.
A jak Madzia pójdzie -30 mm to będzie malina – zwłaszcza latem.
A jak Madzia pójdzie -30 mm to będzie malina – zwłaszcza latem.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Żonka pomogła wyszukać nowy drobiazg. Będzie komplecik na lato i na zimę.
Stop mosiądzu gwarantuje, że się nie "przyspawają".
Dodatkowe zabezpieczenie na imbusik utrudni kradzież.![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Teraz muszę umyć porządnie furkę i wrzucić nakrętki. Zawsze jest pretekst do mycia.
Kochana Żonka.
Stop mosiądzu gwarantuje, że się nie "przyspawają".
Dodatkowe zabezpieczenie na imbusik utrudni kradzież.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Teraz muszę umyć porządnie furkę i wrzucić nakrętki. Zawsze jest pretekst do mycia.
Kochana Żonka.

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Nie wiem jakie źródło tych nakrętek, te z Aliexpress mi się "przyspawały"...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/160)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Nie ali.
W poprzedniej też miałem i wszystko było ok. Ważne, żeby nie było amelinium.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości