Mazda 323F BA KF '97 2.0 V6

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez turbodaniel_1994 » 28 paź 2016, 11:47

20161028_105621.jpg
Jak widać chamstwo ludzi nie zna granic
Mazdę 323F 2.0 V6 nabyłem przypadkowo w komisie. Po oględzinach i zorientowaniu się w temacie 323F okazało się że ten model z tym silnikiem jest można by powiedzieć rarytasem wśród 323F i całkiem fajnie jeździ no i dźwięk V6. Jak na V6 tani w utrzymaniu a remonty można robić samemu wystarczy kanał i podstawowe narzędzia jak to się mówi.

Mój samochodzik póki co jest na razie seryjny po za drobnymi szczegółami
Silnik :Seria
Układ wydechowy: tłumik końcowy WM Sport.
Felgi 16 cali opony R16 205/55
Zawieszenie: czerwone sprężyny obniżające,przednia rozpórka dolna i górna
Hamulce:seria
Układ paliwowy:seria
Car audio: radio pioneer ,2 głośniki basowe w przednich drzwiach ,2 gwizdki w słupkach
Wnętrze :czarne skórzane fotele z mazdy RX-8

Plany na przyszłość jeśli autko się nie znudzi:
Uturbienie silnika
Przelotowy układ wydechowy 2.5 cala oparty na sportowym katalizatorze 1 tłumiku środkowym oraz końcowym na 2 strony. Cel to autko ma chodzić jak typowe V ale być przyjemne na dłuższe trasy a nie drzeć się jak zarznięte seicento startujące na najgłośniejszy wydech.
I pewnie 1000 innych rzeczy.
Polerka oraz malowanie drzwi które ktoś porysował ;/

Wyposażenie
4 elektryczne szyby
elektryczny szyberdach
klimatyzacja
central zamek +alarm
ABS
Radio+głośniki
elektryczna antena
I wszystko inne co było fabrycznie montowane
Załączniki
20161028_105609.jpg
20161028_105636.jpg
20161028_105648.jpg
20161028_105820.jpg
Początkujący
 
Od: 28 paź 2016, 09:56
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 144km

Postprzez rafał88 » 28 paź 2016, 13:41

Fajna efka i gt;) Kolor tez spoko. Co do planow turbo to latwiej i szybciej no i taniej, bd wlozyc 2.5v6 KL ;) Mozesz poczytac troche o tym na tym forum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Tommyv » 28 paź 2016, 15:29

Pozdrawiam rocznik '94 z Mazdą '97 V6. :D Madzia już trochę na gotowcu jak widzę, większość pakietów upiększających już posiada, nawet korek wstydu się znalazł, niemniej liczę na jakąś kreatywność własną :P .

No i umyj śmierdziela jak najszybciej i odmaluj drzwi. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2015, 10:27
Posty: 56
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323F BA KF 'Kraken'

Postprzez turbodaniel_1994 » 28 paź 2016, 16:47

Korek wstydu zostanie z tym ze ta instalacja która jest wyleci bo zakładał ją ktoś kilka lat temu i ten ktoś zielonego pojęcia o tym nie miał przez co auto na LPG ma tyle mocy co Seicento. Na całe szczęście jest nowa sekwencja zamówiona ale kiedy ją założę to pojęcia nie mam bo będąc kierowcą zawodowym jest straszna lipa z czasem ;/

Dopisano 28 paź 2016, 16:52:

rafał88 napisał(a):Fajna efka i gt;) Kolor tez spoko. Co do planow turbo to latwiej i szybciej no i taniej, bd wlozyc 2.5v6 KL ;) Mozesz poczytac troche o tym na tym forum.


Ale z 2.5 jest tylko 180km a patrząc na koszty lepiej dopłacić i iść w turbo. Koszt uturbienia w serwisie na 300km to koszty do 15tyś zł a sam silnik 2.5 raz że trzeba go znaleź to jeszcze żądają za niego kosmiczne pieniądze. Seryjna mazda ma 144km 2.5 ma około 180 km to jaki sens płacić za silnik i przekładke która wyjdzie pewnie z 5tyś żeby mięc 40km więcej? wole dopłacić zostawić auto na warsztacie kiedy jestem w trasie ale mieć mocy pod dostatkiem. I jeśli auto by zostało to pewnie tak zrobie. Jak dla mnie mało opłacalna jest przekłada na 2.5 z powodu 40km więcej.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2016, 09:56
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 144km

Postprzez Bo_Lo » 28 paź 2016, 18:39

Miru sprzedawał ostatnio gotowy 'turbo kit' do 2.0 KFa.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez turbodaniel_1994 » 28 paź 2016, 18:50

Turbo to plan na przyszłość gdyby auto zostało na dłużej.Chodz bardziej chodzi mi po głowie doprowadzić go do Oryginału bo te mają największą wartość a z doświadczenia wiem jak uturbiłem seicento 1.2 na 170km to później tego sprzedać nie szło i trzeba było na części sprzedawać żeby chociaż połowa się zwrociła. Na razie to musze ten silnik doprowadzić do ładu łącznie z instalacja lpg i wszystkim innym a zwłaszcza te irytujące porysowane drzwi.A potem myśleć o turbo swapach czy czymkolwiek innym. Jak będzie się coś działo na pewno zdjęcia opisy itp będą no i Pewnie milion pytań bo nigdy mazdy nie miałem wcześniej
Początkujący
 
Od: 28 paź 2016, 09:56
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 144km

Postprzez rafał88 » 28 paź 2016, 19:23

A tu kupujesz jednostke wkladasz i masz i wcale nie duzym kosztem i bezawaryjnie z turbo moze być roznie ;)
I Kf nie jedzie dołem a KL ciagnie od dołu ładnie wkonuc 220nm+/– i niechby mial te 170koni, i zaden KF nie trzyma seryjnej mocy żaden , kazdy jeden ma 130+/-hp i 160-170nm i jednak NM robi roznice, jezdzilem i jednym i drugim w takiej same budzie :) Za KLDE kosmiczne pieniadze?? Bez przesady... KLZE kosztuje ale klde?? Kurde 5 tysi z przekladka , jakies kosmiczne te ceny u CIebie chyba ,ze z remontem motorowni?? :)
No po uturbieniu bedziesz mial mocy pod dosttkiem , ale chyba tylko to :) Naprawde musialbys sie nadłubac i włozyc worek pieniedzy w tą jednstoke ,zeby to jezdziło bezproblemowo to jest tak dobry silnik jak turbienia jak Z5 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez turbodaniel_1994 » 29 paź 2016, 10:48

rafał88 napisał(a):A tu kupujesz jednostke wkladasz i masz i wcale nie duzym kosztem i bezawaryjnie z turbo moze być roznie ;)
I Kf nie jedzie dołem a KL ciagnie od dołu ładnie wkonuc 220nm+/– i niechby mial te 170koni, i zaden KF nie trzyma seryjnej mocy żaden , kazdy jeden ma 130+/-hp i 160-170nm i jednak NM robi roznice, jezdzilem i jednym i drugim w takiej same budzie :) Za KLDE kosmiczne pieniadze?? Bez przesady... KLZE kosztuje ale klde?? Kurde 5 tysi z przekladka , jakies kosmiczne te ceny u CIebie chyba ,ze z remontem motorowni?? :)
No po uturbieniu bedziesz mial mocy pod dosttkiem , ale chyba tylko to :) Naprawde musialbys sie nadłubac i włozyc worek pieniedzy w tą jednstoke ,zeby to jezdziło bezproblemowo to jest tak dobry silnik jak turbienia jak Z5 :P


No własnie oglądałem te silniki 2.5 V6 to na allegro czy olx najtańszy swap jest za 4tyś ;/ no to srednio sie to opłaca troche dlatego mówie do tego jakieś koszty dojdą i za sam swap z 5tyś pójdzie jak nic. Chyba ze coś serio wpadnie za 2tyś jak mówisz ale gdzie tego szukać to pojęcia nie mam. Przekopałem cale allegro i olx i najtańszy silnik 2.5 v6 kompletny jest za 4tysie jak dla mnie troche dużo do tego robota itp to nie wiem czy to się opłaca
Początkujący
 
Od: 28 paź 2016, 09:56
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 144km

Postprzez Tommyv » 29 paź 2016, 11:44

Spokojnie, rafał lubi tak ludziom mącić. Kupić KL ze słabego źródła który już będzie na starcie do generalnego remontu za dwa tysie to z całą zabawą się okaże że w silnik wpakujesz drugie tyle co w zakup samochodu a zyskasz parę kuni. Nie patrz się na silniki tylko lakierniczo-blacharsko się szykuj bo sroga zima ma być. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2015, 10:27
Posty: 56
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323F BA KF 'Kraken'

Postprzez rafał88 » 29 paź 2016, 11:50

Mącic.... , były KL od Maliniaka za 2,5 tysia. Trzeba poprostu dobrze szukac a i pytac a nie tylko alledrogo.. A popierwsze to raczej sam słupek jest potrzebny bo reszta pasuje od KF. SKrzynia, alternator, pompa wspomagania itd.

Nawet mozna jednostke kupic za tysiaka ale trzeba 3 wsadzic w remont, tylko wtedy wiesz co masz. Kf to KF i wszyscy swapuja na KL bo jest lepszy do dmuchania i pałowania bo raczej tylko po to sie buduje takie jednostki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Tommyv » 29 paź 2016, 17:43

Są czasami problemy z wiązkami, czasami kompy wywalają błędy, zrobisz coś źle, nie żeby specjalnie przez nieuwagę i pupa z całego tuningu. Jakby komuś faktycznie zależało na mocy to możnaby było swapnąć 13B z ReXów, turbo i wtedy możemy mówić o pałowaniu, albo Nissanowskie SR20, CA18, ew. RB25, hondowskie H22, a nie KL-DE, które ma ok 170KM z dwóch i pół litra co w porównaniu do połowy innych wyczynowych silników japońskich to jest pierdziawka z doklejonymi cylinderkami :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2015, 10:27
Posty: 56
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323F BA KF 'Kraken'

Postprzez turbodaniel_1994 » 29 paź 2016, 18:12

Narazie p.... temat tuningu. Na wiosne zrobie remont tego 2.0 , auto do malowania dam z powodu tych drzwi jakas polerka i wyjdzie piękna seria. Jak na 2.0 jakoś to jedzie nie ma tragedii a łatwiej też będzie sprzedać później. Przygotowania do zimy już zacząłem dziś podłoge konserwacją pojechałem do tego wymiana płynu chłodzącego na zimowy i płyny w spryskiwaczach też już zimowe przy okazji jeszcze świece nówki sztuki wleciały. A teraz zostało czekać do wypłaty kolejnej i zakupić jakieś buty zimowe bo póki co mam tylko letnie narazie <glupek2>
Początkujący
 
Od: 28 paź 2016, 09:56
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 144km

Postprzez caroleck » 10 lis 2016, 09:21

Auto na pewno kogoś z forum tylko nie mogę dojść przez kogo została porzucona :)
Mam nadzieje, że potrzymasz ją u siebie na dłużej i odnowisz. :D
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez turbodaniel_1994 » 17 lis 2016, 12:27

Taki mam plan wyremontować silnik, pomalować to co trzeba wypolerować auto na lustro zmienić fotele bo te są w średnim stanie i porobić to co by było tak żeby było auto oryginalne, Jedynie nie mam pojęcia skąd wytrzasnąć układ wydechowy do tego auta bo ten już zaczyna porządnie rdzewieć więc przypuszczam ze po zimie zostanie gdzieś na drodze. Jedyne co mnie już denerwuje że jak na V6 to ma troche mało mocy. A trzy jeżdżąc "tirem" auto widzę raz na miesiąc nie ma czasu kiedy robić przy nim ;/
Początkujący
 
Od: 28 paź 2016, 09:56
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 144km

Postprzez Beny » 17 lis 2016, 12:52

Środkowy tlumik pasuje ori od 1,8.
Co do remontu zastanow sie i poczytaj o silnikach kf.
Jeśli juz brak Ci mocy to ja bym jednak szukał kla. Mimo ze nie bedzie to oryginał tak jak chcesz,to szybciej sprzedaz z dobrym 2,5 niż slabym 2.0, a remonty tego silnika kończyły sie różnie.
Za 1,2-1,5tys kupisz 2,5 z jakiegos xedosa 9 z automatem.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Barthek » 17 lis 2016, 13:20

Z góry przepraszam za swoją wypowiedź i nie obraź się turbodaniel, ale to rzeźba w gó...e
Auto, któremu wiele brakuje do zadowalającego stanu optycznego i technicznego, a który chcesz uturbiać za kosmiczne pieniądze, które i tak nie będzie jechać, hamować i skręcać.
Doprowadź to do idealnego stanu optycznego i technicznego, potem pomyśl o swapie silnika.
Tak jak podpowiadają koledzy włożyć 2.5 V6 KL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Kociak500 » 17 lis 2016, 21:45

Jak by co mam tłumik i fotele w dobrym stanie Więcej na pw
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez turbodaniel_1994 » 4 gru 2016, 11:37

Barthek napisał(a):Z góry przepraszam za swoją wypowiedź i nie obraź się turbodaniel, ale to rzeźba w gó...e
Auto, któremu wiele brakuje do zadowalającego stanu optycznego i technicznego, a który chcesz uturbiać za kosmiczne pieniądze, które i tak nie będzie jechać, hamować i skręcać.
Doprowadź to do idealnego stanu optycznego i technicznego, potem pomyśl o swapie silnika.
Tak jak podpowiadają koledzy włożyć 2.5 V6 KL.


Spoko nie jestem typem obrażalskiego :) Może z tym 2.5 macie racje bo jednak pisałem do kilku ludzi o części do remontu tego 2.0 v6 masakra koło 1 tysiaka trzeba dać a wciąż nie wiadomo ile odzyska mocy po remoncie. A co do tego 2.0 v6 mam takie wrażenie że to jakieś mułowate jest sprawa wydechu rozwiązana na warsztacie gościu powycinał stare pordzewiałe odcinki i wstawił nowe. Zostaje jeszcze na wiosne lakier i pierdoły wizualne. I jeszcze jedno jaki to ma rozstaw śrub bo musze kupić zimówki bo na letnich już ciężko sie jeździ w tych warunkach ;p I czy znajde na forum jakąś relacje ze swapa na 2.5 żeby zobaczyć co potrzeba itp?
Początkujący
 
Od: 28 paź 2016, 09:56
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 144km

Postprzez rafał88 » 4 gru 2016, 11:45

Pewnie nie odzyska wcale. KF nie trzyma mocy zreszta z K-seria ogolnie bez strojnia mocy nim seryjnej. Mułowate ale tez musialbys błedy sprawdzic , bo tez te silniki są uczulone na to jak jakis czujnik siedzi to trzeba pchac zeby jechało. A za tysiaka dostaniesz conajwyzej pierscieni i 2x UPG i dirko do miski :P
Silniki budową są identyczne takze raczej nie potrzebna fotorelacje ,zeby przełozyc, ale osprzet z KF nie da zamierzonego efektu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez czarek1991 » 4 gru 2016, 11:47

5x114,3. Jest kilka efek z KLem w tematach na forum ale czy pelna fotorelacja? Chyba nie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy