Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
Lepiej sobie zrób tester diodowy niż wywalać kasę w takie g....o. A i tak jeszcze nie wiadomo czy będzie gadać.
Tak, wyszła sonda, ale dziwi mnie czemu na gazie gen II działa źle. Sonda tu niczym nie steruje. Podmieniłem też aparat i zmian nie było zatem mój jest dobry. Sondę ogólnie już zamówiłem, ale wiem, że to nie rozwiąże problemu i nie wiem co dalej.
Instalacja 2 gen. w tym silniku to troche nieporozumienie – nigdy to nie będzie działało w pełni optymalnie.
W takiej instalacji to nawet zabrudzenie filtra powietrza może mieć wpływ na zwiększenie spalania.
W takiej instalacji to nawet zabrudzenie filtra powietrza może mieć wpływ na zwiększenie spalania.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.
Ostatnio pojawiły się problemy z Mazdą i może tutaj znajdę pomoc, bo znudziła mi się jazda po specach od wymiany wszystkiego. Otóż samochód zaczął nierówno pracować i spalać kosmiczne ilości benzyny, poza tym zaczęło się szarpanie. Wymienione zostały kable WN, kopułka, palec, świece i problem nadal występuje. Tester diodowy nie wykazuje błędów na żadnym z czujników. Zastanawiające jest tylko to, iż po odpięciu Lambdy tester również nie widzi błędu. Co w takim razie może być nie tak?
Ostatnio pojawiły się problemy z Mazdą i może tutaj znajdę pomoc, bo znudziła mi się jazda po specach od wymiany wszystkiego. Otóż samochód zaczął nierówno pracować i spalać kosmiczne ilości benzyny, poza tym zaczęło się szarpanie. Wymienione zostały kable WN, kopułka, palec, świece i problem nadal występuje. Tester diodowy nie wykazuje błędów na żadnym z czujników. Zastanawiające jest tylko to, iż po odpięciu Lambdy tester również nie widzi błędu. Co w takim razie może być nie tak?
- Od: 17 gru 2012, 22:01
- Posty: 11
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 323F BA
Silnik: 1,5 16V
Rok produkcji: 1995
Bez lambdy też działa nierówno? Spróbuj zdiagnozować czujnik temperatury wody poprzez pomiar rezystancji w temp. cieczy 20 stopni. Sprawdz przepływomierz. Sprawdź czy układ dolotu jest szczelny. Temat rzeka tak nawiasem. A żeby błąd się pojawił to trzeba silnik porządnie rozgrzać tj przejechać się bez tej sondy parę km.
Dolot jest szczelny, bo akurat to zabezpieczyłem od razu. Bez Lambdy silnik osiągnął temperaturę około 50 stopni, co mogło być niewystarczające. Sprawdzę jeszcze resztę elementów w takim razie. Dodam też, że filtr paliwa był niedawno zmieniany, co też raczej nie będzie miało na to wpływu.
- Od: 17 gru 2012, 22:01
- Posty: 11
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 323F BA
Silnik: 1,5 16V
Rok produkcji: 1995
Powtarzam że bez lambda trzeba pojeździć parę km żeby komputer zapisał błąd. I tak jak Rafał pisze. Jeśli bez lambda działa dobrze to masz odpowiedź.
Wykręć świece i zobacz jaki mają kolor izolatora to da ci informację o spalaniu.
Silnik równo pracuje?
Po zamontowaniu nowej sondy zrób reset sterownika.
Swoją drogą to popatrz na przepływomierz czy jest on "kompletny".
Silnik równo pracuje?
Po zamontowaniu nowej sondy zrób reset sterownika.
Swoją drogą to popatrz na przepływomierz czy jest on "kompletny".
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A błędy sprawdzałeś?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, tak jak wyżej.
Moja mazda 323f 1.5 z5 95r dłąwi się po dodaniu gwałtownie gazu . Dzieje się tak na zimnym i ciepłym silniku w zakresie od tysiąca gdzieś do 2/2.5 tysiąca obrotó. Powyżej tych oprotów jest idealnie.
Przez co to możę być ?
Wczoraj wymieniłem cały aoarat zapłonowy na nowy, świece i kable są nowe z ngk wymienione z 2 miechy temu. Stało się to po założeniu filtra stożkowego. Oczywiście cały dolot jest przedłużony by ciepłego powietrza nie łapał. Lecz to nie wina dolotu bo zamontowałem na dzień stary filter i dalej to samo.
Jak wykręcałem świece to zdaje mi się że widziałem biały nagar czyli oznacza to żę dostaje ubogą dawkę paliwa. Sonda jest nowa tez z 2 miechy temu kupiona nowa.
Może to wina filtra paliwa ? Nigdy nie wymieniany ?
Ciężko gdybać, ale możę ktoś miał taki problem i wie co jest tego przyczyną ?
Dopisano 25 paź 2016, 11:10:
Dodam, że teraz odłączyłem TPS to obroty były wyższe, czyli działa tps. Ale nic się nie zmieniło nadal o1 tysia do 2/2.5 muli go tak jakbym wjechal w bagno terenówką. Czasami szarpnie ale głównie to taki mół jakby paliwa nie dostał, powyżej 2.5 nagle ma kopa jak jasna cholera
Dopisano 25 paź 2016, 12:35:
Dodam ze teraz sprawdzalem czy lewego powietrza nie lapie. I dolot szczelny, nowy kupilem za 200zl O.o
Jak dluze sie orzytrzyma gaz to z dolotu strzela, i jak dlawi sie i trzymam tak dlugo to czuc benzyne
Dopisano 25 paź 2016, 13:45:
Na odpalonym silniku odłączyłem przepływomierz to silnik dalej tak samo pracował, ale jak go znów podłączyłem to zgasł. Przepływka walnięta ?
Dopisano 25 paź 2016, 21:38:
Zamówiłem dziś nowe świece i filtr paliwa. Może to coś da ;/
Moja mazda 323f 1.5 z5 95r dłąwi się po dodaniu gwałtownie gazu . Dzieje się tak na zimnym i ciepłym silniku w zakresie od tysiąca gdzieś do 2/2.5 tysiąca obrotó. Powyżej tych oprotów jest idealnie.
Przez co to możę być ?
Wczoraj wymieniłem cały aoarat zapłonowy na nowy, świece i kable są nowe z ngk wymienione z 2 miechy temu. Stało się to po założeniu filtra stożkowego. Oczywiście cały dolot jest przedłużony by ciepłego powietrza nie łapał. Lecz to nie wina dolotu bo zamontowałem na dzień stary filter i dalej to samo.
Jak wykręcałem świece to zdaje mi się że widziałem biały nagar czyli oznacza to żę dostaje ubogą dawkę paliwa. Sonda jest nowa tez z 2 miechy temu kupiona nowa.
Może to wina filtra paliwa ? Nigdy nie wymieniany ?
Ciężko gdybać, ale możę ktoś miał taki problem i wie co jest tego przyczyną ?
Dopisano 25 paź 2016, 11:10:
Dodam, że teraz odłączyłem TPS to obroty były wyższe, czyli działa tps. Ale nic się nie zmieniło nadal o1 tysia do 2/2.5 muli go tak jakbym wjechal w bagno terenówką. Czasami szarpnie ale głównie to taki mół jakby paliwa nie dostał, powyżej 2.5 nagle ma kopa jak jasna cholera
Dopisano 25 paź 2016, 12:35:
Dodam ze teraz sprawdzalem czy lewego powietrza nie lapie. I dolot szczelny, nowy kupilem za 200zl O.o
Jak dluze sie orzytrzyma gaz to z dolotu strzela, i jak dlawi sie i trzymam tak dlugo to czuc benzyne
Dopisano 25 paź 2016, 13:45:
Na odpalonym silniku odłączyłem przepływomierz to silnik dalej tak samo pracował, ale jak go znów podłączyłem to zgasł. Przepływka walnięta ?
Dopisano 25 paź 2016, 21:38:
Zamówiłem dziś nowe świece i filtr paliwa. Może to coś da ;/
-
rafalo16
rafalo16 – zrób na początek diagnostykę bo to nic aż tak mocno trudnego a może ona nakieruje na problem.
Chociaż z tego co piszesz to kto wie czy właśnie przepływka nie jest uszkodzona.
Temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
I uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
Chociaż z tego co piszesz to kto wie czy właśnie przepływka nie jest uszkodzona.
Temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
I uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
z takim dławieniem do 2,5k obrotów miałem do czynienia i powodem była Lambda na wykończeniu po wymianie wszystko wruciło do normy, uniwersalna Denso kosztuje ok 150 PLN, zapach benzyny ze spalin sugeruje właśnie jej uszkodzenie bo nie reguluje właściwie proporcji dawki paliwa do ilości powietrza
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości