Charakterystyczne buczenie zaczynające się przy 120 km/h

Postprzez Cheetah94 » 6 lis 2016, 09:43

Witam.

Posiadam Mazda 6 I generacji z silnikiem 2.0 141 KM z rocznikiem 2002. Problem jest przy prędkości 120 km/h i wzwyż. W aucie pojawia się takie charakterystyczne "buczenie", jakby od strony silnika. Mechanik zdiagnozował , że do wymiany jest poduszka silnika. Rzeczywiście była, ale problem nadal pozostał. Proszę o jakieś rady, co mam z tym faktem zrobić.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2016, 09:18
Posty: 4
Auto: Model: Mazda 6 I generacja
Silnik: 2.0 141 KM
Rok: 2002

Postprzez Dominator » 6 lis 2016, 09:56

Czy owo buczenie zwiększa się wraz z prędkością? Wciśnięcie sprzęgła powoduje jakaś zmianę?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Cheetah94 » 6 lis 2016, 10:15

Tak, zwiększa się wraz z prędkością. Wciśnięcie sprzęgła ? Możesz bardziej rozwinąć Swoją myśl.
Ostatnio edytowano 6 lis 2016, 13:51 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 6 lis 2016, 09:18
Posty: 4
Auto: Model: Mazda 6 I generacja
Silnik: 2.0 141 KM
Rok: 2002

Postprzez Marwis » 6 lis 2016, 14:07

A łożyska w kołach są ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 310
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Cheetah94 » 6 lis 2016, 14:59

Łożyska były sprawdzane i jest wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2016, 09:18
Posty: 4
Auto: Model: Mazda 6 I generacja
Silnik: 2.0 141 KM
Rok: 2002

Postprzez Dominator » 6 lis 2016, 16:20

Jeżeli po wciśnięciu sprzęgła cisza to może być odpowiedzialne przeniesienie napędu. Np u mnie w hondzie od ok 100km/h zaczyna buczec, dźwięk zmieniający amplitudę, nie rosnący liniowo.. jak wcisne sprzęgło to jest ok, czyli pewno łożyska w skrzyni lub łożysko oporowe, choć u mechanika jeszcze nie byłem więc narazie gdybanie.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Cheetah94 » 6 lis 2016, 22:07

Ja zamierzam odwiedzić mechanika w czwartek, także zdam relacje.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2016, 09:18
Posty: 4
Auto: Model: Mazda 6 I generacja
Silnik: 2.0 141 KM
Rok: 2002

Postprzez qwer89 » 17 sty 2017, 13:55

ijak wiadomo co było z autem nie tak? mam podobny problem pow 120 km/h zaczyna buczeć. łożyska kół sprawdzone, wydech- katalizator ok, macie jakieś pomysły co to może być. wciśniecie sprzęgła nie zmienia buczenia. help
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:32
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Łowicz/Łódź
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 165KM 2013 r.
Były:Mazda 6 GH LF17 2.0 147KM 2008r.
Mazda 6 GG L8 1.8 120KM 2002r.

Postprzez rymko » 23 sty 2017, 15:21

A może po prostu huczą ci kiepskie opony ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez thesilent » 23 sty 2017, 20:57

Niestety ten typ tak ma. Mam to samo, a raczej miałem i sprzedałem mazdę. Niestety. Wydech w oryginale, wszystko sprawne a taka niestety budowa nadwozia i charakterystyka silnika, że przy 3000-3500 buczy jak stary jelcz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez qwer89 » 7 lut 2017, 14:11

wydech sprawdzony, opony na pewno nie (na letnich 16 to samo 15 zimowe nowe), jeździłem dla porównania taką samą 6 i to nie występowało. U mnie wycie na zimnym, rozgrzanym silniku od 3500 obr/min, obojętnie na jakim biegu, wrzucenie na luz nie zmienia tego wycia, w podwoziu nic luźnego nie ma podejrzewam poduszki silnika- może coś rezonuje, ciśnienie ok, przepustnica wyczyszczona, uszczelki kolektorów wymienione, filtr powietrza szczelny, zawory nie stukają, olej wymieniony, łożyska kół wymienione. Do 120 km/h można jeździć jest ok ,ale z racji że co jakiś czas mam kurs nad morze autostradą nie idzie wytrzymać. pomysłów już nie mam a i lekko drży mi buda na wolnych obrotach stąd pomysł o rezonansie przez poduszki silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:32
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Łowicz/Łódź
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 165KM 2013 r.
Były:Mazda 6 GH LF17 2.0 147KM 2008r.
Mazda 6 GG L8 1.8 120KM 2002r.

Postprzez PP89 » 7 lut 2017, 22:15

W 6 moich rodziców to samo. Duże buczenie powyżej 120km/h i drżenie na wolnych obrotach. Wydech szczelny, poduszki wymienione – brak różnicy po wymianie, sprzęgło też nowe (stare się kończyło i było podejrzenie że to to, ale problem nie zniknął). Zostało jeszcze koło pasowe wału korbowego, ale nie chce mi się wierzyć że ono może tak huczeć i drgać.
Auto ma ponad 250kkm z lpg.
Z drżeniem to nie mam już pojęcia co może być przyczyną, a z hałasem to pewnie tłumiki powypalane, ale nie wiem kompletnie na co wymienić, żeby po paru miesiącach nie było to samo..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez fate » 7 lut 2017, 22:42

mogą być spawy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez qwer89 » 8 lut 2017, 09:03

u mnie wymieniony końcowy tłumik i wymieniona ta uszczelka miedzy katalizatorem a kolektorem i też nic nie pomogło , nie ma żadnych przedmuchów, gumy co podtrzymują tłumik też nowe. Spróbuję z tymi poduszkami jak nie pomoże to Madzia do żyda idzie chyba po 6 latach razem:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:32
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Łowicz/Łódź
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 165KM 2013 r.
Były:Mazda 6 GH LF17 2.0 147KM 2008r.
Mazda 6 GG L8 1.8 120KM 2002r.

Postprzez thesilent » 9 lut 2017, 20:10

Trochę przykro mi to pisać, ale włożyłem wiele czasu i pieniędzy w wyciszenie mazdy. Niestety, choć poprawa była znaczna, to szału nie było.

Teraz przesiadłem się na C4GP (rodzina się powiększa). Przy 150km/h jest o decybel cichszy od mazdy po wyciszaniu. A to przecież minivan z hektarami okien i połaciami blach. Diesla i opon w ogóle nie słychać. Jedynie spokojny szum powietrza narasta z prędkością.
Ostatnio edytowano 10 lut 2017, 18:12 przez thesilent, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez PP89 » 9 lut 2017, 21:32

Trochę nie można tu porównywać diesla z benzyną – inne drgania, inny rezonas czy co tam jeszcze, ale rozumiem sens wypowiedzi ;)
Na razie jak widzę problem dotyczy w zasadzie tylko benzyn.
A masz czas i ochotę podsumować co zrobiłeś w maździe, co przyniosło największy efekt (trafiłem kiedyś na temat kogoś kto relacjonował wyciszanie 6, ale nie pamiętam czy to byłeś Ty czy nie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez AsaroV » 9 lut 2017, 21:51

Czasami osłony katalizatorów, czy innych części podwozia przy danych obrotach zaczynają właśnie buczeć. Polecam sprawdzić czy buczenie jest na danych obrotach na zimnym, a potem na ciepłym silniku a potem sprawdzić na obrotach wyższych o 1000 czy 1500. U mnie w aucie tak buczało od przegnitej osłony katalizatora przy ~2400 obrotów i przy ~2600 puszczało a po rozgrzaniu silnika buczało tylko sporadycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 18:38
Posty: 99 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez jachu36 » 10 lut 2017, 10:15

PP89 napisał(a):ale nie pamiętam czy to byłeś Ty czy nie)


Tak, Darek vel thesilent najwięcej tam wprowadził usprawnień w walce z hałasem w m6.

Ps. Dareczku a dlaczego zrezygnowałeś z Q7? i w to miejsce C4?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

PostTen post został usunięty przez thesilent 10 lut 2017, 18:12.
Powód: kopia

Postprzez thesilent » 10 lut 2017, 18:16

jachu36 napisał(a):Ps. Dareczku a dlaczego zrezygnowałeś z Q7? i w to miejsce C4?


Oglądałem 3 sztuki Q7, 2 szt. R500 i jednego R350CDI. Auta za 50-80tys. PLN a takie złomy, że głowa mała. Nie miałem szczęścia i na razie jest Cytrynka.

Co do tematu, to z mojego śledztwa wynika, że buczą najmocniej 2.0 benzyna 141KM.

Tutaj mój filmik przed wyciszeniem



I po wyciszeniu:

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6