Prośba o pomoc co to może jeszcze być

Postprzez mazurek81 » 4 lis 2016, 16:40

Witam,
pytanie mam do kolegów Bardziej ogarniętych mechanicznie i z góry dzięki za odpowiedzi :) :) :) co to może być jeszcze zepsute .... Wracałem se Madzią dzień jak co dzień i nagle obroty spadły, zero reakcji na gaz. zgasiłem silnik poczekałem chwilę i odpaliłem. przy odpalaniu sporo białego dymu z rury było, ale normalnie powoli jakoś do domu dojechałem. Następnego dnia zajrzałem pod maskę, stan oleju na bagnecie był poniżej minimum, zauważyłem też że zapryskało olejem rurę od intercoolera. spróbowałem odpalić po wielu próbach udało mi się, oczywiście biały dym aż sąsiad kaszlał, no i zero reakcji na gaz, turbina w ogóle się nie załączała, obroty na poziomie 700-800 i nic. oddałem do regeneracji turbo lecz dostałem informacje z warsztatu że turbina choć mocno wyeksploatowana to jest OK. Więc powód moich dziwnych objawów jest gdzie INDZIEJ. PYTANIE CO MOŻE JESZCZE BYĆ NIE TAK. ? Chce się jakoś finansowo przygotować. Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. :)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez Neonixos666 » 4 lis 2016, 18:18

Jak by mi się takie coś przytrafiło to najpierw sprawdziłbym czy wszystko jest w porządku z rozrządem, sprawdził czy koła są na znakach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 4 lis 2016, 22:20

Problem z układem zasilania paliwem pompy. Przewody,filtr paliwa,lewe powietrze w układzie paliwowym....
Niewykluczone zatkanie filtra wstępnego pompy wtryskowej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mazurek81 » 7 lis 2016, 18:51

Serdeczne DZIĘKUJE za podpowiedzi :) :) :)
W następnym tygodniu wraca Turbina z regeneracji sam nie będę wstanie jej zamontować więc podpowiem mojemu mechanikowi wasze uwagi.
Jeszcze raz Dzięki :)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez mazurek81 » 12 lis 2016, 20:33

A więc sprawdziłem tak jak koledzy mi radzili i kolega Neonixos666 trafił w samo sedno . Rozrząd do wymiany, przesunięty o jeden ząbek. Także będę teraz miał zregenerowaną turbinę i trzeba zainwestować w zestaw paska i powinno być cacy( mam nadzieję). Dziękuję za pomoc. :) :) :)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez mazurek81 » 17 lis 2016, 13:35

i znowu to samo!!! wymieniony cały rozrząd, założona po regeneracji turbina. Silnik zapalił ładnie cykał, pierwsza krótka przejażdżka i zgasł... więc teraz HYLĘ MOCNO CZOŁO W DÓL da pana Tadzioll-a że chyba miał rację coś nie tak z dawkowaniem paliwa. Walka trwa nadal...
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez Neonixos666 » 17 lis 2016, 18:31

ja bym najpierw ustawił rozrząd jak powinien być bez jego wymiany i przejechał się :P

Tadziol rzadko nie ma racji co to diagnozy :), do sprawdzenia na pierwszy sort filtr paliwa i sitko w pompie wstępnej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mazurek81 » 18 lis 2016, 16:32

Ok, sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć... Wczoraj postanowiłem zadzwonić i prosić o pomoc naszego Fachowca z Katowic czyli Pana Tadzioll-a i od razu WIEKIE DZIĘKUJE ZA CIERPLIWOŚĆ dla niego i POMOC. Po wszystkich wskazówkach jakie dostałem od niego Madzia odpala, na zimnym na ciepłym, nie kopci, wkręca się w obroty, reaguje na gaz, i w ogóle. <spoko> <spoko> <spoko>
Podsumowując na pewno rozrząd był źle ustawiony a więc wymiana i odpowiednie ustawienie oczywiście wszystko NTN, w gratisie :P :P :P zrobiłem sobie regenerację turbiny, jeżeli chodzi o odpalanie to chyba przekaźnik B5B4( jeżeli dobrze pamiętam oznaczenie) od SPV sam nie wiem P. Tadzioll kazał to go wyciągłem :D :D :D :D próbówką blaszkę przycisnąłem delikatnie i auto zapaliło. Na pewno muszę wymienić filtr paliwa.
Jeszcze raz Wielkie Dzięki za pomoc :):):)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323