Mazda6 GH LF-DE '09 Dynamic FS5A-EL

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Mandey » 26 paź 2016, 19:22

twardy103 napisał(a):Zmotywowałeś mnie, żeby to samo zrobić ze swoimi felami przed zimą!

Dokładnie! W dodatku, że dzisiaj dotarły nowiutkie Nokiany :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez makmarc » 26 paź 2016, 19:59

Kawał naprawdę bardzo dobrej roboty, ja bym w takim stanie nie zastanawiał się tylko zamówił najmniejsza buteleczkę kwarcu i nałożył go, dopiero wtedy docenisz jego działanie i wkład pracy która włożyłeś w dopieszczenie tych felg. Przejrzy ofertę i się nie zastanawiaj, weź nawet z firmy Tenzi.
makmarc
 

Postprzez wumpscut » 27 paź 2016, 07:29

Dzięki za dobre słowo, jeśli kogoś zmotywowałem do podobnego działania, to cieszę się podwójnie! <spoko>

makmarc napisał(a):Kawał naprawdę bardzo dobrej roboty, ja bym w takim stanie nie zastanawiał się tylko zamówił najmniejsza buteleczkę kwarcu i nałożył go, dopiero wtedy docenisz jego działanie i wkład pracy która włożyłeś w dopieszczenie tych felg. Przejrzy ofertę i się nie zastanawiaj, weź nawet z firmy Tenzi.


Mówisz? A możesz polecić jakiś? Oferta jest dość szeroka, nie wiem co najlepiej nadaje się na felgi. A czytanie np. forum KA kończy się u mnie bólem głowy <glupek2> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez makmarc » 27 paź 2016, 07:38

Tenzi R1 – miałem to w swojej GG i trzymał się swietnie.
Carpro DLux – dużo pozytywnych opinii słyszałem na ten temat.
Uncr od Max Protect – miałem w Avensisie, świetna sprawa.
makmarc
 

Postprzez wumpscut » 27 paź 2016, 07:48

Bardzo dziękuję <spoko> Poczytam o nich jeszcze i kto wie, może się zdecyduję. Planuję doprowadzić letnie 18" do podobnego stanu czystości. Niestety, mają one o wiele więcej uszkodzeń i otarć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez makmarc » 27 paź 2016, 08:11

To jedyna opcja polakierowac przez zimę na własny wybrany kolor i zabezpieczyć :) efekt murowany!
makmarc
 

Postprzez wumpscut » 27 paź 2016, 08:20

No tak, ale szkoda trochę grzebać przy fabrycznym lakierze. Felgi nie są mocno styrane, ich stan jest dla mnie akceptowalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez Weelkoo » 27 paź 2016, 16:56

To ja dorzucę jeszcze dwie propozycje w kwestii zabezpieczenia felg:

ArteDeShine ArtDeWheel – powłoka dedykowana, bardzo dobra
4nano Rim Protect – powłoka kwarcowa o nieco krótszym okresie zabezpieczenia i słabszym kropelkowaniu ale za to według licznych opinii (w tym z KA) z domywaniem na najwyższym poziomie, trwałością 6-9 miesięcy i w śmiesznie wręcz niskiej cenie (75PLN za 100ml, na komplet felg schodzi raptem kilka ml)

<spoko> felgi doprowadzone do takiego stanu warto zabezpieczyć. Ja będę teraz testował właśnie 4nano ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1177 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez wumpscut » 28 paź 2016, 07:05

Dzięki za info Weelkoo <spoko>

Zainteresowałeś mnie tą powłoką 4nano, bo w sumie w przypadku felg kropelkowanie nie jest dla mnie aż tak ważne, a co do trwałości, to wystarczy w zupełności na jeden sezon.

Nawet taki amator jak ja, wie, że połowa sukcesu to odpowiednie przygotowanie powierzchni do nałożenia powłoki czy wosku. Czym zatem przygotować felgi? Czy po doczyszczeniu i przetarciu IPA można już ją aplikować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez Weelkoo » 30 paź 2016, 09:20

Ja dokładnie tak właśnie zrobiłem – po wyczyszczeniu i polerce felgi odtłuściłem IPĄ i wtedy zaaplikowałem powłokę za pomocą płatka kosmetycznego, całość dotarłem potem MF – taki też proces jest opisany w instrukcji aplikacji (wyczyścić, odtłuścić, nałożyć, dotrzeć, odstawić do utrwalenia powłoki – całość w temperaturze między 10 a 30'C) ;) Mam zrobione 4 felgi 18" i ledwie ubyło z butelki <spoko> jak się spisuje będę wiedział dopiero za kilka miesięcy – mam nadzieję, że dobrze bo w innym wypadku ranty będą znów do polerki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1177 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez wumpscut » 31 paź 2016, 10:41

Dzięki @Weelkoo za wyjaśnienia. Brzmi to tak zachęcająco, że w zasadzie postanowiłem już, że wypróbuję tą powłokę na letnich felgach.

Wczoraj byliśmy na rodzinnym spacerze i przy okazji pstryknąłem kilka fotek Maździe, jeszcze na 18".

20161030_115834.jpg


20161030_115556.jpg


20161030_115339.jpg


20161030_120033.jpg


20161030_120337.jpg


Ot tak, na szybko, z telefonu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 4 lis 2016, 14:21

Tak dawno mnie tu nie było, że wydarzyło się u Ciebie dość sporo. Minęły chyba ze 2 miesiące jak tutaj nie gościłem, niestety.
Na plus, że przeczytałem w końcu o wymianie końcówek. <serduszka>
Mam nadzieję, że w końcu będę na bieżąco.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 4 lis 2016, 14:24

Dużo nie straciłeś :) Przez 2 miesiące to tylko końcówki, zimówki, kilka fotek i 8,5 tyś. km ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 5 lis 2016, 11:11

To u mnie o wiele mniej, bo totalnie nic. :P Dziś w końcu wlecą zimówki, bo jest spora okazja i wolny weekend. Najważniejsze, że kilometry lecą bezproblemowo. <spoko>
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 5 lis 2016, 16:32

Otóż to i niech tak pozostanie jak najdłużej :)

Ja też założyłem dzisiaj zimówki i wstępnie umyłem letnie koła.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz tylko usunąć odważniki, klej, smołę, asfalt, wyglinkować i na stojak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez makmarc » 5 lis 2016, 16:59

Dobra dobra lepiej pokaż co tam na zimę chomikujesz :P
makmarc
 

Postprzez wumpscut » 5 lis 2016, 19:06

Nie mam fotek, które nadawałyby się do publikacji ;) Pstryknę coś w tygodniu i zaprezentuję <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez makmarc » 5 lis 2016, 23:49

Oj zmuszasz do czekania :P
makmarc
 

Postprzez wumpscut » 7 lis 2016, 09:38

Na zimę nie mam nic specjalnego ;)

W zimówkach nie mam czujników ciśnienia, więc pojawiła się ikonka informująca o błędzie. Właśnie doczytałem, że nie zgaśnie dopóki nie odczyta wartości z czujników...

Trochę szkoda, myślałem, że po kilku odpaleniach / kilkuset km system się "podda".

Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć jakie czujniki kupić i jak je zaprogramować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez Weelkoo » 7 lis 2016, 11:47

wumpscut napisał(a):Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć jakie czujniki kupić i jak je zaprogramować?


ja mam bodajże te na letnich, takie też miałem na zimowych:

GN3A-37140B – np. http://allegro.pl/czujnik-mazda-3-6-cx- ... 06497.html

programować ich nie trzeba, komputer co jakiś czas sam szuka czujników w zasięgu i się z nimi synchronizuje – także zakładasz i jeździsz aż się zsynchronizują (są tam jakieś warunki, ileś tam minut postoju lub ileś tam minut jazdy z prędkością wyższą niż – bez znaczenia IMO, lepiej jeździć po prostu i czekać ;)) ). Są też tańsze czujniki uniwersalne ale z różnymi opiniami. Ewentualnie szukać u innych producentów czujników działających na tej samej częstotliwości – to też działa podobno a są często wyraźnie tańsze ;) IMO zakup bez sensu jeśli nie jeździsz na oponach RFT (run-flat) – szybciej sam zauważysz lub odczujesz za niskie ciśnienie niż Ci to czujnik zasygnalizuje (co innego przy RFT). Jest też sposób obejścia ale trochę januszowy tylko dla tych, którym nie przeszkadza brak czujników a sama lampka na desce :) Mianowicie demontujesz z letnich czujniki i wrzucasz je do koła zapasowego (do opony), całość pompujesz i chowasz w samochodzie z powrotem. Czujniki są w zasięgu więc się synchronizują, lampka gaśnie i masz spokój cały rok – tyle, że nie masz wtedy użytecznego zapasu ani de facto czujników ;)

w GH nie ma jeszcze źle, bo przy braku czujników lampka chwilę miga a potem po prostu świeci, w niektórych samochodach dochodzą do tego sygnały dźwiękowe :P ;)
Ostatnio edytowano 7 lis 2016, 12:00 przez Weelkoo, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1177 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy